Ojeté BMW Z4 - při nákupu téhle stylovky buďte obezřetní


Kdo by alespoň občas nechtěl zažít jízdu s větrem ve vlasech. Na trhu je spousta ojetých kabrioletů nebo roadsterů, ale BMW Z4, nebo-li „Zeta“ je ta nejvíc největší stylovka ze všech stylovek. A s šestiválcem 3,2i o výkonu 252kW je to auto s charakterem s dokonce i nějakým investičním potenciálem.


Roadster s kódovým označením E85 představila mnichovská automobilka na podzim roku 2002. Automobil dostal do výbavy klasickou plátěnou střechu a nabízel se s dvojicí šestiválců, které bylo možné spojit buď s pětistupňovou přímo řazenou, nebo samočinnou převodovkou. Následující roky přinesly nové pohonné jednotky, na podzim 2005 se do vozu nastěhoval šestistupňový manuál a ke slovu se dostal i vrcholný model Z4 M Roadster. Ten pohání řadový šestiválec 3.2i/252 kW. O rok později spatřilo světlo světa také kupé pod kódovým označením E86. I to vyjelo na silnice ve špičkovém provedení Z4 M Coupé s agregátem 3.2i/252 kW. Model Z4 se dočkal stejnojmenného nástupce v roce 2008. Tentokrát jde o vůz vybavený pevnou skládací střechou, díky níž dokáže zastoupit jak kupé, tak roadster. Výrobce mu přidělil kódové označení E89. 

Pohonné jednotky v praxi

Nejmenším motorem v nabídce je dvoulitrový čtyřválec. Něco takového ale do BMW nepatří, zejména pak do „zet-čtyřky“! Výkon 110 kW není nijak ohromující, spíš naopak a po zvukové stránce je to bída. Zato šestiválce rozehrají takový koncert, že vám hned stoupne hladina adrenalinu. S autem nejvíce hýbou třílitrové motory a samozřejmě agregát v Z4 M. Menší motory mají ale citelně příznivější spotřebu, která je u třílitrů opravdu vysoká. Jako ideál se tak jeví šestiválcový motor 2.5 Si o výkonu 160 kW. Nežere tolik jako objemnější jednotky a přitom jede jako z praku.   


BMW řady 3 E46 lze jako ojetinu koupit extrémně levně
Test ojetého BMW 3 – Sen většiny mladších řidičů není bez chyb
Ojeté BMW 5 (f10) – Pozor na problematické automatické převodovky
Test ojetého kombi BMW 3 Touring (e91)


Na silnici

Nízký posez, přesné řízení s výbornou zpětnou vazbou, přesné řazení a pohon zadních kol. To jsou vlastnosti, které BMW Z4 předurčují k mimořádným řidičským zážitkům. Sedadla potěší velice zdařilým bočním vedením těla, což oceníte v zatáčkách. Jejich tvarování ale stojí i za nízkou únavou při jízdě na delší vzdálenosti. Pokud máme vozidlu něco vytknout, tak je to málo odkládacích míst. Tvrdý podvozek znamená pořádné natřásání při jízdě po nekvalitní vozovce, na druhou stranu v zatáčkách auto doslova přilepí k silnici. Pokud k tomu přičteme výkonné brzdy, citlivě zasahující ABS a částečně, či zcela deaktivovatelný stabilizační systém, vyjdou nám mimořádně zdařilé jízdní vlastnosti. V tomto směru „zet-čtyřka“ nemá konkurenci.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST OJETÉHO BMW 3

Časté problémy

Pohon zadních kol svádí k driftování, které model Z4 zvládá excelentně. S tím jsou ale spojena i různá opotřebení, pneumatikami počínaje, přes silentbloky zadní nápravy, uložení kardanu a Hardy spojkou konče. To vše je třeba před koupí ojetiny důkladně zkontrolovat. Nikdy nemůžete vědět, jak se předchozí majitel k autu choval. Objevují se také vůle v silentblocích předních ramen, což je důsledek jízdy po našich zbídačených silnicích. Tvrdé naladění podvozku si tak vybírá svou daň. Výjimkou není nadměrně opotřebené brzdové obložení. Zde se při výměně nedoporučuje šetřit. Levné komponenty udělají z brzd jen přibržďovadla a navíc mizí citelně rychleji než kvalitní třecí segmenty osvědčených značek. Pozor si dejte také na závady vnějšího osvětlení. Někdy se motory potýkají s poruchami zapalovacích cívek, zlobit může také snímač polohy škrticí klapky. 

LÍBILO:

  • excelentní jízdní vlastnosti
  • výkonné a kultivované řadové motory
  • pomalý pokles hodnoty vozu
  • image značky
  • dobrá tuhost karoserie
  • kvalitní antikorozní ochrana 

 

NELÍBILO:

  • méně odkládacích prostor v interiéru
  • vyšší ceny některých náhradních dílů
  • menší nabídka ojetin
  • vyšší ceny ojetin
  • riziko odcizení
  • dražší značkový servis

Foto: favcars.com

Ojeté BMW Z4 - při nákupu téhle stylovky buďte obezřetní

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.