Podívali jsme se na nejdražší auta roku 2021

Foto: Bugatti

Když si někdo kupuje auto nejvyšší třídy, investuje nejen do vysoké rychlosti a skvělých materiálů. Často si totiž kupuje i kus historie. Nejdražší auta proto nejsou jen obří cenovky. Jsou to vynálezy, které nesou rodokmen značky, s důrazem na pečlivou výrobou.


Zajímá vás, jaké je nejdražší Bugatti? Nebo které Pagani je nejdražší? A co historické Ferrari, které dosud nebylo sesazeno z trůnu jako nejdražší auto všech dob? Tady je pět nejdražších aut letošního roku

5.   Bugatti Divo: 6 000 000 $ 

Foto: BugattiBugatti Chiron měl takový úspěch, že Divo, který jej pečlivě následuje, má několik podobných funkcí. Divo je však exotičtější – a mnohem exkluzivnější. Bude vyrobeno a prodáno pouze 40 kusů a každé už je zamluvené. Mezi jeho novinky patří lepší odpružení a mnohem lehčí rám pro zvýšení rychlosti. Divo má 8 litrový 16 válec se čtyřmi turbodmychadly. Výsledek je, že Divo má výkon 1500 koní a zrychlení z nuly na sto za 2,4 sekundy. Jeho nejvyšší rychlost je potom 380 km/h. Aby Bugatti ušetřilo co nejvíce přebytečné váhy, udrželo komfortní materiály a infotainment na minimum. Volant má však měkký umělý semiš.

4.   Bugatti Centodieci: 9 000 000 $ 

Foto: BugattiBugatti Centodieci 2021 bude ještě exkluzivnější: Prodá se pouze deset z těchto luxusních hyper aut. Každý si už i přes vysokou cenu našel svého spokojeného kupce. Bugatti je značka, která je známá pro jedinečnou karoserii, a proto se snažila dát Centodieci vše možné, aby byla nezapomenutelná. 4 turbodmychadla, 16 válců a výkon 1577 koní. To mu umožní jet rychlostí až 379 km/h a zrychlit z nuly na sto za méně než 2,4 sekundy. I když se nejedná o nejrychlejší Bugatti, jedná se o model s nejrychlejší akcelerací. Tímto vozem vzdává Bugatti poctu modelu EB110 (neboli „centodieci“), což je auto vyrobené počátkem 90. let.

3.   Pagani Zonda HP Barchetta: 17 600 000 $ 

Zonda byla prvním vozem z automobilky Pagani Automobili. Před lety měla být výroba zastavena a upřednostňovat Huayru; místo toho Pagani vyšla s mnoha různými speciálními vydáními Zondy. Tato, Zonda HP Barchetta, má takový název, protože Horatio Pagani řekl, že mu to přípomíná „malý člun“, v italštině barchetta. Jeho rám je zcela tvořen uhlíkovými vlákny a díky tomu má vůz ultralehké tělo. Pagani Zonda HP Barchetta je už také vyprodaná. Z této jedinečné a specifické verze Zondy byly vyrobeny pouze tři vozy. Při posledním prodeji vyšlo jedno z těchto vozidel za 17,6 mil. USD. Zrychlení z nuly na sto má za 3,4 sekundy a maximální rychlost se zastaví na 355 km/h. 

2.   Bugatti La Voiture Noire: 18 700 000 $ 

Foto: BugattiV roce 2019 učinilo Bugatti brilantní rozhodnutí při předvádění svého nejnovějšího superauta. Francouzský výrobce se místo honosného úvodu a názvu zaměřeného na vzrušení rozhodl pro zdrženlivý, minimalistický a okamžitě ikonický název: La Voiture Noire. Černé auto. Žádný další popis nebyl nutný. La Voiture Noire má skořepinu z uhlíkových vláken, která jsou vyřezávaná ručně. O výkon se stará 8,1 litrový 16 válec se čtyřmi turbodmychadly který produkuje 1500 koní a zrychlení z nuly na sto za 2,4 sekundy. Jeho nejvyšší rychlost je však 420 km/h. V roce 2019 se jednalo o nejdražší nové auto, které bylo možné zakoupit. Uplynuly dva roky a nikdo zatím nevydal dražší luxusní auto, které by srazilo La Voiture Noire z tohoto trůnu. Již druhý rok po sobě vyhrává cenu nejdražšího moderního vozu.

1.   1963 Ferrari 250 GTO: 70 000 000 $ 

Pro nejdražší auto všech dob se musíme vydat do historie. V roce 1964 zvítězilo 250 GTO na Tour de France Automobile – což byl devátý rok v řadě, kdy tento závod vyhrálo Ferrari. V letech 1962 až 1963 bylo vyrobeno pouze 36 těchto vozů. Ferrari, které je nejdražší na světě, za neuvěřitelnou cenu 70 000 000 $, zvítězilo nejen na Tour de France, ale také v Le Mans. Díky nejvyšší rychlosti 280 km/h a zrychlení z nuly na sto za 6,1 sekundy bylo toto auto v 60 letech nejrychlejší na světě a nyní o několik desetiletí později, z dlouhodobého hlediska zůstává nejdražším vozem na světě všech dob. Někteří nazývají toto krásné auto Picasso motoristického světa, jiní ho označují za svatý grál Ferrari. Nejdražší auto na světě tak stále zůstává Ferrari 250 GTO a je nepravděpodobné, že se to brzy změní.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.