Autobazary to přehnaly – ceny ojetin začínají klesat, ale na konci roku mají opět růst

Foto: Jan Smékal

Bezprecedentní a dlouhotrvající růst cen ojetých vozů se zastavuje. Z analýz vyplývá, že se vyrovnává poměr nabídky a poptávky na trhu, ale také přibývá méně kvalitních ojetin.


Ceny ojetých aut v České republice téměř dva roky kontinuálně stoupaly. Nejžádanější zánovní ojetiny se tak mnohdy prodávaly za stejné, nebo dokonce vyšší ceny, než stály jako nové. Nyní se ale zdá, že ceny byly skutečně "přepálené" a trend se začíná obracet. Na cenu ojetých vozidel v Česku má totiž velký vliv i situace na německém trhu, kde mediánová cena aut do stáří pěti let poklesla v porovnání s prvním čtvrtletím o 9,5 procenta. I na tomto trhu však platí, že vybrané modely si svou cenu drží či stále mírně zvyšují. 

Podíl vozidel se vznětovým motorem stejně jako mediánový nájezd v porovnání s prvním čtvrtletí vzrostl, ale podíl vozidel s automatickou převodovkou naopak klesá. „Podíl naftových vozů poslední rok pomalu, ale kontinuálně klesal a podíl aut s automatem naopak dlouhodobě rostl, což odpovídalo preferencím zákazníků. Za touto změnou může být příliv méně atraktivních a hůře vybavených aut na trh,“ říká Jakub Šulta, CEO Carvago. 

„Každý den analyzujeme více než 5 milionů inzerátů ojetin na evropském trhu, abychom v naší nabídce měli jen ty nejkvalitnější vozy od nejlepších prodejců. Díky tomu jsme schopni monitorovat trh a přinést pohled na jeho vývoj v českém i evropském kontextu,“ uvádí Jakub Šulta a dodává: „Pokles cen v Německu významně zatraktivňuje dovoz z této země, který je dlouhodobě zdrojem zhruba 75 % dovezených ojetin na naše území. Spotřebitel by ale neměl podceňovat technickou ani administrativní kontrolu vozidla, která by měla být provedena odborníkem.“ 

Nastupující trend?

Změna v dva roky trvajícím a téměř kontinuálním zdražování ojetých vozidel, nebyla ještě na konci měsíce dubna patrná, naplno se projevila až v polovině druhého čtvrtletí. Jedná se o nastupující trend. Může tedy spotřebitel očekávat, že již nebude svědkem paradoxních situací, kdy je stejný model ojetého ročního vozu dražší, než udává jeho výrobce v případě auta úplně nového? 

„Odhaduji, že se jedná o krátkodobý úkaz, který bude otázkou týdnů, maximálně měsíců. Infalaci se do konce roku významně zkrotit nepodaří a problémy ve výrobě nových vozů přetrvávají. Proto spíše než návrat k tržním zvyklostem předpokládáme během podzimu 2022 opětovné pokračování trendu posledních dvou let,“ říká Šulta.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.