Ojetý Fiat Bravo - design i cena zaujmou, pověst je však špatná

Foto: FavCars (Fiat)

Fiat Bravo II není v českých autobazarech příliš k vidění. Nových vozů se v ČR moc neprodalo a mezi dováženými ojetinami také nekraloval. Může se sice pyšnit typickou italskou krásou, ale bohužel také typickými italskými nedostatky.


V devadesátých letech slavil model Bravo v Evropě velké prodejní úspěchy. Stejnojmenný vůz uvedený v roce 2007 si ale o podobné pozici na trhu mohl nechat jen zdát. To platilo jak pro prodeje nových, tak i ojetých aut. Italskou automobilku totiž dohnala vlastní pověst, jíž si v minulosti vybudovala často nespolehlivými vozy. Výsledkem je strach mnohých motoristů, kteří proto raději sáhnou po automobilu jiné značky, přestože by se jim Bravo jinak líbilo. 

Obavy motoristů částečně potvrzuje i hodnocení spolehlivosti TÜV Report. Tento žebříček vzniká každoročně na základě technických kontrol německých STK a Bravo v něm nijak neexcelovalo. Ze 127 hodnocených vozidel ve věku 2-3 roky totiž tento fiat obsadil až 92. příčku za 7,1% vážných závad, což je podprůměrný výsledek (průměrný výskyt poruch činí 5,9%).

Je to velice levná ojetina, která se prodává již od nějakých 40 tisíc korun. Je tedy levnější než kdejaké jízdní kolo. Budeme-li se proto na tohle auto dívat pouze prizmatem ceny, není důvod ho nekoupit. Na nějaké krátké jízdy z vesnice do vesnice bohatě postačí
Martin Foltýn; CarTrax.cz 

Pohonné jednotky v praxi 

Výhodou vozu jsou živé motory. Nakonec jižanským temperamentem jsou pohonné jednotky italských značek pověstné. Díky tomu výkonem nezklame ani základní agregát o objemu 1,4 litru a výkonu 66 kW. "Silnější přeplňované čtrnáctistovky uspokojí i náročnější motoristy vyžadující rychlejší reakci na pohyb plynového pedálu", říká Martin Foltýn ze společnosti CarTrax.cz, která se zabývá fyzickou kontrolou ojetých vozidel. Z turbodieselů se podle Foltýna zdají být ideální šestnáctistovky, zejména ta silnější z nich o výkonu 88 kW. Zatím se jim totiž větší potíže vyhýbají. Agregáty 1.9 JTD a 2.0 JTD může trápit opotřebený dvouhmotový setrvačník, který třeba na silnější z motorů přijde v druhovýrobě zhruba na 24.000 Kč. To jistě není málo, a k této částce si ještě připočtěte náklady na výměnu. 

Na silnici 

S elegantními tvary karoserie plně koresponduje provedení interiéru. Tomu dominuje velice pohledná palubní deska z kvalitně působících materiálů. Sedadla sice postrádají lepší tvarování a bočním vedením těla také nevyniknou, ale i přesto zajistí výborné pohodlí. Bravo má na hatchback nečekaně velký zavazadelník o objemu 400 litrů v základním uspořádání a ani v prostoru pro cestující není těsno. Ani na jízdní vlastnosti nelze naříkat. V zatáčkách si vůz vede slušně. Jen škoda přeposilovaného řízení – a to mluvíme o jeho standardním režimu, automobil přitom nabízí ještě zvýšení účinku posilovače tzv. funkci City. To je ale naprostá zbytečnost! Výtku máme také k řazení, jež není zrovna nejpřesnější. Ale kdo by to u "Itala" řešil, že... 

Časté problémy 

Při výběru vozu věnujte pozornost převodovce. Dobře vyzkoušejte, zda jde bez problémů řadit všechny rychlostní stupně včetně zpátečky, protože některé vozy mají problémy se synchrony. U turbodieselů zase ohlídejte stav vstřikovačů common railu, turba či palivového čerpadla. O dvouhmotovém setrvačníku už řeč byla. Často se lze setkat s nefunkčním podsvícením ovládacích prvků v interiéru, závady se ale nevyhýbají ani vnějšímu osvětlení. Nezapomeňte prověřit klimatizaci, která také patří k méně spolehlivým částem vozu. Vyplatí se otestovat i elektrickou výbavu, i ta totiž někdy stávkuje. Výjimkou není ani koroze výfuku. S kompletní kontrolou vozu vám může pomoci například český startup CarTrax.cz, který vozidlo prověří v cca 150 servisních místech kdekoliv po České republice.

Ojetý Fiat Bravo - design i cena zaujmou, pověst je však špatná

FavCars (Fiat)

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.