Páčka blinkrů má užitečnou funkci, kvůli které ale nemusíte ráno vůbec nastartovat

Foto: Jiří Soukup

Zmatený řidič stál v Praze u svého auta a vůbec nechápal, proč nemůže nastartovat. Příčinou byla užitečná funkce, o které ani nevěděl a která kvůli jeho nepozornosti skoro vybila baterii vozu


Nejen moderní automobily disponují funkcemi, které jsou velice užitečné, ale které také mohou, za určitých okolností, způsobit nemalé problémy. Třeba to, že ráno nelze vůz nastartovat, ačkoliv je pod kapotou motoru úplně nová, řádně dobitá, baterie. To se stalo i našemu čtenáři, Petrovi Š., který nám poslal zajímavou zkušenost s funkcionalitou ponechání zapnutých parkovacích světel pouze na jedné straně vozu. Smutnou ironií zůstává fakt, že řidič o této funkci vůbec nevěděl.

Asi jsem omylem „brnknul“ do páčky blinkrů a rozsvítil jsem tak přední i zadní levé světlo. Jsou to sice LED, ale na pokles napětí v baterii to stačilo a nastartovat nešlo
Petr Š.; Řidič, Praha 

Když se totiž u některých vozů vypne zapalování při zapnutém blinkru (někdy je nutné mít zapnutá i parkovací světla), zůstane svítit jen jedna strana vozu. Ta, na kterou byl zapnutý blinkr. Funkce je dobrá třeba při stání na krajnici, aby nemuselo svítit celé auto. Jenže tu a tam se stane, že si toho řidič nevšimne. Třeba když parkuje před domem. A právě to se stalo Petrovi osudné. 

Pravděpodobně při vystupování z vozu zapnul blinkr, nebo ho naopak nevypl, když vjížděl na parkovací místo, a bylo to. Po vypnutí zapalování zůstala jedna strana vozu osvětlená a byla tak celou noc. Při pokusu nastartovat se z motorového prostoru ozývalo pouze cvakání relé startéru a palubní přístroje problikávaly. Nastartovat prostě nešlo. Užitečná funkce tak Petrovi způsobila nemalé problémy, které musel řešit s pomocí asistenční služby. 

Zapnutá „parkovačka“ by novou baterii přez noc sice asi vybít nezvládla, ale bateriím moderních vozů mnohdy stačí malý pokles napětí baterie a je problém. Řídící jednotka pokles napětí zaznamená a z bezpečnostních důvodů znemožní nastartování. Ideální nabití baterie je cca 12,5 – 12,8V. Jakmile však tato hodnota poklesne pod 12V, startovací potenciál baterie je téměř nulový. V takovém případě je potřeba použít startovací kabely nebo tzv. booster, a po nastartovaní ujet alespoň 50km, resp. udržet motor v chodu 30 – 45 minut. 

Stalo se vám někdy, že jste si omylem zapnuli funkci osvícení jedné strany vozu? Vybila se vám kvůli tomu baterie? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.