Testy ojetých aut, recenze nových aut

OJETÁ KIA PICANTO – KVALITNÍ OJETINA DO MĚSTA ZA DOBROU CENU

02.07.2018 Martin Filipi

Komfort-

Prostornost-

Testovaná motorizace-

Kvalita zpracování-

Ceny oprav-

Ceny ojetin na trhu-


Hodnocení redakce-

Uživatelská hodnocení-


Líbivé tvary, zajímavé barvy, pohledný interiér, slušná kvalita a poměrně dobře zpracovaný interiér. To jsou atributy, kterými malá KIA Picanto zabodovala nejen u žen. Nás třeba zaujaly i docela slušné jízdní vlastnosti a zajímavá cena ojetin v autobazarech.


Výstavní premiéru si tento vůz odbyl na frankfurtském autosalonu v roce 2003. Do výroby se dostal hned vzápětí. Automobil vyjížděl k zákazníkům s dvojicí zážehových motorů 1.0/45 či 46 kW a 1.1/48 kW. Tento malý rozdíl je dost zásadní. Verze s pohonnou jednotkou o objemu 1,0 litru je totiž jenom čtyřmístná (později byla homologována i pro pět, doporučujeme ověřit konkrétní provedení v technickém průkazu vozu), zatímco ostatní mohou přepravit pětici cestujících.

V roce 2006 se v nabídce objevil maloobjemový turbodiesel 1.1 CRDi/55 kW. Na trhu s ojetými vozy se ale vyskytuje jen vzácně. Následující rok přinesl facelift. Automobil dostal oblejší příď, nové světlomety, nárazníky a směrová světla integrovaná do zpětných zrcátek. Rok 2011 se zapsal do historie příchodem stejnojmenného nástupce. Na jarním ženevském autosalonu byla totiž představena Kia Picanto druhé generace. Ta v témže roce střídá doposud nabízenou první řadu na trhu nových aut. 

Pohonné jednotky v praxi

Mezi nabízenými motory neexistuje špatná volba. Vzhledem ke zdařilým zážehovým agregátům se ale z pravidla dražší diesel zdá být zbytečným luxusem. Kromě toho je méně kultivovaný, což je důsledek jeho tříválcové konstrukce. Základní motor o objemu 1,0 litru sází především na nízkou spotřebu. Jednotka o objemu 1,1 litru je jen trochu živější, i tak zůstává velice úsporná. 

Na silnici

Vzhledem k tomu, že Picanto patří mezi mini vozy, nabídne celkem vzdušný interiér. Zavazadelník o objemu 157 litrů ale platí za malý i v rámci třídy. Nepotěší ani lacině působící palubní deska z tvrdých plastů a řidič jistě nenechá bez povšimnutí nepřesné řazení.

Naladění odpružení je tužší, nikoli příliš tvrdé. Zůstává tak zachován určitý jízdní komfort, což oceníte především při jízdě po městské dlažbě. Přitom vůz dokáže celkem dobře držet jízdní stopu při rychlejších průjezdech klikatých okresek. Určitým limitem je spíš kratší rozvor než naladění odpružení. Ocenění si zaslouží zdatně pracující brzdy. Celkově lze jízdní vlastnosti označit za dobrý průměr. 

Časté problémy

Z hlediska spolehlivosti je Kia Picanto první generace hodnocena jako průměrná až lehce podprůměrná. Často se potýká s praskáním žárovek ve světlometech. K těm je navíc opravdu velice špatný přístup, což značně komplikuje jejich výměnu. Kromě toho praskají i žárovky osvětlující registrační značku. Problém může nastat také s anténou. Pokud její závit pravidelně neošetřujete, snadno zarezne tak, že ji už nejde sundat. Známé jsou vůle na přední nápravě. Vyskytují se v čepech, silentblocích uložení ramen i na stabilizátoru. Nejeden vůz má porouchané manuální ovládání vnějších zpětných zrcátek. Někdy se můžete setkat s nepříjemným skřípáním předních tlumičů.

 

LÍBILO

  • pohledný design
  • slušný prostor pro posádku
  • nízká spotřeba
  • jednoduchá technika nenáročná na údržbu

 

NELÍBILO

  • malý zavazadelník
  • některé verze jen čtyřmístné
  • obtížná výměna žárovek v hlavních světlech
  • nekultivovaný dieselový tříválec

OJETÁ KIA PICANTO – KVALITNÍ OJETINA DO MĚSTA ZA DOBROU CENU

Další články




K provozování webových stránek www.testyojetin.cz využíváme takzvané „cookies“. Jde o soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováním cookies nesouhlasíte, opusťte, prosíme, tyto webové stránky.