Věčné dilema, jestli koupit ojetý diesel nebo benzín, motá hlavu většině kupujících

Foto: Jan Smékal

Ojetý diesel se kupuje většinou kvůli nízké spotřebě. Je ale většinou dražší a dražší bývají také případné opravy a servis. Je tedy lepší benzínová verze? Odpověď není vůbec snadná a vyžaduje podrobnější znalost potřeb kupujícího.


Moderní vozy, byť ojeté, s naftovým motorem, platí za mnohem úspornější než jejich benzínové verze. Mají nejen nižší spotřebu, ale také nafta byla na čerpacích stanicích mnohem levnější než benzín. V některých obdobích činil rozdíl i více než dvě koruny na litru ve prospěch nafty. Když k tomu připočteme, že naftový motor, například v modelu Škoda Octavia, měl spotřebu o celý litr nižší než jeho stejně výkonný benzínový kolega, byla volba nákupu ojetého dieselu vcelku pochopitelná.

U menších aut vede benzín

Jenže dnes je všechno jinak. Benzín je na většině čerpacích stanicích téměř stejně drahý/levný jako nafta. Na trh ojetin se navíc dostávají vozy s úspornými benzínovými tříválci. Ekonomika provozu se tak u některých modelů aktuálně jednoznačně překlápí ve prospěch benzínu. O benzínové motory proto začíná být u některých kategorií ojetých vozidel větší zájem. Týká se to především menších aut typu Škoda Fabia, Scala nebo třeba Hyundai i30

SUV stále s naftou

To se ale netýká vozů například z kategorie SUV, nebo limuzín typu Audi A6, nebo třeba BMW pětkové řady. Tam stále vedou naftové motorizace. Pochopitelně především proto, že jako nové se prodávaly hlavně s naftovými motory. „U vozidel kategorie SUV je poptávka po naftových motorizacích pochopitelná. Rozdíl spotřeby oproti benzínovým verzím je značný a mnozí majitelé také ocení vyšší točivý moment. Třeba z důvodu tažení obytného přívěsu“, říká Martin Foltýn ze společnosti CarTrax.

Test Škoda Octavia 1,5 TSI e-Tec

Před časem jsme testovali model Škoda Octavia právě s motorem 1,5 TSI e-tec. Se spotřebou jsme se dostali na hodnotu 6,3 l/100km, což je srovnatelné s přibližně stejně výkonnou naftovou verzí. Jenže když je nyní benzín skoro stejně drahý jako nafta, vychází u benzínu jeden kilometr jízdy v celkových nákladech na provoz auta levněji. Je pochopitelně na každém, aby si pečlivě propočítal, jaký motor se mu při jeho ročním nájezdu a stylu jízdy vyplatí. Tím spíše, když servisní náklady na dieselové motory bývají přeci jenom vyšší.

Preferujete naftu, nebo benzín? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.