Čínský elektromobil XPENG se v Česku zatím neprodává. Až bude, bude to asi revoluce

Xpeng P7
Foto: Jiří Soukup

Elektromobilita je nevyhnutelná. Ať se nám to líbí, nebo ne. Elektrická auta si zatím sice může dovolit málokdo, ale to se může velice rychle změnit. Jakmile se totiž na trh dostanou čínská auta, budou mít evropské automobilky asi velké potíže.


Kdo by si chtěl v současné době v České republice pořídit elektromobil, má poměrně mnoho možností. Od relativně levné Dacie Spring pro krátké jízdy po městě, až třeba po luxusní Porsche Taycan. Cenově přístupných elektrických vozů je však na trhu jako šafránu. Když vynecháme zmíněnou Dacii, která toho ale skutečně moc nenabídne, bude cena aktuálně dostupných elektromobilů, které mají dojezd alespoň 400 kilometrů, vždy začínat okolo hranice jeden milion korun. Automobily, o nichž by se dalo říci, že jde o rodinné vozy s dojezdem kolem 500 kilometrů, se pak dostávají s cenou téměř ke dvěma miliónům korun. Příkladem může být třeba Škoda Enyaq.

Vlajková loď čínského startupu

Jenže v Číně se vyrábí desítky různých značek a modelů, které zatím evropští zákazníci moc neznají, a které čekají na svoji příležitost. Jedním z takových rodinných automobilů s vysokým dojezdem může být Xpeng P7. Jde o produkt čínského startupu, který existuje sotva několik let. Model P7 má být jakousi vlajkovou lodí. A nutno říci, že právem.

Tesla Model S jako inspirace

Xpeng se inspiroval Teslou Model S, ze které si vzal to nejlepší. Na délku má vůz 4800 milimetrů, šířka vozu činí 1896 mm a výška potom 1450 milimetrů. Velikostí jde tedy o vůz srovnatelný třeba se Škodou Superb (4869 x 1864 x 1468 mm). Pohodlně se tak do něj vejde 5 lidí, kteří si ale budou muset vystačit se zavazadlovým prostorem o velikosti průměrných 440 litrů.

Dojezd 700 kilometrů

Zato s dojezdem budou majitelé Xpengu P7 navýsost spokojeni. Verze Xpeng P7 Super Long Range totiž nabídne baterii o kapacitě 80,9 kWh s udávaným dojezdem dle metodiky NEDC až 706 kilometrů. Škoda Enyaq iV 80 s baterií 82 kWh, resp. 77 kWh, má udávaný dojezd dle metodiky WLTP až 500 km, tedy o cca 200 méně.

Rozhodne cena?

A pak je tady cena. Asi to nejdůležitější kritérium hned po dojezdu. Plně vybavená verze Xpeng P7 Super Long Range, v jehož výbavě nechybí ani nejnovější verze Xpilot 3.0, přijde na necelých 60 tisíc eur, tedy nějakých 1.540.000,-Kč. Málo to není, ale s ohledem na velikost vozu, jeho výbavu i kapacitu baterie, to bude mít přímá evropská konkurence asi hodně těžké. A je asi jenom otázkou času, kdy se do Evropy začnou čínské vozy hrnout ve velkém.

Co si myslíte o nástupu čínských automobilek na evropský trh? Budeme je na našich silnicích vídat čím dál tím častěji? Ovládnou evropský trh podobně, jako se to povedlo korejským značkám? Napište nám do diskuze. A jestli se vám náš článek líbil, sdílejte ho, prosíme, dál. Děkujeme.

Čínský elektromobil XPENG se v Česku zatím neprodává. Až bude, bude to asi revoluce

Jiří Soukup

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.