Nová Octavia RS iV vyjíždí jako plug-in hybrid. V nabídce je nově i pohon CNG

Foto: Škoda Auto

Model OCTAVIA iV, který je kromě modelu SCOUT dostupný od výbavového stupně Ambition, nabízí točivý moment 350 Nm a celkový systémový výkon 150 kW (204 k). Sportovní model OCTAVIA RS iV nabízí točivý moment 400 Nm a celkový systémový výkon 180 kW (245 k). Ve sportovním režimu, který poskytuje maximální systémový výkon, zrychluje OCTAVIA RS iV v obou karosářských variantách z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Maximální rychlost činí 225 km/h. V pružném zrychlení z 80 na 120 km/h dokonce o 2,2 sekundy překonává svůj benzínový protějšek vybavený automatickou převodovkou DSG.


Po vzoru modelu SUPERB iV přichází nová OCTAVIA jako druhý model značky ŠKODA s plug‑in hybridním pohonem, a to ve dvou výkonových variantách. Model OCTAVIA iV, který je kromě modelu SCOUT dostupný od výbavového stupně Ambition, nabízí točivý moment 350 Nm a celkový systémový výkon 150 kW (204 k). Sportovní model OCTAVIA RS iV nabízí točivý moment 400 Nm a celkový systémový výkon 180 kW (245 k). Ve sportovním režimu, který poskytuje maximální systémový výkon, zrychluje OCTAVIA RS iV v obou karosářských variantách z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Maximální rychlost činí 225 km/h. V pružném zrychlení z 80 na 120 km/h dokonce o 2,2 sekundy překonává svůj benzínový protějšek vybavený automatickou převodovkou DSG. Dynamické jízdní vlastnosti zajišťuje standardně dodávané progresivní řízení a speciální nastavení sportovního podvozku. Oba vozy OCTAVIA iV čtvrté generace jsou vybaveny šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Volič automatické převodovky byl nahrazen novým systémem shift-by-wire. Objem zavazadlového prostoru verze liftback činí u obou vozů OCTAVIA iV 450 l, objem zavazadlového prostoru verze kombi činí 490 l. Vůz OCTAVIA RS iV má navíc speciální nastavení sportovního podvozku. Světlá výška vozů OCTAVIA RS iV i OCTAVIA iV činí shodně 143 mm.


Velký test Škoda Octavia combi 1,5 TSI – prémiové ambice auta zkazila asistentka Laura
Nová ŠKODA Octavia v netradičním testu – rozváželi jsme obědy záchranářům


Čistě elektrický režim slouží v modelech OCTAVIA iV a OCTAVIA RS iV k jízdě výhradně na elektrický pohon. Tento režim je tak ideální pro jízdu ve městě. V tomto režimu vůz vždy startuje, pokud je baterie dostatečně nabitá a pokud je venkovní teplota vyšší než -10 °C. Při teplotách nižších než -10 °C nelze tento režim z technických důvodů použít. V čistě elektrickém režimu činí maximální rychlost 140 km/h a maximální výkon 85 kW.

Stejně jako předchozí generace nabízí nová ŠKODA OCTAVIA variantu G-TEC s motorem 1,5 TSI o výkonu 96 kW (131 k) s pohonem na ekologický zemní plyn. Tento motor je vybaven turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. Díky ekologickému spalování zemního plynu motor produkuje v provozu na zemní plyn přibližně o 25 % nižší emise CO₂ než provedení s benzinovým motorem. Vůz také produkuje mnohem méně oxidů dusíku (NOx) a nevypouští žádné saze. Motor pracuje velice úsporně, mj. díky proměnnému časování sacích ventilů, které umožňuje chod v takzvaném Millerově spalovacím cyklu. Kombinovaná spotřeba v režimu WLTP činí v provozu na zemní plyn 3,6–4,5 kg/100 km. ŠKODA OCTAVIA G-TEC nabízí díky zásobníkům s kapacitou 17,33 kg zemního plynu dojezd až 500 km* v režimu WLTP při provozu na zemní plyn. V kombinaci s benzinovou nádrží o objemu 9 l se dojezd zvyšuje o dalších 190 km*. OCTAVIA G-TEC tak nabízí celkový dojezd na jedno natankování všech nádrží až 690 km*. Vůz spaluje benzin pouze v případě, kdy startuje po doplnění zemního plynu, pokud venkovní teplota klesne pod - 10 C nebo pokud jsou zásoby zemního plynu vyčerpány tak, že tlak v nádrži klesne pod 11 barů. Přepínání mezi benzinovým režimem a režimem na zemní plyn probíhá automaticky a bez zásahu řidiče. Charakteristickým znakem vozu OCTAVIA G-TEC je specifický vzhled Virtuálního Kokpitu a plaketa G-TEC na zádi. Objem zavazadlového prostoru činí 455 l u verze liftback a 495 l u verze kombi.

 

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.