Ojetá Škoda Octavia RS je nedostatková a drahá? A co zkusit tohle?

Foto: Jiří Soukup

Hledáte ojeté kombi Škoda Octavia RS s benzínovým motorem do stáří 5 let? Že se nedá sehnat? Nedá. Aktuálně jich není v nabídce po celé ČR ani 60 kusů. Ale byla by tady jedna zajímavá alternativa


Situace v českých (nejen) autobazarech není zrovna růžová a sehnat pěknou a kvalitní ojetinu je čím dál tím těžší. A když se navíc jedná o domácí značku, je situace ještě horší. Například benzínových Octavií RS do stáří pěti let bylo v době zveřejnění tohoto článku v nabídce necelých 60 kusů. Ceny začínají na částce 450 tisíc korun, ovšem to je cena za vozidlo s nájezdem 200 tisíc kilometrů. Existuje ale zajímavá a dokonce i levnější alternativa. I tu však budete muset v nabídkách pečlivě hledat. Ale mohlo by to stát za to.

Tou alternativou je Opel Astra Sports Tourer s benzínovým motorem 1,6 turbo a výkonem 170 koní. Opel sice neměl na českém trhu v posledních deseti letech na růžích zrovna ustláno, ale tahle Astra to chtěla výrazně změnit. Design vypadá slibně, titul Auto roku 2016 ještě slibněji. No a přeplňovaný benzinový motor o výkonu 170 koní slibuje lákavou projížďku. Jenže po nasednutí do auta a vyjetí do ulic se žádný zázrak nekonal. Jak to? Tohle že má být 170 koní výkonu? Kam se ten výkon poděl? Astra nebyla nijak svižná, naopak, jela jako by tak trochu přidušená.

Zkusíme tedy, co s charakterem auta udělá stisk tlačítka s nápisem „SPORT“. No a je to tady. Po jeho stisku se konečně začaly dít věci. Najednou to bylo úplně jiné auto. Okamžitá reakce na sešlápnutí plynového pedálu byla návyková, dynamika nadprůměrná. Spotřebu se přes to všechno dařilo, i při využívání veškerého potenciálu, držet kolem hodnoty 8 l/100 km. Auto se změnilo jako mávnutím kouzelného proutku. Ne jako některé konkurenční modely, kterým jenom zčervená palubní deska, ale jinak se toho moc nestane.

Zpočátku se mi zdála červená barva kombíku trochu moc divoká, ale po té, co jsem okusil, co auto v režimu Sport dokáže, si vlastně ani jinou barvu nedovedu představit. Tohle auto se přeci musí od „běžných“ verzí také nějak vizuálně odlišit. Design auta je sice hezký, ale nijak nápadný a v některých partiích zcela zapadá do současné mainstreamové produkce. Například vnitřní části zadních světel mi tvarem hodně připomínají ta z některých modelů koncernu Volkswagen. Ještě že jsou na zádi alespoň dvě koncovky výfuku, které dodávají Astře velmi dynamický vzhled.

Ani v interiéru nic nepřipomíná to, že se posádka ocitla v téměř sportovním voze. Škoda, pár prvků kategorie „RS“ nebo chcete-li „OPC“ by určitě neuškodilo. Co se ergonomie týče, vše je tam, kde to řidič intuitivně očekává, přesto se pár nedostatků našlo. Jde především o trochu komplikovanější ovládání audio systému. Ten by mimochodem mohl mít trochu silnější výkon. Osobně by mi nevadil ani slot na CD. Sice je to pro dnešní generaci už tak trochu „old school“, ale ti, co si Astru koupí, jistě doma ještě pár „cédéček“ mají. Nepraktické je také přibližování obrazu navigace, kdy se musí jít přes menu a nikoliv intuitivně třeba otočným knoflíkem. Parkovací kamera je dnes již skoro standardem, ale v Astře je její výstup vyveden v ne zcela vysokém rozlišení. Protivný stop/start systém je dnes ve všech vozech, Astru nevyjímaje. Nezbývá proto než jej opakovaně vypínat.

Opel Astra Sports Tourer je velmi zajímavou alternativou k, na našem trhu, dominantní Škodě Octavia, navíc za docela zajímavou cenu. Ujeli jsme v ní zhruba 600 kilometrů a zvykli jsme si velmi rychle. Hlavně na to kouzelné tlačítko Sport. To byla vážně paráda. Pravdou ale je, že ani tahle Astra není v autobazarech zrovna běžným zbožím. Dá se ale sehnat o pár desítek tisíc levněji a navíc s nižším kilometrovým nájezdem.

Jak to vidí Eva, ředitelka cestovní kanceláře (39 let): 

„Moc mě tedy nenadchla ta červená barva. Na dálnici jsem potkala černou verzi, a ta byla mnohem elegantnější. Na druhou stranu - kouzelné tlačítko „Sport“ mi vždycky vykouzlilo úsměv na tváři. Po stisknutí se totiž auto z klidného beránka změnilo v dravce. Parádní bylo taky hlasité čtení SMS zpráv, to z jiných aut neznám. Ještě by to ale u Opelu mohli doladit, aby to četlo i WhatsApp nebo Messenger. Hodně mě rozčiloval systém stop/start, fungoval tak nějak divně. Nestačilo jenom sešlápnout spojku, ještě se musela alespoň trochu pustit brzda. Tyhle blbiny bych tedy v autech zakázala...“ 

Jak to vidí Martin, student (21 let): 

„Mně se kombíky moc nelíbí, ale tahle Astra je docela hezká. Červená barva a šedočerná kola spolu pěkně ladí. Hezky vypadají také dvě koncovky výfuku. Každý hned vidí, že to není jen tak nějaká obyčejná Astra. Spojení s iPhonem fungovalo bez problému, hlasité čtení SMS zpráv je dobrá vychytávka. Ale největší „pecka“ je tlačítko Sport. Vůbec jsem ho nevypínal. V režimu Sport je totiž Astra opravdu hodně ostré auto. Na dálnici skoro bez konkurence. Za mě je to vážně povedené a parádní auto, ale na mě opravdu hodně veliké. Jo, a v noci svítí asi nejlíp ze všech aut, co jsem kdy řídil. “

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.