Fiat Bravo II není v českých autobazarech příliš k vidění. Nových vozů se v ČR moc neprodalo a mezi dováženými ojetinami také nekraloval. Může se sice pyšnit typickou italskou krásou, ale bohužel také typickými italskými nedostatky.
V devadesátých letech slavil model Bravo v Evropě velké prodejní úspěchy. Stejnojmenný vůz uvedený v roce 2007 si ale o podobné pozici na trhu mohl nechat jen zdát. To platilo jak pro prodeje nových, tak i ojetých aut. Italskou automobilku totiž dohnala vlastní pověst, jíž si v minulosti vybudovala často nespolehlivými vozy. Výsledkem je strach mnohých motoristů, kteří proto raději sáhnou po automobilu jiné značky, přestože by se jim Bravo jinak líbilo.
Obavy motoristů částečně potvrzuje i hodnocení spolehlivosti TÜV Report. Tento žebříček vzniká každoročně na základě technických kontrol německých STK a Bravo v něm nijak neexcelovalo. Ze 127 hodnocených vozidel ve věku 2-3 roky totiž tento fiat obsadil až 92. příčku za 7,1% vážných závad, což je podprůměrný výsledek (průměrný výskyt poruch činí 5,9%).
Je to velice levná ojetina, která se prodává již od nějakých 40 tisíc korun. Je tedy levnější než kdejaké jízdní kolo. Budeme-li se proto na tohle auto dívat pouze prizmatem ceny, není důvod ho nekoupit. Na nějaké krátké jízdy z vesnice do vesnice bohatě postačí
Martin Foltýn; CarTrax.cz
Pohonné jednotky v praxi
Výhodou vozu jsou živé motory. Nakonec jižanským temperamentem jsou pohonné jednotky italských značek pověstné. Díky tomu výkonem nezklame ani základní agregát o objemu 1,4 litru a výkonu 66 kW. "Silnější přeplňované čtrnáctistovky uspokojí i náročnější motoristy vyžadující rychlejší reakci na pohyb plynového pedálu", říká Martin Foltýn ze společnosti CarTrax.cz, která se zabývá fyzickou kontrolou ojetých vozidel. Z turbodieselů se podle Foltýna zdají být ideální šestnáctistovky, zejména ta silnější z nich o výkonu 88 kW. Zatím se jim totiž větší potíže vyhýbají. Agregáty 1.9 JTD a 2.0 JTD může trápit opotřebený dvouhmotový setrvačník, který třeba na silnější z motorů přijde v druhovýrobě zhruba na 24.000 Kč. To jistě není málo, a k této částce si ještě připočtěte náklady na výměnu.
Na silnici
S elegantními tvary karoserie plně koresponduje provedení interiéru. Tomu dominuje velice pohledná palubní deska z kvalitně působících materiálů. Sedadla sice postrádají lepší tvarování a bočním vedením těla také nevyniknou, ale i přesto zajistí výborné pohodlí. Bravo má na hatchback nečekaně velký zavazadelník o objemu 400 litrů v základním uspořádání a ani v prostoru pro cestující není těsno. Ani na jízdní vlastnosti nelze naříkat. V zatáčkách si vůz vede slušně. Jen škoda přeposilovaného řízení – a to mluvíme o jeho standardním režimu, automobil přitom nabízí ještě zvýšení účinku posilovače tzv. funkci City. To je ale naprostá zbytečnost! Výtku máme také k řazení, jež není zrovna nejpřesnější. Ale kdo by to u "Itala" řešil, že...
Časté problémy
Při výběru vozu věnujte pozornost převodovce. Dobře vyzkoušejte, zda jde bez problémů řadit všechny rychlostní stupně včetně zpátečky, protože některé vozy mají problémy se synchrony. U turbodieselů zase ohlídejte stav vstřikovačů common railu, turba či palivového čerpadla. O dvouhmotovém setrvačníku už řeč byla. Často se lze setkat s nefunkčním podsvícením ovládacích prvků v interiéru, závady se ale nevyhýbají ani vnějšímu osvětlení. Nezapomeňte prověřit klimatizaci, která také patří k méně spolehlivým částem vozu. Vyplatí se otestovat i elektrickou výbavu, i ta totiž někdy stávkuje. Výjimkou není ani koroze výfuku. S kompletní kontrolou vozu vám může pomoci například český startup CarTrax.cz, který vozidlo prověří v cca 150 servisních místech kdekoliv po České republice.