Test Subaru Outback Touring. S lepší čtyřkolkou jsme snad ještě nikdy nejezdili

Foto: Jan Smékal

Subaru Outback modelového roku 2023 je možná poslední Mohykán ze světa poctivých nepřeplňovaných benzínových aut, navíc se stálým pohonem 4x4. Za nás to je aktuálně jedna z nejlepších čtyřkolek vůbec.


Na úvod je potřeba uvést, že Outback není Impreza. Nářky některých uživatelů na to, že auto „nejede“ jsou tak podle nás naprosto bezpředmětné a hned na začátku tohoto textu je musíme důrazně odmítnout. Outback je pohodlné SUV, které nabídne nejen klidnou jízdu, ale také skvělé jízdní vlastnosti v terénu, do kterého si stejně většina řidičů nikdy ani netroufne vjet. Prostě Outback je skvělé rodinné auto, které byste rozhodně neměli vynechat při výběru vozu v ceně kolem miliónu korun. Proč?

Foto: Jan SmékalModel Outback představila automobilka Subaru již v roce 1995 a od té doby ušel tenhle crossover, kombinující vůz kategorie SUV a kombi, ohromný kus cesty. Z modelu se tak postupem času stávala vlajková loď automobilky, jejíž obliba rok od roku rostla. Klienti na modelu Outback oceňovali především jeho praktičnost, ovladatelnost, kvalitu zpracování a bezpečnost. A tyto atributy si do modelového roku 2023 přiváží i poslední generace.

Foto: Jan SmékalŘíká se, že Češi jsou národ chalupářů a „kombíkářů“, takže Subaru Outback je pro ně autem jako stvořeným. Prostorný interiér, velký zavazadlový prostor a symetrický pohon 4x4 dělají z tohoto auta ideálního společníka na cesty nejen po kvalitních silnicích a dálnicích, ale především na nezpevněných cestách, zasněžených horských silničkách, nebo třeba na šotolinových úsecích některých silnic na prázdninových cestách v Chorvatsku, Sardinii, Korsice, nebo třeba i na Slovensku.

Foto: Jan SmékalO pohon nového Outbacku se stále stará známý benzínový motor s objemem 2,5 litrů a konstrukcí typu „boxer“, tedy motor, ve kterém se pohybují písty horizontálně proti sobě. Výkon motoru je 124 kW, točivý moment činí 252 Nm. Na všechna čtyři kola jsou tyto hodnoty přenášeny pomocí variátorové převodovky Lineartronic. Motor typu „boxer“ je nízký a plochý, čímž umožňuje, při současném nízkém umístění, snížit těžiště vozidla a výrazně tak zlepšovat jeho jízdní vlastnosti.

Foto: Jan SmékalA ty jsou u Outbacku příkladné. Skvělý podvozek, společně s nízkým těžištěm, umožní i při poměrně svižné jízdě perfektní držení stopy, což například některým současným SUV, nebo tzv. „zvednutým kombíkům“ typu Scout, nebo Allroad, chybí. S Outbackem můžete například přesně „cutovat“ ostré zatáčky v okolí hradu Karlštejn, abyste následně najeli na polní cestu u Loděnic a pálili to po ní skoro až k Sovovým mlýnům. A uvnitř? Uvnitř vůbec nic. Pohoda. Auto, resp. jeho podvozek,  zvládá nekvalitní silnice s naprostou grácií.

Pochopitelně, že určitým limitujícím faktorem svižné jízdy je lineární převodovka a absence turba. Ovšem, jak již bylo řečeno na začátku článku, kdo chce jezdit ve stylu rallyových jezdců, bude muset sáhnout po jiném modelu. Třeba po Subaru BRZ. Jestli na něj ovšem nějaké zbyde. Outback reaguje na sešlápnutí plynu trochu vlažněji, ale pro běžnou svižnou jízdu naprosto dostatečně. Benzínový motor s objemem dva a půl litru si také pochopitelně řekne o více paliva, než například mainstreamový diesel 2,0 TDI. My jsme se v průběhu týdenního testování, během kterého jsme ujeli cca tisíc kilometrů, dostali na hodnotu 8,3 litrů na 100 kilometrů.

Foto: Jan SmékalA bylo to nádherných tisíc kilometrů. Interiér auta totiž snese i ta nejpřísnější měřítka. Nádherná kůže v medové barvě byla nejen na sedadlech, ale také na palubní desce a výplních dveří. Vertikální středový displej nabízí v modelovém roce 2023 nový software, který nabízí větší uživatelský komfort. Ten spočívá například v možnosti vlastní organizace ikon na displeji a organizaci „Home menu“. Trochu se změnila i tlačítka na volantu, která jsou nyní sdružena a nabídnou tak větší logiku a pohodlí při ovládání. Lahůdkou pro milovníky technologií pak je vnitřní kamera, která si načte obličej řidiče, podle kterého potom nastaví jeho preferovanou polohu sedadla a zrcátek, nastavení klimatizace a předvoleb rádia.

A kdo je pro model Subaru Outback v Česku asi největším konkurentem? Budeme-li brát Outback jako „chalupářský kombík“, pak to rozhodně bude Škoda Superb Scout s motorizací 2,0 TDI.

Zatímco „naše“ plně vybavené Subaru Outback ve verzi Touring stálo 1.270.000,- korun, Škoda Superb kombi ve verzi Scout začíná na částce 1.189.900,- korun s motorem 2,0 TDI a automatickou převodovkou. Při doplnění výbavy na srovnatelnou úroveň Subaru Outback Touring se však cena škodovky dotýká již hranice 1.350.000,- korun. Pro Subaru v tomto případě navíc hraje i symetrický pohon 4x4, kterým škodovka pochopitelně nedisponuje. Za nás je tedy volba jasná. Do naší garáže by rozhodně zacouval Outback.

Jak by to bylo u vás? Subaru Outback, nebo Škoda Superb Scout? Proč? Napište nám do diskuze. A jestli se vám článek líbil, budeme rádi, pokud ho budete dále sdílet. Děkujeme.

Test Subaru Outback Touring. S lepší čtyřkolkou jsme snad ještě nikdy nejezdili

Jan Smékal

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.