Líbivé tvary, zajímavé barvy, pohledný interiér, slušná kvalita a poměrně dobře zpracovaný interiér. To jsou atributy, kterými malá Kia Picanto zabodovala nejen u žen. Nás zaujaly i dobré jízdní vlastnosti a zajímavá cena ojetin v autobazarech.
Výstavní premiéru si tento vůz odbyl na frankfurtském autosalonu v roce 2003. Do výroby se dostal hned vzápětí. Automobil vyjížděl k zákazníkům s dvojicí zážehových motorů 1.0/45 či 46 kW a 1.1/48 kW. Tento malý rozdíl je dost zásadní. Verze s pohonnou jednotkou o objemu 1,0 litru je totiž jenom čtyřmístná (později byla homologována i pro pět cestujících. Doporučujeme proto ověřit konkrétní provedení v technickém průkazu vozu), zatímco ostatní verze mohou přepravit pětici cestujících.
U modelu Kia Picanto jsou známé vůle na přední nápravě. Vyskytují se v čepech, silentblocích uložení ramen i na stabilizátoru
Martin Foltýn; CarTrax.cz
V roce 2006 se v nabídce objevil maloobjemový turbodiesel 1.1 CRDi/55 kW. Na trhu s ojetými vozy se ale vyskytuje jen vzácně a ani my ho příliš nedoporučujeme. Minimálně kvůli součaasné ceně nafty u čerpacích stanic. Následující rok přinesl facelift. Automobil dostal oblejší příď, nové světlomety, nárazníky a směrová světla integrovaná do zpětných zrcátek. Rok 2011 se zapsal do historie příchodem stejnojmenného nástupce. Na jarním ženevském autosalonu byla totiž představena Kia Picanto druhé generace. Ta v témže roce vystřídala doposud nabízenou první řadu na trhu nových aut.
Pohonné jednotky v praxi
Mezi nabízenými motory neexistuje špatná volba. Vzhledem ke zdařilým zážehovým agregátům se ale z pravidla dražší diesel zdá být zbytečným luxusem. Kromě toho je méně kultivovaný, což je důsledek jeho tříválcové konstrukce. Základní motor o objemu 1,0 litru sází především na nízkou spotřebu. Jednotka o objemu 1,1 litru je jen trochu živější, i tak zůstává velice úsporná.
Na silnici
Vzhledem k tomu, že Picanto patří mezi mini vozy, nabídne celkem vzdušný interiér. Zavazadelník o objemu 157 litrů ale platí za malý i v rámci třídy. Nepotěší ani lacině působící palubní deska z tvrdých plastů a řidič jistě nenechá bez povšimnutí nepřesné řazení. Naladění odpružení je tužší, nikoli příliš tvrdé. Zůstává tak zachován určitý jízdní komfort, což oceníte především při jízdě po městské dlažbě. Přitom vůz dokáže celkem dobře držet jízdní stopu při rychlejších průjezdech klikatých okresek. Určitým limitem je spíš kratší rozvor než naladění odpružení. Ocenění si zaslouží zdatně pracující brzdy. Celkově lze jízdní vlastnosti označit za dobrý průměr.
Časté problémy
Z hlediska spolehlivosti je Kia Picanto první generace hodnocena jako průměrná až lehce podprůměrná. Často se potýká s praskáním žárovek ve světlometech. K těm je navíc opravdu velice špatný přístup, což značně komplikuje jejich výměnu. Kromě toho praskají i žárovky osvětlující registrační značku. Problém může nastat také s anténou. Pokud její závit pravidelně neošetřujete, snadno zarezne tak, že ji už nejde sundat. Známé jsou vůle na přední nápravě. Vyskytují se v čepech, silentblocích uložení ramen i na stabilizátoru. Nejeden vůz má porouchané manuální ovládání vnějších zpětných zrcátek. Někdy se můžete setkat také s nepříjemným skřípáním předních tlumičů.
LÍBILO
- pohledný design
- slušný prostor pro posádku
- nízká spotřeba
- jednoduchá technika nenáročná na údržbu
NELÍBILO
- malý zavazadelník
- některé verze jen čtyřmístné
- obtížná výměna žárovek v hlavních světlech
- nekultivovaný dieselový tříválec
Zdroj: Jan Smékal; CarTrax; Wikimedia Commons