Policie se s ním nepárala. Koupil ojeté auto, ale po cestě domů přišel o „techničák“

Foto: Jiří Soukup (Ilustrační)

Fabia vypadala jako nová, přesto s ní měl nový majitel velký problém. Auto bylo technicky v pořádku, uvnitř bylo skoro netknuté, cena příznivá. Přesto ho po cestě na dálnici zastavila policie a odebrala techničák


Není třeba si nic nalhávat, na vozy s očividným tuningem byla policie vždy zaměřena. Ne vždy se totiž amatérský tuning odehrával v mantinelech platné legislativy. Rozměrná křídla na zádi, kola, která se sotva vešla do podběhů, neschválený hlučný výfuk nebo třeba modrá, či jinak barevná, přední světla. 

Auto nevypadalo, že by ho někdo upravoval. Jiných zadních světel a jiných pneumatik jsem si ale nevšiml
Martin D,; Praha 

Martin si v brněnském autobazaru koupil necelé tři roky starou Fábii. V dnešní době, kdy je o malá zánovní auta velký zájem, to vypadalo na dobrý nákup. Najeto necelých 60 tisíc kilometrů, na zadních sedadlech snad nikdy nikdo neseděl, uvnitř pěkná aparatura za přibližně 20 tisíc korun, a hlavně docela zajímavá, temně červená barva. Cena byla pro Martina vyhovující, a tak si plácli. 

Při cestě domů ho ale hned za Brnem, na dálnici D1, zastavila policejní hlídka v civilní Octavii. Martin si nejdříve myslel, že překročil povolenou rychlost, ale problém byl úplně někde jinde. Tam, kde by ho vůbec nečekal. Fabia měla totiž nejen zatmavená zadní světla, ale navíc to nebyly originální lampy. „Každé jednotlivé světlo v lampě se skládalo z jednotlivých žároviček a podle policie šlo o světla neschváleného typu,“ vysvětluje Martin. 

Přišlo se na to tak, že na světlech nebyla vyražena značka homologace, světla tedy nebyla schválena pro instalaci na vozidla pro běžný silniční provoz. I když na první pohled nebylo moc poznat, že jde o upravená světla, jakmile Martin zabrzdil, bylo hned vše jasné. Jeho smůla, že za ním v té chvíli zrovna jelo policejní auto. 

A aby toho nebylo málo, na vozidle byly navíc pneumatiky neschváleného rozměru. Martin proto musel vše uvést do stavu, který odpovídá předpisům a záznamům ve velkém TP a vyrazit znovu na STK, kde tentokrát bylo vše v pořádku. Stálo ho to ale 14 dní zařizování, jednání s autobazarem a samozřejmě i nějaké peníze. 

Určitě je proto dobré při nákupu ojetého auta zkontrolovat nejen jeho technický stav, ale také to, zda například souhlasí rozměry pneumatik se zápisem v TP a zda má vůz i originální světla. 

Jaký máte názor na tuning a zatmavená zadní světla? Napište nám do diskuze

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.