Testy ojetých aut, recenze nových aut

OJETÉ PORSCHE CAYENNE GTS - AUTO BEZ HENDIKEPU

26.12.2018 Pavel

Komfort-

Prostornost-

Testovaná motorizace-

Kvalita zpracování-

Ceny oprav-

Ceny ojetin na trhu-


Hodnocení redakce-

Uživatelská hodnocení-


Když jsem dostal nabídku od jedné velmi nadějné hráčky golfu, abych jí šel dělat caddyho na mezinárodní turnaj na Karlštejně, musel jsem vyřešit dvě otázky. Především zda budu schopen poskytnout jí takový servis, na jaký je zvyklá od svého stálého „kedíka“ a pak také, čím na turnaj přijedeme. Přeci jen, na mezinárodní turnaj na Karlštejně nelze přijet fábií nebo focusem. Volba tedy padla na Porsche Cayenne GTS, které dostatečně reprezentuje, nabídne dostatek pohodlí pro hráčku a do zavazadlového prostoru pojme nejen golfový bag, ale i elektrický vozík a další zavazadla s oblečením, obuví a nápoji.


Když jsem v roce 2011 poprvé usedl za volant Porsche Cayenne, byl to do té doby jeden z mých největších řidičských zážitků. To auto mě prostě dostalo. Uteklo pár let a za volant Porsche Cayenne jsem usedl znova. Sice do ojetého, ale Porsche je pořád Porsche a nemělo by to být až tak moc poznat. Nebo ano? Zapůjčený kousek měl najeto cca 85 tisíc kilometrů a prodejce ho nabízel za necelých 600 tisíc korun. Tedy za částku, jaká reprezentovala cenu příplatkové výbavy vozu testovaného v roce 2011. Cena tedy více než příznivá. Případný kupec by měl ale vědět, že servis Porsche je velmi drahý a u verze GTS to platí obzvlášť.

A jak Cayenne GTS jezdí? No, kdy by čekal sportovní svezení, bude asi zklamán. Na to ale vozy kategorie SUV stejně nejsou určeny. Cayenne GTS je vozidlo k rychlým dálničním přesunům a případným výletům mimo zpevněné cesty. K tomu se asi málokterý majitel odhodlá, ale pohon 4x4 a možnost zvednout světlou výšku vozu nabízí mnohá dobrodružství. Třeba takový výlet do Transylvánských alp v Rumunsku by s tímhle autem byl určitě zážitek. Ale zpět na silnice. GTS se nechá bez problému rozvášnit až k maximálce 250km/hod. Jen je potřeba myslet na to, že jeho hmotnost je skoro 2.300kg a brzdy tak mají se zastavením vozu docela dost práce. No a pak je tady spotřeba. Jasně, auto s osmiválcovým motorem o objemu 4806ccm a výkonu 400 koní za 7 litrů jezdit nebude. V našem případě se ale spotřeba ustálila na hodnotě 24l/100km a to jsme se snažili jezdit s lehkou nohou.

Interiér i přes své stáří snese ta nejpřísnější hodnocení. Jen ergonomie ovládání palubního systému a navigace je u dnešních modelů už přeci jenom vychytanější. Také bych ocenil parkovací kameru, která opravdu chyběla. Přeci jen jde o kus auta a parkovat v podzemních garážích nebo ulicích v centru Prahy je trošku náročnější. Určitým nezvykem je také větší průměr volantu, díky čemuž jsou hůře dosažitelná tlačítka na jeho středu. Ale jde jen o věc zvyku a po pár kilometrech se všechny funkce z volantu dají ovládat i bez toho, že by řidič musel koukat na tlačítka. Suma sumárum – Porsche Cayenne GTS je auto, které dokáže reprezentovat i po několika letech a nabídne notnou dávku cestovního komfortu. Kdo tedy snese vyšší servisní i provozní nároky, pro toho to je jasná volba.

No a jak dopadl golf? Skvěle. Finále jí uteklo jen o pár ran. Ale pro mě to je i tak frajerka. I díky její odvaze angažovat mě jako „kedyho“ :).

OJETÉ PORSCHE CAYENNE GTS - AUTO BEZ HENDIKEPU

Další články