Pamatujete Prahu v roce 1989 plnou Trabantů? Podobný osud teď možná čeká i některá ukrajinská auta

Foto: Jan Smékal

V roce 1989 nechávali obyvatelé tehdejšího NDR svoje Trabanty v pražských ulicích a přes ambasádu SRN prchali na „západ“. Dnes se v Praze objevují staré ukrajinské vozy, a některé z nich možná čeká podobný osud.


V roce 1989 se do tehdejšího Československa hrnuli obyvatelé komunistické NDR, aby na velvyslanectví SRN na pražské Malé Straně požádali o azyl. V září toho roku se navíc otevřely hranice mezi Maďarskem a Rakouskem a proud Němců do Prahy ještě zesílil. Na ambasádě zůstávali i několik týdnů a v pražských ulicích po nich zůstaly jejich auta. Především Trabanty, Wartburgy a staré modely značky Škoda. Tedy především známé „tisícovky“ a „stovky“. Auta byla potom odvážena zpět na území NDR, ale mnoho z nich bylo v Praze odcizeno, rozebráno nebo poničeno.

Současná situace s ukrajinskými uprchlíky není tak zoufalá, jako byla ta s „východními“ Němci. Ti tady mnohdy nechali vše, jen aby mohli přes plot uprchnout. Ukrajinci k nám přijíždějí v moderních vozech a mohou v nich i pokračovat do dalších států EU. Někteří ale přijeli například ve starých Ladách, Záporožcích, vozidlech čínských výrobců, nebo ve vozech značek na našem trhu nezastupovaných. Snadno se potom může stát, že v případě poruchy bude velký problém takové auto opravit.

Foto: Jan SmékalV Praze se tak objevují vozy, které by tu jinak byly jenom málo k vidění. Například značka Jetour. Slyšeli jste o ní někdy? Značka Jetour byla založena v roce 2018 čínskou automobilkou Chery a měla by to být jakási divize pro výrobu luxusních SUV. Vozy značky Jetour se kromě Číny vyrábějí také v Jižní Koreji a v Íránu. Je tedy nabíledni, že v případě poruchy by si s takovým vozem nemusel český servis vůbec poradit.

Nejde ale jenom o moderní vozy, těm se poruchy pravděpodobně vyhnou. Problém může nastat právě s takovými Záporožci, Moskviči nebo starými modely japonské značky Daihatsu. Ta se sice kdysi prodávala i v Československu, ale moc úspěšná zde nebyla. Takové starší vozy se již v ulicích Prahy objevují a je otázkou, zda jsou jejich majitelé ještě vůbec na území České republiky, případně zda odjeli a staré auto zde ponechali. Je totiž docela dobře možné, že využili možnosti bezcelně dovézt na Ukrajinu vozidlo pro soukromé účely a ještě se vyhnout placení DPH. Takovou možnost teď mají všichni Ukrajinci a začínají jí hojně využívat.

Pamatujete na rok 1989 a Prahu plnou Trabantů a Wartbugů? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.