Ojetá Alfa Romeo 156 je tip na neotřelou a levnou ojetinu

Alfa Romeo 156
Foto: FavCars

Pěkné holce, za kterou se každý otočí, nějaké ty chyby odpustíte. To platí i pro model Alfa Romeo 156. Má sice svoje neduhy, ale je to prostě Alfa. Krásný design a živé motory dělají z této ojetiny docela zajímavé zboží pro znalce.


Italská automobilka Alfa Romeo uvedla model 156 už v roce 1997. Díky opravdu nadčasovému designu karoserie ale nedělá tento vůz ostudu majitelům ani dnes. Jen ta spolehlivost není zrovna vzorná. Nic na tom nezměnila ani modernizace provedená v roce 1999. Následující rok rozšířilo nabídku pohledné kombi Sportwagon, které mnoho motoristů řadí mezi vůbec nejhezčí kombíky. Nutno říci, že právem. Zavazadelníkem o objemu pouhých 360 litrů ale rozhodně díru do světa neudělá. I sedan nabídne o 20 litrů více! O konkurentech nemluvě. Ale co, Alfa se kupuje kvůli designu a ne aby se v ní vozila míchačka na stavbu. Nebo ne?

U starších modelů Alfa Romeo je opravdu potřeba počítat s tím, že Italové řešili více design, než kvalitu zpracování. Ale i tak je to auto, které rozhodně stojí za hřích
Martin Foltýn; CarTrax.cz

Další modernizací prošel model v roce 2002. Ve výrobě vydržel až do roku 2005, kdy jej nahradila Alfa Romeo 159. „Stopadesátšestka“ vyjela také ve sportovně laděném provedení GTA. To má pod kapotou vyhlášený zážehový šestiválec Alfa Romeo 3.2 V6 o výkonu 184 kW. Tento motor se zapsal do automobilové historie nejen výborným výkonem, ale i naprosto úchvatným zvukem. Původ má v neméně povedené „vé-šestce“ o objemu tři litry, která se montovala například do modelu 166. 

Pohonné jednotky v praxi

Pokud jde o další nabízené motory, musíme v této souvislosti zmínit zavedení emisní normy Euro 3, jež v roce 1999 temperament zážehových agregátů trochu zkrotila. Jednotky Twin Spark navíc trpí nadměrnou spotřebou oleje a proto vyžadují častou kontrolu. Kromě toho olej musí být opravdu kvalitní, jinak dochází k poškození motoru. Za nejspolehlivější benzinové agregáty platí osmnáctistovka a dvoulitr JTS.

Dobře je na tom také šestiválec ve verzi GTA. Turbodiesely častěji zlobí váhy vzduchu, vstřikovače i turbodmychadla. Za lepší z dieselů jsou považovány čtyřválce 1.9 JTD. Výkonu mají dostatek (77, 81 a 85 kW) a spokojí se s nižší spotřebou než pětiválec 2.4 JTD/100 či 103 kW (přesto není na diesel nijak úchvatná). Navíc u vozidel po nehodě bývá pětiválec vážně poškozen. Snadno zde totiž následkem nárazu dojde k ohnutí klikové hřídele. 

Na silnici

Přestože „stopadesátšestku“ pořídíte za opravdu zajímavou cenu, většinou do 75 tisíc korun, na první pohled tak vůbec nevypadá. Stejně jako exteriér je vyvedený také interiér, který přivítá posádku designově originální a zdařilou palubní deskou. Nechybí pohodlná sedadla poskytující vynikající oporu tělu a najdete zde i dostatek prostoru. Tedy pro posádku, o situaci se zavazadelníkem jsme se již zmínili. Tuhý podvozek odvádí skvělou práci v zatáčkách, kde auto sedí jako přikované. Na druhou stranu, na rozbité vozovce žádný komfort nečekejte. Klad představuje přesné řízení, druhou stranou mince jsou potom brzdy, které se při intenzivním používání unaví a vadnou vlivem přehřátí. 

Časté problémy

U motorů si dejte pozor na interval výměny rozvodů. Řemeny zde rády praskají, proto se doporučuje měnit raději o 10 000 kilometrů dříve, než udávají pokyny výrobce. Pozor také na zapalovací svíčky. Motory Twin Spark (mají dvě na každý válec) jsou na ně velmi citlivé, a tak se doporučuje montovat jen originální. Nevhodné nebo vadné svíčky prozradí nepravidelný běh pohonné jednotky. Avšak pokud agregát klepe, jedná se o problém se zakarbonováním. Známé jsou potíže s elektronikou, zlobí dobíjení, objevují se vůle na přední i zadní nápravě.

Vpředu je přitom třeba měnit jak horní, tak spodní ramena. Výjimkou nejsou ani zvlněné brzdové kotouče. Alfa Romeo dostávala na počátku výroby výhradně neventilované, což vede k jejich přehřívání a následnému brzkému vlnění. Naštěstí je lze nahradit lepšími ventilovanými z druhovýroby. Velkou slabinu představují drahé poloosy. Jejich stav před koupí určitě dobře prověřte. Pomůže klasické kroužení na jednu a pak druhou stranu s koly v plném rejdu. Při přidání plynu se od poloos nesmí ozývat typické cvakání. 

LÍBILO:

  • stále atraktivní design
  • výborné sedačky
  • dobré jízdní vlastnosti

NELÍBILO:

  • vyšší poruchovost
  • mizerná pověst značky
  • přehřívání brzd a pokles jejich účinku
  • malý zavazadelník kombi

Máte nějakou vlastní zkušenost se značkou Alfa Romeo? Napište nám do diskuze. A jestli se vám článek líbil, sdílejte ho, prosíme, dál. Děkujeme.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.