OPEL CORSA – TEST OJETINY


Malý Opel Corsa patří k velmi oblíbeným ojetinám. Nejen pro svoji příznivou cenu, ale také pro svůj vzhled a relativně dobrou kvalitu. Je však potřeba dobře vybírat. Na trhu je totiž i velké množství vozů, které by vám moc radosti nepřinesly. Tady stejně jako u všech ojetin platí: Vybírejte dobře nejen auto, ale i prodejce.


Opel Corsa patří k velmi úspěšným autům, takže na trhu ojetin je z čeho vybírat. Corsa se těší dobré pověsti, vždyť se pravidelně umisťuje na horních příčkách statistik spolehlivosti. Jeho velkou předností je i to, že je k dispozici plno motorizací a variant. Opel uměl vždy  nabídnout zajímavé kombinace a například kdo shání dostupné auto se samočinným řazením, vychází mnohdy tenhle Opel nejvýhodněji. Do příchodu Dacie Logan s automatem byla vlastně Corsa dlouhou dobu nejlevnější plnohodnotné auto na našem trhu, které se dalo pořídit se samočinnou převodovkou. Na své si přijdou i příznivci alternativních paliv, Corsa se totiž vyráběla v několika továrních verzích i na LPG. Nechybí ani sportovní provedení OPC a několik dynamicky nadaných motorů.

Tentokrát otestujeme třídveřové provedení Corsy D s motorem 1.4 Turbo o výkonu 88 kW (120 k) a pětistupňovou manuální převodovkou. testovaný vůz z roku 2013 ujel zatím 62 000 km a prodejce za něj chtěl v době testu 189 000 korun. To nezní jako špatná nabídka za poměrně mladé auto, které má silný motor, slušnou výbavu (nechybí třeba tempomat a připojení USB disku) a malý nájezd. Trochu omezujícím faktorem může být právě třídveřové provedení, ale kdo jezdí sám nebo ve dvou a nepotřebuje malý náklaďák, ten bude s touto kompaktní Corsou spokojený. Zaparkuje se s ní úplně všude. Jízdní vlastnosti jsou slušné a i v řízení je už trochu více citu než dříve, kdy Opel přešel na elektrický posilovač. Po faceliftu Corsy D se řízení vážně zlepšilo.

Motor 1.4 Turbo je silný, ale trochu jeho použitelnost omezuje krátká pětistupňová převodovka. Na dálnici citelně chybí šestka a uvnitř je pak vyšší hlučnost. Stačí ale nastavit na tempomatu 120 km/h, uklidit se do pravého pruhu a i spotřeba se pak dá uhlídat u sedmi litrů na 100 km. Oblíbeným provedením je ale také motor 1.2 16V. Tenhle povedený čtyřválec má dostatečný výkon a i přes skromný točivý moment nabízí solidní průběh výkonu celým otáčkovým spektrem. Hlavně je ale spolehlivý. Pokud má za sebou jasnou servisní historii s pravidelnými výměnami oleje po 15 000 km, je to dobrá volba do města nebo pro rozvážné řidiče. Dá se sehnat i s robotizovaným automatem Easytronic. Ten sice při řazení cuká (je to vlastně mechanická převodovka s elektronicky ovládanou spojkou), ale zase nekrade malému motoru výkon jako měničový automat.

U převodovky Easytronic pečlivě prověřte, jak řadí. Při rozjezdu nesmí škubat. Nicméně případná výměna spojek není nijak drastická investice. Technicky to vlastně není složitá skříň a od klasického manuálu se vlastně odlišuje jen instalací servomotorků tahajících za lanka. Když se podíváme, kolik dnes stojí opravy sedmistupňových dvouspojek DSG ve Fabiích a Polech, jsou případné investice do Easytronicu vlastně zcela zanedbatelné. Opel věděl, proč se drahým a složitým dvouspojkám vyhnout v tak malém a levném autě, jako je Corsa. Když už jsme u řazení, tak vlastně potřeba nové spojky bývá zhruba to jediné, co vás po koupi ojeté Corsy bude čekat. Tahle auta drží a krom běžné údržby a výměn běžného spotřebního materiálu nic dalšího nepotřebují.

Je ale potřeba také nahlédnout do servisní historie, protože i jinak solidní auto a motor mohou pokazit překračované servisní intervaly, zejména pak u dieselů. Velkým strašákem je tady motor 1.3 CDTI. Pokud narazíte na kus, který je po pečlivém majiteli, šlo by to. Ale musí doložit, že olej měnil po 12 až 15 000 km maximálně a ne po 30 nebo dokonce 50 tisících, jak uváděl na některých trzích Opel a také Fiat, který používá stejný motor. Jednotka má totiž malinkou olejovou náplň jen 3,2 litru a ta ve vytěžovaném motůrku velmi rychle zdegraduje. Výsledkem bylo, že se některá auta dokonce ani nedožila první výměny oleje po 50 000 km a prostě se zadřela. Opel pak zkrátil interval na 30 000 km, ale stejně je to moc. Měňte po 15 000 km nejpozději. Jednotka 1.7 CDTI je o poznání odolnější, ale je hlučná, těžká a i ona může trpět na překračování intervalů. 

Celkové hodnocení

Opel Corsa D je solidní auto a dlouhodobá praxe to jen potvrzuje. Jistě, občas se objevují drobnosti, jako u každé ojetiny. Pokud ale dostává Corsa běžný servis a aspoň základní údržbu, zlobit nebude. Vyhněte se rizikovým motorům a jestli chcete jen něco slušného do města, berte klasickou jednadvojku. Dělala se dokonce i na LPG. Živou dvancátistovku bychom možná doporučili i před atmosférickou čtrnáctistovkou, která působí trochu mdle. Zajímavým provedením je pak stokoňová čtrnáctistovka, která se dělala sice s trochu líným, ale komfortním a spolehlivým měničovým automatem. Většina aut u nás má ale Easytronic. Kdo chce dynamičtější svezení, toho mohou oslovit verze GSI a OPC, ale u nich pozor na stav podvozku, brzd, motoru (jednotka 1.6 Turbo je ale solidní) a převodovky. Vybírejte mezi prověřenými auty a chtějte znát servisní historii. Dobré kusy nebudou nic jiného než běžný servis potřebovat.

OPEL CORSA – TEST OJETINY

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.