Modernizované SUV Škoda Kodiaq bylo představeno nejen s novým designem předních i zadních světel, s novým motorem, ale také s novými disky kol. Jejich design však rozvířil na sociálních sítích vášnivé diskuze
Nový design bude základním poznávacím znakem omlazeného SUV Škoda Kodiaq. Příď dostala vzpřímenější šestiúhelníkovou masku chladiče a novou, výše položenou kapotu. Kodiaq také díky dalším detailům získal off-roadovější vzhled, podepisují se na něm především nové nárazníky. Ty jsou po obou stranách orámovány prvky ve tvaru písmene L. Vyznačují se širším centrálním přívodem vzduchu a dekory v barvě hliníku.
Kodiaq má pro značku ŠKODA obrovský význam. Tento model stál na počátku naší SUV ofenzívy a otevřel zcela nový, vysoce dynamický segment vozů SUV
Thomas Schäfer; předseda představenstva ŠKODA Auto
Nové jsou také světlomety vpředu. Hlavní svítilny jsou užší a působí dynamicky, v kombinaci s mlhovými světly pak tvoří novou, „čtyřokou“ světelnou grafiku tohoto SUV. Čelní světlomety nově využívají standardně Full LED technologii a volitelně jsou k dispozici Matrix LED světlomety.
Zadní nárazník dostal výrazný difuzor a jeho grafické provedení ladí s předním nárazníkem. Přepracovaný nárazník s výraznými hranami zároveň pomáhá opticky rozšiřovat karoserii auta a dodává jí dynamičtější vzhled. V tomto mu asistují i další prvky: zejména nový spojler na vrcholu pátých dveří a také přepracované světlomety, které mají full LED techniku a nově užší a ostřeji řezané tvary. Grafika ve stylu písmene C ovšem zůstává.
Foto: Škoda AutoFoto: Škoda AutoNejvíce diskuzí na sociálních sítích však vzbudila nová kola s plastovými výplněmi. Automobilka tato kola prezentovala na fotografiích verze RS, což značná část fanoušků, například na sociální síti Instagram, dosti výrazně kritizovala. Kritika argumentovala především tím, že zmíněná kola patří spíše na elektrifikovanou verzi, než na variantu RS. Je sice pravda, že plastové krytky se dají odstranit, ale ani podle nás taková kola dynamické variantě RS příliš nesluší. Naopak kola u verze Laurin & Klement Kodiaqu sluší náramně.
Podle vyjádření správce instagramového profilu @skodacr je účelem designu těchto kol optimalizace aerodynamiky vozu a je jen na zákazníkovi, zda taková kola pro svůj vůz zvolí, či nikoliv. Za nás se domníváme, že většina Kodiaqů ve verzi RS tato kola mít nebude. Ale to ukáže až čas, kdy budeme tyto nové kousky vídat na silnicích.