Testy ojetých aut, recenze nových aut

TEST RENAULT KOLEOS ENERGY dCi175 4x4 X-TRONIC INITIALE PARIS

28.01.2019 Redakce

Renault se s první generací modelu Koleos do vkusu evropských zákazníků příliš netrefil. Nepomohl ani facelift a tak toto SUV na českých silnicích moc vidět nebylo. Druhá generace je ale již docela jiná káva. Design je více evropský a interiér navozuje dojem prémiového vozu. Tu ale bohužel navozuje i cena, která u testovaného vozu překročila jeden milion korun. Stojí však nový Koleos opravdu za milion? 


To asi ukáže až trh, který je v této cenové kategorii a v segmentu SUV s pohonem 4x4 docela slušně saturován. Koleos to na něm nebude mít rozhodně snadné, ale tak úplně bez šance také není. Asi největším benefitem je u nového Koleosu pohon 4x4, který pochází z dílny Nissanu a nabízí nejen tradiční automatické připojení zadní nápravy v případě prokluzu té přední, ale také možnost trvalého pohonu všech kol. V současném zimním počasí je to k nezaplacení. Druhým benefitem, který hraje ve prospěch Koleosu, je jeho design. Především přední partie boří mainstreamový proud a svým výrazným světelným podpisem může potencionální zájemce oslovit více, než ostatní modely. Design se mnohem více přiblížil požadavkům evropského zákazníka. Není už tak kulatý jako předchozí verze a půobí mnohem hodnotněji.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST RENAULT ESPACE

Uvnitř vozu se vše tváří jako v luxusním voze ale ne vše musí řidiči nebo posádce vyhovovat. Začněme třeba u displeje multimediálního systému. Je postavený svisle, jako například u modelu Tesla S. Někomu to může vyhovovat, ale ovládání všeho právě v prostředí informačního systému určitě není pro každého. Obzvláště starší generace řidičů tomuhle řešení asi moc na chuť nepřijde. Navíc, ovládací prvky jsou na pravé straně displeje, místo aby byly u řidiče. Možná je to kvůli vyšším předpokládaným prodejům v zemích s levostranným provozem, ale pro řidiče v našich končinách to je trochu jako drbat se pravou rukou za levým uchem. Ze stejného soudku je i tlačítko vyhřívání volantu, které se nachází na levé straně pod volantem a chvilku trvá, než ho v ranní tmě nahmatáte.

Výkon motoru 128kW, resp. 175 koní je dostačující, ale ve spojení s automatickou bezestupňovou převodovkou X-tronic žádné extra svižné výkony nečekejte. Auto je skutečně určeno pro pohodovou jízdu bez vysokých požadavků na jízdní dynamiku. Vyvažuje to ale slušným cestovním komfortem, který nabídne všem cestujícím. Pro jízdu v terénu, kam ale drtivá většina majitelů Koleosu stejně nikdy nezavítá, by se však pár „koníků“ navíc hodilo. Pak se ale vlastně naskýtá otázka, jestli je v takovém voze nutné mít trvalý pohon 4x4, tedy 4WD Lock.

A jak se s autem cestuje? Příjemně. Nedá se s ním nijak divočit a tak dříve nebo později přejdete na relaxační mód a budete si užívat plavnou jízdu. Zpříjemní to docela pohodlná vyhřívaná sedadla, která mají možnost odvětrávání pro letní měsíce. Vzhledem k rozměrům auta nás docela překvapil zavazadlový prostor. Ne že by byl malý, v Koleosu lze převézt cca 500 litrů nákladu, ale třeba ŠKODA Kodiaq pojme o 200 litrů vice. Při cestování ve čtyřech dospělých lidech na lyže do Alp tak budete muset pravděpodobně využít střešní box, nebo uskromnit dva cestující vzadu.

Suma sumárum, Koleos je pěkné auto, ve verzi Initiale dokonce luxusně vybavené, navíc s možností trvalého pohonu 4x4. Otázkou ale je, zda si obhájí svoji sebevědomou cenu a budeme jej na českých silnicích vídat častěji.


Další články