Velký test Peugeot 208 GT Line - srovnali jsme benzínovou i naftovou verzi auta roku 2020

Foto: Martin Filipi

Tu otázku všichni znáte a určitě jste si ji alespoň jednou v životě položili. Benzín nebo nafta? Věčné dilema a téma v českých hospodách jsme proto zvedli jako pomyslnou rukavici a vyzkoušeli auto roku 2020, tedy Peugeot 208 s benzínovým motorem 1,2 Puretech 74kW a naftovou verzi 1,5 Blue HDI s výkonem 75kW. Obě auta nás přesvědčila o tom, že i s malým kašpárkem se dá hrát velké divadlo. Současný Peugeot 208 totiž svojí kvalitou, zpracováním a technologiemi opravdu hraje první ligu. Ostatně titul Auto roku 2020 hovoří za vše. Jen si nejsme jisti odpovědí na otázku v úvodu - tedy, benzín nebo nafta?


Foto: Martin FilipiKdyž jsme poprvé viděli Peugeot 208 na loňském ženevském autosalónu, říkali jsme si, že tohle bude hodně žhavý aspirant na titul Auto roku. Pravda, v tu chvíli jsme hodnotili pouze design, ale co si budeme povídat, ten prodává nejvíce. Na designu se podílel designér Yann Beurel, který má na svědomí také model 508. U malého modelu 208 se mu podle nás podařilo ještě více akcentovat dynamiku a eleganci a i když je vnímání designu velmi subjektivní záležitostí, je podle nás Peugeot 208 jedním z nejhezčích vozidel současnosti. Asi nejvíce se na tomto názoru podílí automobilkou hodně komunikovaná přední část vozu, která díky grafice předních světel dodává vozu opravdu pořádnou porci dravé dynamiky.


Peugeot 208 (2012 – 2019) – rezaví méně než Škoda Fabia


Foto: Martin FilipiVerze GT Line má pak samozřejmě ve výbavě ještě mnoho dalších designových prvků, které celkový dojem z designu jenom umocňují. Jde především o Pack Look GT Line, který zahrnuje například přední a zadní nárazník v barvě karosérie, lištu mezi zadními světly, lemování podběhů kol, prahy dveří v nerezovém dekoru nebo třeba signaturu GT Line na zadním sloupku karosérie.  Standardní, resp. bezpříplatkovou barvou je pro verzi GT Line žlutá barva Faro. Nám se líbí nejvíce, bohužel k testu jsme ji nedostali. Benzínová „dvěstěosmička“ měla elegantní červenou metalízu Elixir, naftová verze potom šedou metalízu Artense. Oba vozy měly příplatkovou (10.000,-Kč) černou střechu v barvě Black Diamond, která autu mimořádně sluší.

Foto: Martin FilipiAni v interiéru nezapře Peugeot 208, že chce být autem, které snese ta nejpřísnější kritéria a řidiče chce ohromit virtuálním 3D kokpitem. Ten se skládá z „klasického“ displeje o úhlopříčce 10,25“ před kterou je reflexní obrazovka s velikostí 7“. Všechny informace se pak zobrazují ve formě 3D a vlastně jakoby „plují“ v prostoru. Je to hodně efektní a nezevšednělo nám to ani po skončení týdenního testu. Bohužel jsou ale v autě i prvky, bez kterých bychom se obešli, ale které jsou prostě poplatné současné módě. Jde především o nutnost ovládat některé běžné funkce prostřednictvím dotykového displeje. Například pokud budete chtít změnit nastavenou teplotu klimatizace, budete muset kliknout na tlačítko klimatizace a pak jednotlivě klikat abyste získali požadovanou teplotu. Za nás je fyzické tlačítko nebo otočný ovladač prostě lepší a bezpečnější. Zajímavostí pak také bylo, že pokud byla v autě velká zima, dotyková tlačítka občas nereagovala a bylo potřeba počkat, až se auto vyhřeje. Také ukazatel mrtvého úhlu na vnějších zpětných zrcátkách by mohl být výraznější, třeba po vzoru nových modelů značky ŠKODA, tedy na boku plastového krytu.

Foto: Martin FilipiA jak tahle lvíčata jezdila? Obě naprosto skvěle. Benzínová verze existuje i ve výkonové variantě 96kW, ale test ukázal, že motorizace 74kW je na běžné používání více než dostačující. Zrychlení z nuly na sto za téměř 11 sekund sice není nikterak ohromující, na druhou stranu tuhle disciplínu v reálném životě moc často provozovat nebudete. Důležitější tak je fakt, že i s 74kW variantou dosáhnete na německé dálnici na rychlost 188km/h a průměrná spotřeba v kombinovaném provozu je 4,2l/100km. Sportovněji založené řidiče pak uspokojí režim „SPORT“, ve kterém trochu zhrubne zvuk motoru, řidiče preferující klidnou jízdu pak zase potěší dobře odhlučněná kabina, do které ani při tachometrových 140km/h nepronikal nijak obtěžující hluk. Na okreskách drželo auto velmi dobře svojí stopu, jen brzdy by možná mohly být trochu ostřejší. Základní cena modelu GT Line 1,2 PureTech 74kW s manuální převodovkou činí v rámci akční nabídky 445.000,-Kč

Foto: Martin FilipiDieselová verze potěší především milovníky úsporné jízdy. Nabídne v podstatě stejné dynamické hodnoty jako benzínová verze, ale na každých 100 kilometrů ušetří oproti benzínu litr paliva. Průměrná spotřeba totiž činí pouhých 3,2l nafty na 100km a musíme potvrdit, že se jí dá na cca  jeden litr přiblížit. My jsme během týdenního testu dosáhli hodnoty 4,7l/100km, což je opravdu velmi zajímavé číslo. Zajímavá je pak i cena naftové verze, která ve variantě GT Line 1,5 Blue HDI 75kW s manuální převodovkou (automat není k dispozici) činí v rámci akční nabídky 485.000,-Kč. Takže i když z malých aut dieselové motorizace skoro vymizely, jezdíte-li jenom ve dvou s malým počtem zavazadel, má dieselová „dvěstěosmička“ naše doporučení.

Velký test Peugeot 208 GT Line - srovnali jsme benzínovou i naftovou verzi auta roku 2020

Martin Filipi

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.