Testy Ojetin - Testy a recenze nových i ojetých vozů

TEST ŠKODA FABIA KOMBI MONTE CARLO 1,0 TSI TIPTRONIC

08.01.2019 Redakce

Modernizovaná Fabia na první pohled moc změn nepřináší, ale jedna z nich je poměrně zásadní. A to ta, že model Fabia nyní získáte pouze s litrovým benzínovým tříválcem. My měli k testu nejvýkonnější variantu, tedy 1,0 TSI 81kW ve spojení se sedmistupňovým automatem. A volba to nebyla vůbec špatná.


Jasně, není to sice žádný dálniční křižník, se kterým by se pětičlenná rodina měla vydat na dovolenou do Chorvatska, přesto jsme ji během týdenního testu prověřovali právě v dálničním provozu. Rozhodli jsme se, že vyrazíme na vánoční trhy do Vídně. Ale protože silničáře na D1 opět překvapilo prosincové sněžení, nejeli jsme přes Brno, nýbrž přes Jihlavu a Znojmo. Ne že by to byla nějaká super cesta, ale spát na D1 se nám fakt nechtělo. Alespoň jsme měli možnost zjistit, jak se Fabia s automatem chová na zasněžených okreskách.

Vyrážíme tedy směr Vídeň, kde chceme zažít atmosféru údajně nejhezčího vánočního trhu v Evropě. Do kufru dáváme jenom drobné příruční tašky. Aby „necestovaly“ v prostoru upevňujeme je síťovým programem, což je jedno ze „Simply clever“ řešení, která škodovka nabízí. Ranní zimu řešíme vyhříváním sedadla a nastavením příjemných 22st na automatické klimatizaci, startujeme tlačítkem a hurá na vídeňský trhanec, punč, řízek a vyhlášený Sacher. Červený interiér asi neosloví každého, je až moc křiklavý, na druhou stranu je velmi útulný a příjemný a ani na delší cestě neunaví. I když… Přední sedadla jsou sice pohodlná, ale na delší cestu se podle nás moc nehodí. Integrovaná hlavová opěrka totiž neumožňuje takové možnosti nastavení jako standardní výsuvná opěrka, a tak se především vyšším postavám může zdát sezení trochu nepohodlné.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST OJETÉ FÁBIE

Motor je dobře odhlučněn, i když na druhou stranu se nám zdálo, jako by do interiéru směřoval přes reproduktory takový lehce dravý zvuk motoru. Něco jako třeba v modelu Octavia RS. Na rozdíl od „oktávky“ to ale nijak neobtěžovalo. Naopak, zvuk zněl docela příjemně. Moc se nám líbilo sedmistupňové DSG. Pohodlí automatu asi není potřeba dlouze popisovat. Ten kdo jednou vyzkoušel výhody moderního automatické převodovky se většinu už k manuálu nevrátí. A automaty z koncernu VW patří k těm nejlepším.

Cesta ubíhá docela v pohodě, i když dálnice D1 není zrovna naše oblíbená. Menší zácpa nevadí, podařilo se nám dobře propojit aplikaci Waze a najít rychlejší variantu. Sjíždíme proto na Jihlavu, jak jsme měli původně v úmyslu a záhy se ukazuje, že děláme dobře. Nejen, že je silnice úplně volná, ale cestou potkáváme něco, co nás opravdu potěšilo. Obchod s názvem „Království klobás“. Dáváme si vynikající dršťkovou polévku a utrácíme skoro dva tisíce za různé klobásy a salámy. Dáváme plné tašky do kufru a opět oceňujeme množství háčků, přihrádek a sítěk, které v kufru udrží pořádek.

Pouštíme si hudbu ze Spotify, které lze snadno sdílet přes Android Auto a na poslední čerpací stanici za Znojmem kupujeme rakouskou dálniční známku a benzín. A máme tady další překvapení. Do nádrže jsme dočerpali pouhých 17litrů, což znamená, že spotřeba byla v tu chvíli 5,8litrů na 100km. Je tedy pravda, že jsme nejeli žádnou „pilu“ ale jeli jsme opravdu svižně – pořád na hranici rychlostních limitů. Žádná snaha o ekonomickou jízdu se nekonala. Do Vídně a zpět tedy již dojedeme bez potřeby čerpat další palivo.

Kdo zná Vídeň tak ví, kdo ne, tak tomu poradíme. Nesnažte se zajet s autem až do centra. Čekají vás zácpy a hlavně nezaparkujete. Nejlepší variantou je parkoviště P+R Erdberg, kde zaparkujete za 3,40 € na celý den, případně za 17,10 €, kdo by třeba chtěl z Vídně letět na kratší dovolenou. Přímo u parkoviště je stanice metra, které vás pohodlně doveze až do centra. Samotný trh nás trochu zklamal. Ten na Staroměstském náměstí není rozhodně horší. Jen ten punč tady takový neumíme.

Cesta zpět ubíhala docela v pohodě, silnice byla průjezdná a jistotu dodávala xenonová světla, která zaslouží absolutorium. V autě jsme se nakonec shodli, že s touhle fábií bychom klidně i do toho Chorvatska jeli. Auto jelo svižně, spotřeba pod šest litrů, do kufru se toho vejde docela dost, uvnitř pohodlíčko. Jen aby vás při výběru nepřekvapila cena. Testovací auto mělo cenovku 495.900,- což tedy není zrovna málo. Na druhou stranu zákazník dostane vzhledově atraktivní auto se zajímavým motorem a sofistikovaným automatem, který hodně zpříjemní život.


TEST ŠKODA FABIA KOMBI MONTE CARLO 1,0 TSI TIPTRONIC

Další články