Ojeté BMW 535i (E39) – tenhle osmiválec není pro šetřílky, ale radost vám udělá

Foto: ezauto.lv

Luxusní limuzína věhlasné značky nemusí být vyhrazena jen pro úzkou skupinu zákazníků, kteří neobracejí každou korunu. Před nějakými patnácti lety, když bylo toto auto nové, stálo kolem dvou milionů korun. Dnes ho můžete mít za zlomek původní ceny, aniž by ztratilo něco ze svého charakteru, dynamiky a prestižního statusu. BMW řady 5 generace E39 patří k velmi oblíbeným ojetinám, zejména pak verze po faceliftu, který prodělal v září roku 2000. Poznáte ho především podle nové optiky předních světel. Ale změnilo se i dost dalších věcí, například typy motorizací pod kapotou. Právě facelift přinesl výborný model BMW 530i s třílitrovým šestiválcem o výkonu 231 koní, který patří k tomu nejlepšímu, co si vůbec můžete v této cenové kategorii pořídit.


A právě tento šestiválec trochu zastínil slabší z osmiválců v modelu 535i, který dynamicky nad šestiválcem nijak zvlášť nevynikal. Jeho 245 koní překonávalo šestiválec jen o zanedbatelných 14 koňských sil, ovšem při přímém srovnání vám neunikne naprosto odlišný charakter obou aut. Zatímco šestiválec je se svým rychlejším hřebenovým řízením pocitově "sportovnější", osmiválci zůstalo pomalé šnekové řízení. To propůjčuje vozu takový zajímavě líný charakter srovnatelný spíše s limuzínou od Mercedesu. Do zatáček se s 535i musí trochu obezřetně, protože řízení neposkytuje příliš mnoho zpětné vazby. Ovšem testované auto se řídilo velmi příjemně a nepůsobilo zákeřným dojmem. Stabilita je i ve vysokých rychlostech slušná a typickým projevem rychlého nájezdu do zatáčky je kvílení předních pneumatik pod náporem nedotáčivosti. 

Foto: ezauto.lvToto BMW stále překvapí velmi dobrou kultivovaností. Do kabiny neproniká aerodynamický hluk, ani hučení pneumatik či tlučení podvozku, který patří bohužel k nejchoulostivějším stránkám vozu. Komponenty přední nápravy na našich silnicích trpí a pokud o tomto voze uvažujete, připravte se na brzkou výměnu. Nicméně toto BMW nepoužívá žádné složité elektronické a hydropneumatické pružení. Jedná se o konvenční řešení, takže všechny náhradní díly poměrně levně seženete a snadno vyměníte. Na korozi obvykle řada E39 netrpí, takže její větší výskyt znamená zpravidla špatně opravené auto po něhodě. Zřejmě vás také potká nečitelný digitální displej, jehož kostičky časem prostě zmizí. Bez toho se ale dá žít, ovšem horší je to s nefunkční klimatizací a ventilací. Pozor si dejte také na správnou funkci větráku chladiče. Věci jako nefunkční centrální zamykání, elektrická zrcátka či stahování oken jsou velmi vzácným jevem. 


Ojeté BMW Z4 - při nákupu téhle stylovky buďte obezřetní
BMW řady 3 E46 lze jako ojetinu koupit extrémně levně
Ojeté BMW 5 (f10) – Pozor na problematické automatické převodovky
Test ojetého SUV BMW X5 (e70). Ani po letech není pro každého


Osmiválec je trvanlivý, což se ovšem nedá říci o namáhaných automatických převodovkách. Při testovací jízdě se zaměřte na správnou funkci automatu. Motor, i když to není se svými 245 koni výkonu žádný sportovec, musí plynule táhnout celým spektrem otáček bez citelného uvadání výkonu. Automat řadí poměrně rychle a intuitivně, i když je cítit, že je zaměřen na ekonomickou jízdu a snaží se motor držet v nízkých otáčkách. Ve sportovní řežimu je převodovka o poznání odhodlanější. Dobře řízený šestiválec s manuálem ale bude nepochybně rychlejší auto. 

Foto: ezauto.lvAčkoli mezi nejvyhledávanější ojetiny patří logicky naftová 530d, která slibuje velmi slušnou dynamiku při nízké spotřebě, údržba komplikovaného dieselu se může docela prodražit, pokud něco zanedbáte. Pořád se ale jeví 530d jako lepší motorizace než problematická 525tds, která trpí na praskající hlavy válců vlivem neopatrného zacházení majitelů. Je to samozřejmě otázka preferencí a kalkulačky, ale pokud váš roční nájezd nečiní několik desítek tisíc kilometrů, mohl by vás osmiválec v 535i oslovit. Je to skutečně zajímavá motorizace, která sice neoslní drtivou dynamikou, ale dokáže řidiče potěšit velmi charakterním projevem. Pokud vám jde o syrovou rychlost, měli byste se raději podívat po vrcholné 540i s výkonem 286 koní nebo rovnou sáhnout po legendární M5. 

Celkové hodnocení 

Pokud hledáte levné auto s nízkou spotřebou a nezáleží vám na dynamice, obraťte list. BMW 535i E39 je auto, které čeká především na fanouška a nadšence, jenž dokáže výměnou za charakterní projev a obstojnou dynamiku tolerovat nominální spotřebu paliva reálně se pohybující mezi 11 a 13 litry na 100 km. Tohle auto není nic pro šetřílky, ale to nebylo ani tehdy. Dnes si však můžete tento výjimečný osmiválcový sedan užívat za relativně příznivých finančních podmínek. Jenom od něj nečekejte nějaké sportovní jízdní vlastnosti. Je to především pohodlné auto na uvolněnou nenucenou jízdu.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.