Testy ojetých aut, recenze nových aut

Velký test Peugeot 208 GT Line - srovnali jsme benzínovou i naftovou verzi auta roku 2020

06.03.2020 Martin Filipi
Foto: Martin Filipi

Komfort 8 / 10

Prostornost 7 / 10

Testovaná motorizace 9 / 10

Kvalita zpracování 8 / 10

Ceny oprav-

Ceny ojetin na trhu-


Hodnocení redakce-

Uživatelská hodnocení-


Tu otázku všichni znáte a určitě jste si ji alespoň jednou v životě položili. Benzín nebo nafta? Věčné dilema a téma v českých hospodách jsme proto zvedli jako pomyslnou rukavici a vyzkoušeli auto roku 2020, tedy Peugeot 208 s benzínovým motorem 1,2 Puretech 74kW a naftovou verzi 1,5 Blue HDI s výkonem 75kW. Obě auta nás přesvědčila o tom, že i s malým kašpárkem se dá hrát velké divadlo. Současný Peugeot 208 totiž svojí kvalitou, zpracováním a technologiemi opravdu hraje první ligu. Ostatně titul Auto roku 2020 hovoří za vše. Jen si nejsme jisti odpovědí na otázku v úvodu - tedy, benzín nebo nafta?


Foto: Martin FilipiKdyž jsme poprvé viděli Peugeot 208 na loňském ženevském autosalónu, říkali jsme si, že tohle bude hodně žhavý aspirant na titul Auto roku. Pravda, v tu chvíli jsme hodnotili pouze design, ale co si budeme povídat, ten prodává nejvíce. Na designu se podílel designér Yann Beurel, který má na svědomí také model 508. U malého modelu 208 se mu podle nás podařilo ještě více akcentovat dynamiku a eleganci a i když je vnímání designu velmi subjektivní záležitostí, je podle nás Peugeot 208 jedním z nejhezčích vozidel současnosti. Asi nejvíce se na tomto názoru podílí automobilkou hodně komunikovaná přední část vozu, která díky grafice předních světel dodává vozu opravdu pořádnou porci dravé dynamiky.



Foto: Martin FilipiVerze GT Line má pak samozřejmě ve výbavě ještě mnoho dalších designových prvků, které celkový dojem z designu jenom umocňují. Jde především o Pack Look GT Line, který zahrnuje například přední a zadní nárazník v barvě karosérie, lištu mezi zadními světly, lemování podběhů kol, prahy dveří v nerezovém dekoru nebo třeba signaturu GT Line na zadním sloupku karosérie.  Standardní, resp. bezpříplatkovou barvou je pro verzi GT Line žlutá barva Faro. Nám se líbí nejvíce, bohužel k testu jsme ji nedostali. Benzínová „dvěstěosmička“ měla elegantní červenou metalízu Elixir, naftová verze potom šedou metalízu Artense. Oba vozy měly příplatkovou (10.000,-Kč) černou střechu v barvě Black Diamond, která autu mimořádně sluší.

Foto: Martin FilipiAni v interiéru nezapře Peugeot 208, že chce být autem, které snese ta nejpřísnější kritéria a řidiče chce ohromit virtuálním 3D kokpitem. Ten se skládá z „klasického“ displeje o úhlopříčce 10,25“ před kterou je reflexní obrazovka s velikostí 7“. Všechny informace se pak zobrazují ve formě 3D a vlastně jakoby „plují“ v prostoru. Je to hodně efektní a nezevšednělo nám to ani po skončení týdenního testu. Bohužel jsou ale v autě i prvky, bez kterých bychom se obešli, ale které jsou prostě poplatné současné módě. Jde především o nutnost ovládat některé běžné funkce prostřednictvím dotykového displeje. Například pokud budete chtít změnit nastavenou teplotu klimatizace, budete muset kliknout na tlačítko klimatizace a pak jednotlivě klikat abyste získali požadovanou teplotu. Za nás je fyzické tlačítko nebo otočný ovladač prostě lepší a bezpečnější. Zajímavostí pak také bylo, že pokud byla v autě velká zima, dotyková tlačítka občas nereagovala a bylo potřeba počkat, až se auto vyhřeje. Také ukazatel mrtvého úhlu na vnějších zpětných zrcátkách by mohl být výraznější, třeba po vzoru nových modelů značky ŠKODA, tedy na boku plastového krytu.

Foto: Martin FilipiA jak tahle lvíčata jezdila? Obě naprosto skvěle. Benzínová verze existuje i ve výkonové variantě 96kW, ale test ukázal, že motorizace 74kW je na běžné používání více než dostačující. Zrychlení z nuly na sto za téměř 11 sekund sice není nikterak ohromující, na druhou stranu tuhle disciplínu v reálném životě moc často provozovat nebudete. Důležitější tak je fakt, že i s 74kW variantou dosáhnete na německé dálnici na rychlost 188km/h a průměrná spotřeba v kombinovaném provozu je 4,2l/100km. Sportovněji založené řidiče pak uspokojí režim „SPORT“, ve kterém trochu zhrubne zvuk motoru, řidiče preferující klidnou jízdu pak zase potěší dobře odhlučněná kabina, do které ani při tachometrových 140km/h nepronikal nijak obtěžující hluk. Na okreskách drželo auto velmi dobře svojí stopu, jen brzdy by možná mohly být trochu ostřejší. Základní cena modelu GT Line 1,2 PureTech 74kW s manuální převodovkou činí v rámci akční nabídky 445.000,-Kč

Foto: Martin FilipiDieselová verze potěší především milovníky úsporné jízdy. Nabídne v podstatě stejné dynamické hodnoty jako benzínová verze, ale na každých 100 kilometrů ušetří oproti benzínu litr paliva. Průměrná spotřeba totiž činí pouhých 3,2l nafty na 100km a musíme potvrdit, že se jí dá na cca  jeden litr přiblížit. My jsme během týdenního testu dosáhli hodnoty 4,7l/100km, což je opravdu velmi zajímavé číslo. Zajímavá je pak i cena naftové verze, která ve variantě GT Line 1,5 Blue HDI 75kW s manuální převodovkou (automat není k dispozici) činí v rámci akční nabídky 485.000,-Kč. Takže i když z malých aut dieselové motorizace skoro vymizely, jezdíte-li jenom ve dvou s malým počtem zavazadel, má dieselová „dvěstěosmička“ naše doporučení.

Velký test Peugeot 208 GT Line - srovnali jsme benzínovou i naftovou verzi auta roku 2020

Martin Filipi

Další články