Recept na dopravní zácpy? Trestat kamióny jedoucí v pruhu, kam nesmí

Foto: Jan Smékal

Projet Prahou ze Smíchova na Černý most trvá mnohdy i déle než 90 minut. Je to dáno provozem, dopravními omezeními, ale bohužel také neukázněnými řidiči kamiónů, kteří vjíždějí do zúžených pruhů


Kdo projíždí během dne Prahou, jistě nám dá za pravdu, že lze najít mnohem lepší způsob trávení volného času. Projet z jednoho konce Prahy na druhý trvá totiž mnohdy téměř dvě hodiny. Důvodem je pochopitelně především hustý provoz a malá „průchodnost“ většiny pražských silnic. Od 16. května se navíc plánuje oprava Barrandovského mostu, což bude mít na pražskou dopravu přímo fatální dopad. První fáze prací sice potrvá „pouhých“ 110 dní, alespoň podle předpokladů, nicméně celková rekonstrukce mostu potrvá údajně několik let. Tak nás v této souvislosti napadá, zda by tedy nebylo rychlejší a levnější most zbourat a postavit nový?

Ano, druhým důvodem dopravních kolapsů jsou neustálé a dlouhé opravy silnic. Jistě, někdy se to udělat musí. Ale proč opravy trvají tak dlouho? Proč se opravy a stavební práce nerealizují i ve večerních a nočních hodinách, tak jak to vidíme například v Rakousku nebo v Německu? Proč v 16 hodin, někdy i dříve, můžeme na staveništi potkat již pouze opuštěné bagry nebo jiné stavební stroje? Dálniční známka není zrovna nejlevnější, podnikatelé platí silniční daně, přesto se dnes a denně musejí prodírat ucpanou Prahou, případně jinými městy, a dívat se na cedule s nápisem „Musíme to opravit“.

Je ale potřeba objektivně přiznat, že za neprůjezdná města si často mohou i řidiči sami. Často jsou totiž k vidění přestupky, které rozhodně k plynulosti dopravního provozu nepřispívají. Stání uprostřed křižovatky, pomalé rozjezdy na zelenou nebo třeba vjezd nákladních vozidel do pruhů, do kterých mají vjezd zakázán. Dnes a denně se tak děje například na zmíněné Jižní spojce v Praze. Do levého pruhu, kam mají nákladní automobily vjezd zakázán dopravním značením, vjíždějí nejen dodávky, ale také kamióny. A protože levý pruh je užší, dochází pochopitelně ke zpomalení celého provozu a spojka se ucpává po celé svoji délce. Je to od řidičů kamiónů krajně bezohledné a domníváme se, že by se policie měla na tento nešvar více zaměřit.

Řidiči kamiónů se budou jistě zlobit a budou argumentovat tím, že autor tohoto článku řídil maximálně Octavii kombi, nejdál dojel v létě na dovolenou do chorvatského Zadaru a nebýt jich, tak by nebylo zboží v obchodech, atd.. Ano, možná mají pravdu. Ale ani řidiči v osobních automobilech nejedou vždy pouze na výlet. V autech sedí prodavači, kteří zmíněné zboží z kamiónů mají v obchodech prodávat, doktoři, co jedou do nemocnice, učitelé, kterým v 8 hodin začíná výuka, automechanici, kterým přijede zákazník na opravu auta, nebo třeba elektrikář, co má být v určitý čas u klienta na opravu zásuvky.

Určitě nemá smysl předhánět se, kdo je na silnicích důležitější. Každý někam jede z nějakého důvodu a pravidla by měla platit pro všechny stejně.Možná by stačilo jenom trochu více respektu a ohleduplnosti. Všichni přeci spěcháme do práce, máme termíny a chceme být co nejdříve a bezpečně doma u rodiny.

Co si o tom myslíte? Napište nám do diskuze

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.