OJETÝ FIAT BRAVO – DESIGN ZAUJME, POVĚST VŠAK STRAŠÍ


Fiat Bravo II není v českých autobazarech příliš k vidění. Nových vozů se v ČR moc neprodalo a mezi dováženými ojetinami také nekraloval. Sice se může pyšnit typickou italskou krásou, ale bohužel také typickými italskými nedostatky. Je to škoda, protože auto to je rozhodně zajímavé.


V devadesátých letech slavil model Bravo v Evropě velké prodejní úspěchy. Stejnojmenný vůz uvedený v roce 2007 si ale o podobné pozici na trhu mohl nechat jen zdát. To platilo jak pro prodeje nových, tak i ojetých aut. Italskou automobilku totiž dohnala vlastní pověst, jíž si v minulosti vybudovala často nespolehlivými vozy. Výsledkem je strach mnohých motoristů, kteří raději sáhnou po automobilu jiné značky, přestože by se jim Bravo jinak líbilo. 

Obavy motoristů potvrzuje i hodnocení spolehlivosti TÜV Report. Tento žebříček vzniká každoročně na základě technických kontrol německých STK a Bravo v něm nijak neexcelovalo. Ze 127 hodnocených vozidel ve věku 2-3 roky totiž tento fiat obsadil až 92. příčku za 7,1% vážných závad, což je podprůměrný výsledek (průměrný výskyt poruch činí 5,9%).

 

Pohonné jednotky v praxi 

Výhodou vozu jsou živé motory. Nakonec jižanským temperamentem jsou pohonné jednotky italských značek pověstné. Díky tomu výkonem nezklame ani základní agregát o objemu 1,4 litru a výkonu 66 kW. Silnější přeplňované čtrnáctistovky pak uspokojí i náročnější motoristy vyžadující rychlejší reakci na pohyb plynového pedálu. Z turbodieselů se zatím jako ideální zdají být šestnáctistovky, zejména silnější z nich o výkonu 88 kW. Zatím se jim totiž větší potíže vyhýbají. Agregáty 1.9 JTD a 2.0 JTD může trápit opotřebený dvouhmotový setrvačník, který třeba na silnější z motorů přijde v druhovýrobě zhruba 24 000 Kč. To jistě není málo, a k této částce si ještě připočtěte náklady na výměnu.

 

Na silnici 

S elegantními tvary karoserie plně koresponduje provedení interiéru. Tomu dominuje velice pohledná palubní deska z kvalitně působících materiálů. Sedadla sice postrádají lepší tvarování a bočním vedením těla nevyniknou, ale i přesto zajistí výborné pohodlí. Bravo má na hatchback nečekaně velký zavazadelník o objemu 400 litrů v základním uspořádání a ani v prostoru pro cestující není těsno. Ani na jízdní vlastnosti nelze naříkat. V zatáčkách si vůz vede slušně. Jen škoda přeposilovaného řízení – a to mluvíme o jeho standardním režimu, automobil přitom nabízí ještě zvýšení účinku posilovače tzv. funkci City. To je ale naprostá zbytečnost! Výtku máme také k řazení, jež není zrovna nejpřesnější.

 

Časté problémy 

Při výběru vozu věnujte pozornost převodovce. Dobře vyzkoušejte, zda jde bez problémů řadit všechny rychlostní stupně včetně zpátečky, protože některé vozy mají problémy se synchrony. U turbodieselů zase ohlídejte stav vstřikovačů common railu, turba či palivového čerpadla. O dvouhmotovém setrvačníku už řeč byla. Často se lze setkat s nefunkčním podsvícením ovládacích prvků v interiéru, závady se ale nevyhýbají ani vnějšímu osvětlení. Nezapomeňte prověřit klimatizaci, která také patří k méně spolehlivým částem vozu. Vyplatí se otestovat i elektrickou výbavu, i ta totiž někdy stávkuje. Výjimkou není ani koroze výfuku.

OJETÝ FIAT BRAVO – DESIGN ZAUJME, POVĚST VŠAK STRAŠÍ

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.