Testy ojetých aut, recenze nových aut

Test Mini Cooper S E Countryman – se stylovkou do bláta? Proč ne, ale udělá to asi málokdo

04.08.2020 Jan Smékal
Foto: Jan Smékal

Komfort 8 / 10

Prostornost 8 / 10

Testovaná motorizace 9 / 10

Kvalita zpracování 9 / 10

Ceny oprav 6 / 10

Ceny ojetin na trhu 6 / 10


Hodnocení redakce7.67

Uživatelská hodnocení-


Countryman není jen takové “nafouknuté” Mini, jak by se mohlo na první pohled zdát. Jde o crossover s poměrně slušnou užitnou hodnotou, pohonem 4x4 a především plug-in hybridním ústrojím. Rozhodně ale není určen pro nějaké terénní radovánky. Jde spíš o stylovku do města vhodnou i pro delší cestování.


Foto: Jan SmékalElektrická auta mám rád. Hodně rád. Pro jejich tichý provoz, možnost parkování na modrých zónách a především jejich schopnost vystřelit z křižovatky dříve, než ostatní zařadí “jedničku”. Nenávidím je ale pro tu nutnost plánovat každou cestu. Pro potřebu mít u sebe čipy všech dodavatelů energie, pro ten vztek, když na nabíjecím místě parkuje auto se spalovacím motorem i pro nemožnost nezávislého cestování na delší trasy. Plug-in hybrid ale tohle všechno řeší. Tedy ne úplně každý, ale Mini Cooper S E Countryman mě během týdenního testu přesvědčil, že pro běžný život je taková forma pohonu naprosto ideální. Navíc, tohle konkrétní pohonné ústrojí pracuje na stejném principu jako v placaté střele BMW i8. Dá se tedy očekávat, že uspokojí i náročného milovníka hybridního pohonu. Jako třeba mě… :)

Foto: Jan SmékalCo mě ale moc neuspokojuje, je design vozu. Pořád mám prostě Mini zaškatulkované jako auto, ve kterém jezdil Mr. Bean a které čím je větší, tím je obyčejnější. Ale to je protě daň za současnou situaci na trhu. Ostatně Mini v tom není samo, stačí zmínit třeba Fiat 500 a jeho derivát Fiat 500XL. Jenže když se oprostím od stereotypu spojeného s Mr. Beanem, je Mini Cooper Countryman opravdu pěkné auto. A ve skořicové metalíze s černými doplňky obzvlášť. V téhle barvě ta “přefouklost” není tak výrazná a auto působí naprosto vyváženým dojmem. Navíc, velikost auta umožňuje pohodlné cestování i čtyřem pasažérům, kteří dostanou k dispozici i přiměřený zavazadlový prostor s objemem 405 litrů. My jsme ale během testu jezdili nejvýše ve dvou a užívali si tak velké pohodlí I dynamiku vozu. Auto jsme ale měli k užívání během nouzového stavu, využívali jsme jej tedy spíše ke kratším cestám po městě a v okolí Prahy.



Foto: Jan SmékalA právě jízdy po městě dělají z tohoto auta žhavý typ na nejlepší plug-in hybrid roku. Automobilka totiž dala pod kapotu benzínový tříválcový motor 1,5 s výkonem 100kW. Dalších 65kW pak dodává electromotor. Systémový výkon 165kW pak z tohoto auta dělají docela zajímavé nářadí I pro sportovněji založeného řidiče. Předjíždění nebo starty z křižovatek jsou tak doslova rozkoší. Jenže – kapacita baterie je pouhých 7,6 kWh, což při spotřebě cca 14 kWh na 100km nabídne v čistě elektrickém módu reálný dojezd nějakých 35 – 40 kilometrů. S takhle malou baterií se na čistě elektrický pohon nedá ani po městě jezdit příliš dlouho. Představa, že ráno do práce pojedu na elektriku, z práce taky a teprve doma dobiju bude platit pouze v případě, že máte kanceláře do cca 15km od bydliště a už nepojedete na nákup ani pro dítě do školky.

Foto: Jan SmékalV réálném provozu tak budete electromotor využívat spíše v režimu Auto eDrive, který za vás až do rychlosti 80km/h rozhodne, kdy je lepší jet na benzín a kdy na elektriku. Jakmile vyjedete za město a zrychlíte, přujde ke slovu režim  Green nebo Komfort. Při nabité baterii tak můžete jezdit za přibližně 4l/100km. Naopak, když pojedete čistě na benzín, je potřeba počítat se spotřebou až 9l/100km. Pochopitelně bude velmi záležet na stylu jízdy. No a kdo by snad chtěl vyrazit s tímhle Countrymanem do nějakého lehčího terénu, v domnění, že pohon 4x4 je samospasitelný, ten bude možná překvapen. Spotřeba se při průjezdech zablácených cest vyšplhá nad 10litrů a náročnost terénu bude limitována právě jen a pouze těmi zablácenými cestami. Jakkoliv se někomu může zdát, že jde o SUV, na žádné terénní radovánky není tohle auto stavěno. Jestliže vám nabíjení bude komplikovat život a elektrický pohon budete využívat pouze sporadicky, nemá nákup hybridní verze příliš smysl. Hybridní verze totiž začíná na částce 975.000,-Kč, zatímco benzínová se dá pořídit od ceny 717.600,-Kč. A ještě jedna „kravinka“ na závěr – Mini Cooper Countryman má v anténní ploutvičce na střeše integrovanou červenou LED. Indikuje stav alarmu ve voze a v noci na parkovišti vám pomůže snáze najít své auto :)

Test Mini Cooper S E Countryman – se stylovkou do bláta? Proč ne, ale udělá to asi málokdo

Jan Smékal

Další články




K provozování webových stránek www.testyojetin.cz využíváme takzvané „cookies“. Jde o soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováním cookies nesouhlasíte, opusťte, prosíme, tyto webové stránky.