Řidiči dělají v zúžení vážný přestupek a často o tom ani neví. Může je to ale stát 2 tisíce korun

Foto: Martin Filipi

České silnice asi nebudou dostavěné a opravené nikdy, a tak se jízda v zúžených pruzích stává pro řidiče denním chlebem nejen na D1, ale i ve městech. Řidiči v pruzích ale často chybují, aniž by o tom věděli.


Prázdniny jsou v plném proudu, opravy silnic a dálnic bohužel také. Alespoň podle uzavírek a zúžených pruhů to tak vypadá. Zúžené silnice nejen zpomalují dopravu, ale také zvyšují riziko nehody. Tím spíše, když řidiči nerespektují dopravní značení omezující šířku vozidel v levém pruhu. Jenže řidiči mnohdy ani neví, že takové značení nerespektují. Ruku na srdce, kdo z nás ví, jak je široký jeho automobil, a zda se jeho šířka měří včetně zpětných zrcátek či nikoliv.

A právě šířka vozu je v zúžených pruzích klíčová. Většinou je totiž levý pruh vyhrazen vozidlům s šířkou maximálně 220 centimetrů. Často v nich ale vidíme i auta s vlekem, zadním nosičem na kola nebo větší nákladní auto typu Ford Tranzit. Většina řidičů totiž vychází z údajů ve velkém technickém průkazu, jenže tam je šířka vozu uvedena bez vnějších zpětných zrcátek. K údaji z „techničáku“ je tak potřeba ještě přičíst šířku zrcátek, co bude vždy kolem 20 centimetrů za obě.

Policie začíná vjezd do levého pruhu bedlivě sledovat a řidičům vozů, které jsou i se zrcátky širší než 220 centimetrů, hrozí pokuta až dva tisíce korun. A řidiči jsou mnohdy překvapeni. Zatímco například běžná Škoda Octavia má ve své třetí generaci celkovou šířku 207 centimetrů, takové Volvo XC90 už 211 centimetrů, Ford S Max 216 centimetrů a například elektrická Tesla S přesně 220 centimetrů.

Limit 220 centimetrů potom překračují především vozy kategorie SUV a MPV. Namátkou například Peugeot 807, Range Rover Discovery 4, VW Touareg nebo třeba VW Amarok. Menší dodávky typu Peugeot Partner, Renault Master nebo Volkswagen Multivan potom limit 220 centimetrů překračují již výrazně.

Nejste-li si jisti šířkou svého vozu, doporučují odborníci jet těch několik kilometrů raději v pruhu pravém. Nejde totiž jen o to, zda se do pruhu fyzicky vejdete. Jde také o případné riziko nehody, kdy v případě, že by vaše vozidlo bylo širší, než dovoluje značení, může pojišťovna krátit pojistné plnění.

Víte, jak je vaše auto široké? Napište nám do diskuze

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.