Měla by se výše pokut odvozovat od příjmu hříšníka? Řidiči drahých aut přestupky často vůbec neřeší

Foto: Karel P.

Možná to je náhoda, ale možná to je společenský jev. Při procházce Prahou se totiž leckomu může zdát, že dopravní přestupky páchají spíše řidiči těch dražších aut.


Zaparkovat na přechodu pro chodce, přes dvě parkovací místa v garážích nákupního centra nebo třeba na vyhrazeném parkovišti pro tělesně postižené, si dovolí asi málokdo. Přesto se dnes a denně lze s takovými přestupky běžně setkat. Z fotografií, které nám naši čtenáři posílají, se jistě nedají dělat žádné statistické závěry, nicméně zdá se, že podobné přestupky páchají spíše řidiči dražších aut. Možná to je náhoda, ale možná náznak nějakého společenského jevu.

V principu je samozřejmě jedno, jestli na přechodu pro chodce stojí supersportovní Lamborghini nebo deset let stará Škoda Fabia. Oba řidiči dostanou stejnou pokutu, pakliže je tedy při tom někdo chytí, a neřeší se, kdo má jaký příjem, společenský statut nebo model auta. V některých zemích je ale příjem hříšníka pro určení výše pokuty klíčový. Například ve Finsku nebo ve Švýcarsku. Právě ve Finsku dostal například úspěšný podnikatel v minulosti pokutu přes 50 tisíc euro za překročení rychlosti o necelých 25km/h.

Je to jistě extrém, navíc, podle našeho názoru, takový přístup odporuje principu, že před zákonem by si měli být všichni rovni, ale snahu více zasáhnout kapsu bohatších řidičů lze z určitého úhlu pohledu pochopit. Podle nás je ale úplně jedno, jestli jede v obci devadesátkou zmíněná Fabia nebo Lamborghini. Přestupek páchají oba stejný a nebezpeční jsou oba také stejně. Pokuty by se proto podle nás neměly odvíjet od výše příjmu hříšníka, ale od nebezpečnosti, resp. závažnosti, přestupku.

Je ale na zvážení, zda je výše pokut v České republice dostatečně vysoká. Možná by proto stálo za úvahu výši některých pokut přehodnotit. Kdo jezdí podle pravidel, tomu by mohlo být jedno, že by pokuty byly třeba dvojnásobné. A ten, kdo si s pravidly příliš hlavu neláme, ten by měl naopak prohřešek ve své peněžence pocítit natolik, aby v budoucnu podobný přestupek už neudělal. Ono totiž zaplatit pokutu 500 korun za zaparkování auta na zakázaném místě, příliš řidičů od opakování takového přestupku příliš neodradí. A to mnohdy ani ty, kteří jezdí ve zmíněné Fabii.

Jaký máte názor na pokuty vy? Měla by se jejich výše odvíjet od příjmu hříšníka? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.