Běžnou ojetinu dnes koupíte za 100 tisíc a za rok ji za 110 tisíc prodáte. Možná i za víc

Foto: Jiří Soukup

Není to sice kdovíjak výnosná investice, a investice to vlastně ani není, ale jezdit rok s autem a pak ho prodat o deset tisíc dráž než stálo, to není špatný nápad. A v současné době to není vůbec nic těžkého.


Ceny nových aut pomalu ale jistě rostou a ceny ojetin tenhle trend kopírují. Současná ekonomická situace navíc ojetinám přeje. Především tedy těm mladším, protože se o ně začínají zajímat zákazníci, kteří dříve kupovali nové vozy. Ceny těchto zánovních vozů rotou v některých případech i o více než 10 procent, za což může nejen rostoucí cenová hladina nových vozů, ale také akutní nedostatek zánovních vozů na českém i evropském trhu.

V České republice bude na trhu do konce roku chybět téměř 100.000 vozů
Petr Vaněček, AAA Auto

Jenže nedostatek ojetých aut se začíná projevovat i v segmentu těch levnějších a také nejlevnějších vozů. Prodejci i ekonomové předpokládají, že v příštím roce vzrostou ceny ojetých vozů o deset i více procent. A to svádí k myšlence, co si takové auto koupit, za rok ho prodat a vůbec na tom netratit. Nastavili jsme si cenový limit 100 tisíc korun a zjišťovali, zda taková možnost reálně existuje.

Zaměřili jsme se na nejžádanější model v této cenové kategorii, tedy na Škodu Fabia. Možná je to pro někoho nudné auto, které má spoustu chyb, ale vycházeli jsme z toho, že když ho budeme chtít za rok prodat, bude se hodit, že máme nejžádanější model. V cenové hladině 100 tisíc korun jsme našli několik vozů, nás ale nejvíce zaujal stříbrný model Škoda Fabia combi, 1,6 TDI 66kW z roku 2014 a nájezdem 95 tisíc kilometrů. Prodejce za ní v době psaní článku požadoval rovných 100 tisíc korun, což je vzhledem k výbavě, stáří i počtu najetých kilometrů odpovídající cena.

Lidé v krizi šetří – zvyšuje se podíl prodaných dieselových vozidel
Ojetá Škoda Karoq najde kupce za 32 dní. Rychlost prodeje ojetin nabírá na tempu

Škodovka nabízela tři výkonové varianty tohoto motoru, 55kW, 66kW a 77kW, vybraný motor je tedy prostřední volbou, ale pro drtivou většinu přepravních potřeb průměrného českého řidič bude stačit. Točivý moment 230Nm se na přední kola přenáší prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky, a to je snad jediná výtka k této motorizaci. Šestistupňová převodovka by byla lepší a ušetřila by nějaké to deci paliva. I tak se ale se spotřebou budete pohybovat někde kolem 5 litrů na 100 kilometrů.

A teď tedy pojďme trochu počítat. Průměrný český řidič najede za rok přibližně 18 tisíc kilometrů, což při současných cenách nafty představuje přibližně 24 tisíc korun. Jestliže auto dnes koupí za 100 tisíc korun a za rok za 110 tisíc prodá, bude ho těch 18 tisíc kilometrů stát pouhých 14 tisíc korun. Samozřejmě, že bychom do kalkulací měli započítat také pojištění, servis, oleje, pneumatiky, atd… ale to už je u každého vozu jiné a takovou kalkulaci si musí udělat každý sám. Rozhodně ale platí, že kdo dnes koupí ojetinu, pravděpodobně neprodělá.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.