Testy ojetých aut, recenze nových aut

TEST HONDA HR-V SPORT - S TÍMHLE CHYBU ROZHODNĚ NEUDĚLÁTE

23.07.2019 Redakce

Když jsme před pár měsíci testovali model Honda HR-V 1,5 iVTEC, měli jsme dojem, že vizuálně auto zapadá do současného mainstreamu a i když je design docela povedený, nijak z řady nevyčnívá. Verze HR-V Sport nám ale předvedla, že stačí několik sportovních doplňků, zajímavá barva a atraktivní kola a rázem je z "nudného" HR-V pořádný dravec, za kterým se lidé otáčejí.


Honda totiž u modelu HR-V Sport  vsadila nejen na silný motor a kvalitní interiér, ale také na vnější design, který skutečně u mnohých řidičů vyvolává sportovní emoce. Prim tak u vnějšího designu hraje černá barva, která se objevuje na jednotlivých spojlerech, zpětných zrcátcích nebo třeba atraktivních kolech s průměrem 18“. Dynamiku celému vozu dodávají také dvě koncovky výfuku, přední chromovaná maska a lehce zatmavené kryty světlometů. K testu jsme měli vůz v tmavě šedé metalíze, která dynamický vzhled jenom podtrhovala. Kdo ale bude chtít, aby z auta čišely emoce už na dálku, zvolí možná červené provedení. To jsme totiž potkali na německé dálnici a v kombinaci s již zmíněnými doplňky vypadala červená verze o mnoho dravěji, než ta naše. Ale to je věc osobního vkusu a preferencí.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST HONDA HR-V 1,5 iVTEC

Interiér  modelu HR-V může v aktuální modelové řadě směle soupeřit se svými přímými konkurenty, jako je třeba Nissan Qashqai, Suzuki Vitara, Kia Sportage nebo třeba i ŠKODA Karoq a SEAT Ateca. Narazili jsme ale na pár detailů, které by „háervéčku“  určitě slušely více. Hodně nám například vadilo nastavování opěradla předních sedadel váhou těla. Otočná růžice by nabídla nejen pohodlnější, ale také mnohem přesnější nastavení. Úplně nejvíc by ale autu slušelo elektrické ovládání nastavení sedadel. To však není ani v nabídce příplatkové výbavy. Sedadla samotná však nabízejí velmi  pohodlné sezení a ani po delší cestě jsme se necítili unaveni. Dalším detailem, kterým by v Hondě mohli posunout interiér k prémiové kategorii, je vrchní část palubní desky. Ačkoliv je její spodní a střední část potažena atraktivní vínovou kůží, ta vrchní je vyvedena z tvrdého plastu. Měkčený by byl určitě mnohem příjemnější a elegantnější. No a pak tady máme grafiku upozornění na dopravní značky nebo nutnost držet se v jízdním pruhu. Rozkostičkované piktogramy nové Hondě podle nás opravdu nesluší.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST OJETÁ HONDA HR-V

Motor 1,5 VTEC TURBO je jedním slovem paráda. Přeplňovaná „jednapětka“ totiž nabízí výkon 182 koní a maximum točivého momentu 240N.m, což je na auto s hmotností necelých 1.400kg, včetně řidiče, velmi slušná hodnota. Ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou tak má řidič teoretickou možnost zrychlit z nuly na sto za 7,8 sekundy. Nám se to při obsazení dvěma osobami podařilo zvládnout za 9,44 sekundy (měřeno na zařízení DRAGY). Motor je navíc od interiéru velmi dobře odhlučněn. Je ale pravda, že i přes přítomnost turba se mu více líbí ve vyšších otáčkách, takže jakmile motor dostanete na 3000 ot/min. budete o něm vědět. Jde ale o příjemný akustický projev, který mnohé řidiče spíše potěší, než aby obtěžoval. Ačkoliv vozy kategorie SUV nejsou primárně určeny pro sportovnější styl jízdy, s HR-V Sport za to můžete pořádně vzít. Podvozek nabídne velmi jisté chování i při vyšších rychlostech a ani spotřeba se nedrápe do nebeských výši. Během týdenního testu jsme měli průměrnou spotřebu 6,3l/100km.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST HONDA CIVIC 1,6 i-DTEC

Podtrženo, sečteno – Honda HR-V Sport je velmi zajímavé SUV, které nabídne svému majiteli nejen slušnou porci dynamiky a elegance, ale také užitné hodnoty. S cenou od 689.900,-Kč jde o velmi zajímavou alternativu například k modelu ŠKODA Karoq 1,5 TSI nebo KIA Sportage. Na první pohled vyšší cena je totiž ospravedlněna skvělou výbavou, ve které nechybí například LED světlomety, navigace nebo třeba parkovací senzory a polokožená sedadla. Verzi s převodovým ústrojím CVT pak ocení klidnější řidiči, kteří chtějí od svého vozu určitou dynamiku, nicméně mají rádi komfort a pohodlí, které dokáže nabídnout jenom automat.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST OJETÁ HONDA CR-V


TEST HONDA HR-V SPORT - S TÍMHLE CHYBU ROZHODNĚ NEUDĚLÁTE

Další články