Tahle hloupá funkce je bohužel skoro v každém autě. Nadělá ale víc škody než užitku

Foto: Jiří Soukup

Některé moderní funkce v autě jsou vážně k vzteku a auto jenom prodražují. Některé ale mohou být při špatném používání dokonce i nebezpečné


Rozsvítila se vám někdy na palubní desce ikonka hrnečku s kávou? Zastavili jste? Asi ne, viďte. A co třeba hlasité pípání a rozsvícený nápis „Držte volant“ nebo „Převezměte řízení“, ačkoliv máte obě ruce na volantu? To jsou některé z funkcí, které řidičů modernějších vozů doslova pijí krev. Obtěžují a navíc prodražují auta, která už teď jsou i tak neskutečně drahá.

Dnešní moderní vozy totiž mívají spoustu různých užitečných funkcí, ale jiné jsou naopak úplně k vzteku. A některé funkce navíc vyžadují jistou míru řidičovy spolupráce. A to často bývá kamenem úrazu. Statistiky dopravních policistů totiž evidují velké množství dopravních nehod nebo přestupků, které byly způsobeny tím, že se řidič naprosto bezmezně spolehl na některé z funkcí ve voze.

Podle policistů bývá častým důvodem přestupků například slepé sledování navigace. Především ty ve starších vozech a bez aktualizace mohou řidiče navést třeba do zákazu vjezdu nebo do slepé uličky. Navádění k nákupnímu centru na Smíchově je klasickým příkladem, a místní policisté takových řidičů, které do zákazu navedla stará navigace, evidují desítky týdně.

Ale je tady jedna funkce, která je dnes skoro v každém voze, ale čím dál tím častěji se o ní mluví jako o té největší hlouposti. Jde o funkci denního svícení kombinované s automatickým zapínáním světel. Totiž, ona by to zase tak nesmyslná funkce nebyla, jenže je to právě ta z funkcí, která vyžaduje spolupráci řidiče. Ten se ale velmi často spoléhá na to, že automatika vše vyřeší za něj.

Proto v současném sychravém počasí lze vidět velké množství aut, kterým nesvítí zadní koncová světla, nebo která jedou dokonce i za tmy pouze na denní svícení. V ranní mlze, za soumraku nebo dešti a sněžení je tak zaděláno na velký problém. Přitom by stačilo, aby u vozidel byla na přístrojové desce klasická kontrolka rozsvícených světel. Je to s podivem, ale u mnoha značek taková kontrolka v současnosti často chybí. Za nás je proto mnohem lepší, jezdit standardně na tlumená světla. Spotřeba se tím nijak nezvýší, žárovky častěji nepraskají a bezpečnost to rozhodně zvýší.

Jezdíte na denní světla s automatikou, nebo máte trvale zapnutá ta tlumená? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.