Ojetý Citroën C3 je ideální varianta hezkého auta pro hezké holky

Foto: favcars.com

Holkám se líbí hlavně neotřelý design vozu a zajímavý a pohodlný interiér. Navíc má tohle auto opravdu velký kufr, takže se tam složí třeba i golfový bag nebo kočárek. Ale pozor - opravdu ruce pryč od robotizované automatické převodovky. Ta z auta dělá dopravní prostředek, který nelze v reálném provozu skoro vůbec normálně používat. Ceny ojetých modelů C3 začínají na částce kolem 30 tisíc korun, jestli vás ale nepálí kapsa, raději si trochu připlaťte za auto v lepším technickém stavu. A pozor na dovozy z Itálie a Španělska. Tyhle Citroeny tam často sloužily v autopůjčovnách.


Francouzská automobilka Citroën uvedla model C3 v roce 2001. Pětidveřový hatchback si ihned získal své příznivce. Originál karoserii totiž doplňuje interiér vyvedený ve stejném duchu. Následující rok se objevilo na trhu provedení C3 Pluriel. To má skládací karoserii, která může vůz proměnit v kabriolet nebo pick up. Další provedení dostalo zelenou v roce 2004. K zákazníkům tak zamířil model C3 X-TR na zvýšeném podvozku a vybavený diferenciálem se zvýšenou svorností. Facelift abcolvovala „cé-trojka“ o rok později. V roce 2006 vyjel Citroën C3 v provedení CNG, tedy upravený na zemní plyn. V roce 2010 byl nahrazen druhou generací. Ještě dříve skončil na českém trhu prodej Plurielu, protože o něj zde nebyl zájem. 

Pohonné jednotky v praxi

Pod kapotu vozu se dostalo několik motorů. Základní agregát 1.1/44 kW, ale nemá mnoho sil a tak je lepší sáhnout po silnější štrnáctistovce. Špatně na tom nejsou ani šestnáctistovky, těch je však na trhu málo. Za velice povedený se obecně považuje malý turbodiesel 1.4 HDI o výkonu 50 kW. Podle mnohých odporníků se jedná o vůbec nejspolehlivější „há-dé-íčko“. Výkonově ale nemusí každému vyhovovat. Agregát 1.6 HDI je opravdu velice čilý a současně úsporný. Po stránce spolehlivosti ale ztrácí. Objevují se u něj potíže s podtlakovým okruhem (ovlivňuje práci turba, EGR ventilu a škrticí klapky), závady vstřikovačů common railu a úniky oleje. Zlobí také dvouhmotový setrvačník, který má kratší životnost. Verze na zemní plyn je výjimkou, ale potkat ji můžete. Zde pozor. Výkon 55 kW totiž produkuje motor při spalování benzinu, pokud pojedete na CNG, budete mít k dispozici jen 49 kW. 


Testujeme ojetý Citroen DS3 1.6 HDi 90 – je to pořád motokára, i když trochu přidušená
DS3 Crossback – tenhle úlet by chtěl mít v garáži asi každý
Test Hyundai Tucson N Line 1.6 T GDi – uf, co ta spotřeba?
Test BMW X1 1,8D xDrive – Nejmenší „Iksko“ je překvapivě velké


Na silnici

Neotřelé tvary palubní desky trochu shazuje laciný tvrdá plast z něhož je vyrobena. Přehlédnout nelze ani často mizerné slícování jednotlivých dílů. Přitom hatchback je na tom ještě relativně dobře, skutečný propadák po stránce dílenského zpracování představuje Pluriel.Ten má malou tuhost karoserie, za jízdy se kroutí a vydává různé pazvuky. Navíc se dodával s mimořádně nepovedenou robotizovanou převodovkou SensoDrive, která řadí s doslova obří prodlevou. Navíc je nespolehlivá. Ale vraťme se k hatchbacku. Jeho velký klad představuje velice dobrá vnitřní prostornost. I vzadu najdete místa dost a to jak pro kolena, tak na hlavou. Potěší také ve třídě malých aut nadprůměrný zavazadelník o objemu 305 litrů. Sedadla ale postrádají výraznější tvarování a pohodlí nenabídnou abnormálně úzké loketní opěrky. Nevýhodou vozu jsou podprůměrné jízdní vlastnosti. Limitujícím prvkem kupodivu není vyšší stavba karoserie, ale odskakování zadní nápravy na nerovnostech. Vyšší těžiště je až na druhém místě. Každopádně jízdně auto sedne jen méně náročným řidičům. 

Časté problémy

„Cé-trojka“ se nezřídka potýká s problémy s elektroinstalací a elektronikou. Často nefunguje elektrické ovládání oken nebo třeba centrální zamykání. Objevují se poruchy klimatizace či vůle na přední nápravě. Většinou jde o vůle v táhlech stabilizátoru. Známé jsou také potíže s palivovým čerpadlem, ABS nebo zatuhlými brzdami. Časté je pískání brzd. Pozor si dejte také na závady posilovače řízení či nepravidelný běh motoru. Výjimkou není nepřesný palivoměr. Model C3 rozhodně mezi nejspolehlivější vozy nepatří. Proto vybírejte jen mezi opravdu zachovalými vozidly. Pokud toužíte po čtrnáctistovce, věřte, že se montovaly dvě. Osmiventilová s výkonem 55 kW a svižnější šestnáctiventilová o výkonu 66 kW.  

LÍBILO

  • originální vzhled
  • prostorný interiér
  • bohatá výbava
  • dobrá antikorozní ochrana karoserie
  • velice povedený agregát 1.4 HDI
  • velký zavazadelník 

NELÍBILO

  • podprůměrné dílenské zpracování
  • opravdu špatný model Pluriel
  • nepovedená převodovka SensoDrive
  • podprůměrné jízdní vlastnosti
  • slabý motor 1.1/44 kW

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.