TEST SEAT ATECA 2,0 TDI DSG – PACHATEL SE VRACÍ NA MÍSTO ČINU


Značka SEAT zabodovala u českých řidičů v devadesátých letech modelem Toledo. Kdysi modla taxikářů a podnikatelů ve fialovém saku a bílých ponožkách však už dávno z trůnu spadla. Nicméně Česká republika je pro značku stále velmi důležitá. V Kvasinách se totiž aktuálně vyrábí model Ateca, který je prvním modelem SUV značky. není to ale JEN „přebrendovaný“ Tiguan nebo Karoq?


Téměř každý známý, který Atecu u mne viděl, se ptal, jak se liší od Volkswagenu Tiguan. Je to přirozená otázka a mám na ní už naučenou odpověď, která je univerzální pro všechny značky všech koncernů. Hromadná výroba si žádá sdílené komponenty. Designéři koncernových sourozenců mohou vytvářet vlastní tvary všech dílů karosérie pověšených na hlavní skelet. V interiéru pak mají svobodu zasazovat společné ovládače do palubních ploch vytvořených dle vlastních návrhů. Ačkoli se to zdá málo, i přesto mohou mít koncernoví sourozenci rozdílnou atmosféru. Ateca vyzařuje více emocí, Tiguan je zase víc „pintlich“. Podívat se můžete pro srovnání do galerie u tohoto článku a pak v samostatném testu VW Tiguan 2.0 TDI DSG.

Ateca je nový zjev a všichni na něj koukají. Červená barva, chromový rám kolem tónovaných skel, chromové ližiny, osmnáctipalcová designová kola, ochranné kryty nárazníků, a hlavně světelný podpis denního svícení a blinkrů hodně přitahují pozornost. Vyhřívané sedačky s Alcantarou, vyhřívané přední sklo a nezávislé topení teď na zimu byly super volbou do novinářského auta. Další pecka je panoramatické snímání okolí vozu čtyřmi kamerami. Ovládání pátých dveří pohybem nohy funguje dokonce i při zavírání. Uvítací osvětlení vrhá na chodník světelné kolo s logem Ateca. V noci si tak nezanesete pozdrav od nevychovaných pejskařů do auta. A jedna malá bezvýznamná vychytávka: startovací kolečko bezklíčového systému začne při nastoupení řidiče blikat v rytmu tepu srdce.

Tématem ve vybavených Atecách je digitální konektivita. Tady hraje hlavní roli osmipalcový ovládací displej. A pod ním box se všemi potřebnými zdířkami. Umí kromě vlastních funkcí jako je navigace a rádio a nastavení vozidla zrcadlit chytré telefony a s pomocí aplikace dokonce i předčítat esemesky, zprávy z facebooku atd. Asistenční systémy zaměřené dopředu dokážou brzdit a udržovat vzdálenost v koloně, reagovat na chodce, číst značky a ovládat dálková světla. Asistenční systémy zaměřené dozadu umí upozornit na auto v mrtvém úhlu a na auto přijíždějící ze strany při couvání. Společně pak umí najít vhodné parkovací místo a pomůžou řidiči ovládáním volantu bezpečně a přesně zaparkovat. Pohon čtyř kol má svůj otočný volič jízdních režimů, jak jej známe z Tiguanu.

Další otázka, která přicházela na přetřes při rozhovorech s lidmi, byla cena. Jestli je Ateca levnější než Tiguan. V nižších cenových hladinách jsou rozdíly v řádu tisíců. V případě našeho vozu je to následovně. Nejvyšší výbava Ateca Xcellence 2.0 TDI 110 kW AWD s manuální převodovkou je aktuálně za 711 900 Kč. Naproti tomu Tiguan Highline 2.0 TDI 110 kW stojí 903 900 Kč. V rámci modelové řady Ateca testovanou verzi překonává už jen model Xcellence AWD TDI 140 kW DSG. Cenovka 843 900 Kč opět svádí ke srovnání Tiguanem Highline 4MOTION 140 kW DSG a jeho cenou 1 025 900 Kč. Berte v úvahu, že nejvyšší výbavy se u Seatu a Volkswagenu liší. Můžeme ale říct, že ve vyšších cenových hladinách jsou rozdíly v řádech mnoha desítek tisíc korun.

Srovnání činí SUV Seat Ateca velmi atraktivním zbožím. Momentálně se na něj čeká několik měsíců. Popularita SUV této velikosti stále roste i na evropském trhu. VW kvalita a nižší ceny přitáhnou ke koncernu i zákazníky, kteří by o SUV od Volkswagenu jinak neuvažovali. Podobná mise čeká i novou generaci SUV Škoda Yeti. Jsem zvědavý, jaký namíchají marketéři cenový koktejl a kam Yetiho posadí. Typuji, že někam mezi Tiguana a Atecu. Prostoru je tam, jak jsme viděli, dost. Pokud bych měl Seatu Ateca prorokovat nějaké prvenství mezi neprémiovými koncernovými sourozenci, tak rozhodně zůstane ze zmíněné trojice nejvýraznějším nositelem dynamického designu a emocí.

TEST SEAT ATECA 2,0 TDI DSG – PACHATEL SE VRACÍ NA MÍSTO ČINU

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.