Škoda Karoq 2,0 TDI 4x4 je chalupářský ideál. Zkuste se svézt a nechte se svést

Foto: Martin Filipi

Je jedno, jestli budete mít červené, bílé, nebo modré provedení. Škoda Karoq 2,0 TDI s pohonem všech čtyř kol by byla ideální i v barvě růžové. Hledáte-li dobré rodinné auto za slušnou cenu, zkuste se svézt a nechte se svést...


Když jsem před několika týdny přebíral k testu model Karoq s motorem 1,5 TSI, říkal jsem si, že ta červená barva sluší autu asi nejméně ze všech. No jo, ale to jsem ještě neviděl modrou verzi, kterou jsem dostal na testování nyní. Na druhou stranu, barva je věc osobního vkusu a co se nelíbí jednomu, líbí se druhému. Jakmile jsem totiž přijel domů do garáže, zvolala moje partnerka: „Jééé, to je hezká barva…“. Tak možná začneme tím, jak se auto líbilo jí…

Jak to vidí Eva (ředitelka cestovní kanceláře, 39 let)

„Mně se tahle modrá barva líbí moc. Ten minulý červený Karoq moc krásy nepobral, ale modrý je opravdu pěkný. Stříbrná kola a stříbrná barva střešních ližin dodávají tomuhle modráskovi takovou zajímavou eleganci. Mám ráda auta kategorie SUV, dobře z nich vidím a cítím se v nich víc bezpečně. Kodiaq je na mě moc velký, ale Karoq je přesně pro mě. Perfektní výhled, vše krásně po ruce, při couvání a parkování se dá krásně odhadnout, kde auto končí i začíná. Navíc – v tomhle krasavci byl systém pro automatické vyhledání parkovacího místa a zaparkování. Auto si najde mezírku kam se vejde, pak stačí pustit volant a šup – samo zajede i na místo, kam bych se bála zaparkovat i s malým Citigo. Tohle je opravdu paráda a auto s tímhle systémem by mohlo klidně být i růžové. Líbila se mi také malá spotřeba a to, že jsem na dálnici rozhodně nebyla brzdou. Často vozíme do lesa psa, takže oboustranný koberec v kufru je parádní vychytávka. Stejně tak jako jízdní mód „offroad“ se kterým se do toho lesa opravdu nemusím bát zajet. Takže shrnuto sečteno – Karoq rozhodně ano a v téhle modré? Klidně… :)“

A jak se s naftovým Karoqem jezdilo mně?

Mnohem lépe než s benzínovou verzí. Jsem zastáncem nafty (ve vozech kategorie SUV určitě) a vyhovuje mi vyšší točivý moment motoru dosažený při nižších otáčkách. Vyhovuje mi také nižší spotřeba a tedy i celkový dojezd. Navíc s motorem 1,5 TSI nelze koupit čtyřkolku a i když Karoq není primárně určen pro nějaké offroadové řádění, čtyřkolka se prostě k autu SUV hodí. Pohon 4x4, jakkoliv je řešen systémem Haldex, dává uživateli vozu mnohem více možností k využití auta. Ať už jde o výlet do lesa na houby nebo se psem, tak i třeba při zimních jízdách na hory nebo po kluzké vozovce v sychravém zimním počasí. Takže za mě rozhodně nafta ve verzi 4x4. Jinak autu, jako celku, nelze v podstatě nic vytknout. Škoda je prostě synonymem pro kvalitu a nemá cenu „hnidopišsky“ pátrat po nějakém nedostatku. Ostatně prodeje Karoqu tuto tezi potvrzují. Jde o velmi poptávaný model, který má před sebou ještě dlouhou kariéru. 

Jistě se dá diskutovat na téma barevných kombinací, ale jak píše Eva – modrá je dobrá a komu se nelíbí, ten si prostě pořídí jinou barvu. Karoq se už navíc objevuje i v nabídce prodejců ojetých vozů, kde první cena za variantu s naftovým motorem začíná na částce těsně pod 400 tisíc korun, což je velmi zajímavá nabídka.

Je podle vás Škoda Karoq ideálním rodinným SUV? Brali byste benzínovou verzi, nebo spíše tu naftovou? Napište nám do diskuze.

Škoda Karoq 2,0 TDI 4x4 je chalupářský ideál. Zkuste se svézt a nechte se svést

Martin Filipi

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.