Průměrná doba, po kterou se prodává ojetý automobil, poklesla v září o rekordních téměř 10 dní, přičemž ceny vzrostly o cca 1,8 procent. Například ojetá Škoda Karoq se prodá za 32 dnů.
Vyplývá to z metriky, kterou zpracovala reklamní skupina Market View. Ta se zabývá mapováním britského trhu s ojetými vozy. Podobný trend ale zaznamenávají téměř všechny trhy s ojetinami. Situace spojená s onemocněním Covid-19 totiž téměř zastavila prodeje nových vozidel a poptávka po ojetinách tak výrazně stoupá. To pochopitelně ovlivňuje ceny, které pomalu ale jistě rostou napříč celou Evropou.
Pandemie obrátila celý automobilový trh vzhůru nohama. Nevyráběla se auta a prodloužily se již tak dlouhé čekací doby na nový vůz. Kvůli tomu v nabídce chybí obzvláště zánovní automobily, o které je ještě větší zájem. Díky tomuto všemu pak nabídka nemůže stačit poptávce,“ okomentovala situaci Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítí autocenter AAA AUTO. Na trhu začínají docházet některé modely aut, ale i typy karoserií. „Zákazníci začali výrazně skupovat hlavně kombíky a SUV. Z analýzy trhu to je patrné obzvláště v případě SUV, kdy v případě aktuálně nejžádanějších modelů jako je například VW Tiguan, poklesla nabídka až na polovinu,“ doplnila Topolová.
Podle analýzy platformy eBay Motors Group vzrostly jen za srpen ceny ojetých vozů o 1,8 procentního bodu, přičemž průměrná doba, po kterou ojetý vůz čeká na svého nového majitele, poklesla na 47,2 dne. Zajímavostí je, že do pětky nejrychleji prodávaných ojetin na Britských ostrovech patří i model Škoda Karoq, která čeká na svého nového majitele pouhých 32,2 dne. Podle zmíněné analýzy se také rychleji prodávají modely s naftovým motorem – v průměru přibližně o 5 dní než srovnatelné modely s benzínovým motorem.