Ojetý Hyundai Tucson – majitelé se jich zbavovat nechtějí, auto si drží svoji cenu

Foto: favcars.com

mezi českými řidiči je to velmi oblíbené auto a právě proto jicj zatím v bazarech moc nenajdete. Aktuálně je na českém trhu ojetin k dispozici přibližně 200 ojetých (či předváděcích nebo skladových) Tucsonů současné generace a ceny začínají u přibližně 350 tisíc Kč. Postupně budou samozřejmě klesat. Pokud ale zůstane auto v tovární pětileté záruce, nebude jeho hodnota klesat zas nijak závratně. Malou převahu mají v nabídce diesely a čtyřkolky, vozů se samočinným řazením je zhruba třetina. Pokud ale budeme vybírat ojetiny a vynecháme skladová auta, spíše narazíme na diesel s manuálem, každé druhé auto má pohon všech kol.


Jméno Tucson se v souvislosti s SUV nižší střední třídy u značky Hyundai už objevilo. Pak ho ale nahradil model ix35, aby se pak zase Tucson vrátil. Pro nás je tenhle model zajímavý tím, že je to vlastně české auto. Od roku 2015 se vyrábí v Nošovicích na stejném technickém základu, jaký používá třeba Kia pro model Sportage. A ten se montuje kousek vedle na Slovensku. 

Foto: favcars.comVe srovnání s předchůdcem ix35 je model Tucson delší (+65 mm), širší (+30 mm), ale nižší (-15 mm). Má také delší rozvor (+30 mm) a trochu přibral na váze, základní verze váží o zhruba 80 kg více. Má ale rozsáhlejší výbavu. Německé statistiky poruchovosti TÜV Report ještě nemají za loňský rok 2019 data o Tucsonu, zřejmě bylo k dispozici málo aut. Jinak jsou ale vozy Hyundai statisticky spolehlivé, i když poslední ix35 se usadila po třech letech na silnici v horším průměru s průměrným nájezdem 40 000 km a s 6,6% výskytem závad. Pokud jde o techniku, je Hyundai Tucson ještě docela mladé auto na to, aby s ním byly velké problémy. Po pěti letech ale vypadne z tovární záruky, i když jestli někdy s autem něco bylo, měla by to právě prodloužená záruka podchytit. A těch problémů moc nebývá. Když už, odejde nějaké čidlo emisí, případně začne stávkovat infotainment. Ten obvykle stačí přehřát na novější verzi. Benzinové motory jsou slušné, ale třeba základní jednotka 1.6 GDI s atmosférickým sáním osloví asi jen opatrnější řidiče. Dynamiky nemá na rozdávání a těch 97 kW a 161 Nm jsou tak akorát na menší i30, s velkým SUV už se motor nadře. Tenhle motor se ale prodával vždy jen s manuálem a pohonem předních kol, takže koncepčně to bude jednoduché auto s minimem starostí v budoucnu. 


Velký test Škoda Octavia combi 1,5 TSI – prémiové ambice auta zkazila asistentka Laura
Otestovali jsme elektrický Renault ZOE, ale nenadchl nás
Test Hyundai Tucson N Line 1.6 T GDi – uf, co ta spotřeba?
Test Hyundai Santa Fe 2,2 crdi 8at 4wd Premium Luxury – Ano, tohle už je „prémiovka“


Foto: favcars.comPřímovstřiková jednotka se zbavila bolístek předchozích ročníků a v současných modelech Hyundai a Kia už tolik majitele netrápí. Potřebuje ale kvalitní palivo s aditivy, aspoň jednou za týden pořádně protáhnout po dálnici (aby se z motoru vypálil karbon) a opravdu včas měnit olej, jinak se začne hromadit karbon na sacích ventilech a následně i pístech. Přeplňovaná jednotka 1.6 T-GDI je na tom podobně, ale s parametry 130 kW a 265 Nm nabízí mnohem zajímavější dynamiku.Volitelně mohla mít i čtyřkolku a automat. Zajímavé je, že oba motory v reálném provozu berou kolem 8 litrů na 100 km, turbo verze "nežere" jednou tolik, jak by se mohlo zdát. Jinak oba benzinové motory potřebují každý rok nebo nejpozději po 15 000 km nový olej. Hlídejte také periferie, jako jsou různé hadice, těsnění a podobně. Po pěti letech sice nebude auto utrápené, ale už se začne věk projevovat. Naftový motor 1.7 CRDI je spolehlivá jistota, která ale ve své základní verzi (85 kW a 260 Nm) opravdu vyhoví jen rozvážným řidičům. Bere ale do šesti litrů nafty na 100 km a krom pravidelného servisu (olej raději po roce nebo 15 000 km), opatrného zahřívání a kvalitní nafty nic nepotřebuje. Silnější verze (104 kW a 340 Nm) se dělala s dvouspojkovým automatem, vždy ale šlo o předokolku. Celkově je to velice spolehlivý motor, který se při odpovídající péči odmění dlouhověkostí. Ve starších modelech tahle jednotka spolehlivě funguje i za hranicí 200 000 km. 

Foto: favcars.comTakové ty obvyklé naftové věci se obvykle projeví až u 300 000 km, spíše později. Ale musíte se starat. Verze 1.7 CRDI s manuálem by ale mohl být kandidát na spolehlivé auto na penzi, které zlobit nebude. Nástupce v podobě jednotky 1.6 CRDI bude asi také spolehlivý, ale už má složitější emisní systémy a přeci jen je ještě moc brzy na to, aby o něm šly vyvozovat nějaké závěry. Větší diesel 2.0 CRDI je dynamicky určitě zajímavější a i on umí nabídnou vysokou míru spolehlivosti, pokud se majitel stará. Pokud potřebujete čtyřkolku, neřešte nic a berte tenhle motor s pohonem 4x4. Alternativně šlo mít i automat (jen u čtyřkolky, předokolka měla vždy manuál) a na rozdíl od menších motorů nemá dvoulitrový diesel dvouspojku, ale spolehlivý klasický automat s hydrodynamickým meničem bez rizikových periferií (není tu dvouhmotový setrvačník či třecí spojky, což prostě budete muset jednou u jinak spolehlivé dvouspojkové skříně řešit). 

Foto: favcars.comJako vždy platí, že byste měli hledat jen auta, která prodává ověřený bazar či značkový prodejce. Budou trochu dražší než pochybné dovozy bez historie, ale jakmile má za sebou auto zcela transparentní minulost a servis potvrdí uváděná data o údržbě, není se čeho bát. Nějaké rizikové místo v tomhle ještě poměrně mladém autě není. Kdyby snad někomu byla značka Hyundai něčím protivná, může vlastně stejnou techniku nakoupit v balení pojmenovaném Kia Sportage. Ta má záruku dokonce sedmiletou. Obě auta jsou ale velice slušná, spolehlivá a zatím vyžadují jen běžnou údržbu. Už bychom ale zvážili dodatečný ochranný nástřik spodku a dutin, aby nezačala na choulostivých místech reznout.

Ojetý Hyundai Tucson – majitelé se jich zbavovat nechtějí, auto si drží svoji cenu

favcars.com

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.