Kvalita a obliba mladoboleslavské produkce u prodejců ojetin je nezpochybnitelná. Navzdory všem škarohlídům to potvrzují statistiky snad všech autobazarů. Potvrdil to i test modelu Škoda Fabia Combi Scout.
Vnější vzhled vozu sice nezpůsobí kolemjdoucím bolesti za krkem, přesto je pár důvodů, proč se za Scoutem otočit. Za prvé to je zajímavá barva s názvem Safari Beige. Tato písková barva se objevovala totiž pouze na modelu Scout. Dále jsou to atraktivní hliníková kola, střešní ližiny, přední světlomety a nárazník a také pochopitelně nelakované oplastování vozu, které je typické pro verze Scout. Všechny ostatní faktory, které dělají tento vůz atraktivním, se skrývají pod pojmy „kvalita zpracování, výkonný a úsporný motor, perfektně pracující převodovka DSG“, a paradoxně také „nenápadnost“. Právě ta totiž oslovuje nemalou skupinu zákazníků, kteří nemají potřebu jakkoliv vykukovat z davu a spíše než okázalost upřednostňují jistotu bezproblémového provozu, hospodárnost a v současné době také neopomenutelný parametr, kterým je v podstatě nulová ztráta hodnoty vozu při jeho dalším prodeji.
Motor 1,2 TSI má výkon 77kW a s poměrně lehkým vozem nemá příliš práce. Pracuje s osmiventilovou technikou a jedním vačkovým hřídelem, co snižuje ztráty způsobené třením a tedy i spotřebu. Ta se v průběhu našeho testu pohybovala na hranici 6,6l/100km, kdy jsme asi 40% jízd absolvovali po městě a zbytek na dálnici. Motor je spojen se sedmistupňovou převodovkou DSG a celý systém je naladěn spíše na pohodovou jízdu, než na průlet zatáčkami s kvílením pneumatik. Tato charakteristika se dá samozřejmě trochu změnit zařazením sportovního módu, kdy převodovka řadí ve vyšších otáčkách. Ve standardním režimu a do rychlosti cca 100km/hod. točí motor max. 2.000ot./min. Jediná drobná výtka může směřovat k trochu problematickému manévrování při parkování. Tam má systém DSG své limity, kdy nenabízí pomalé a hlavně plynulé rozjíždění. Při troše cviku se však dá zvládnout i tato drobnůstka.
Interiér vozu zaslouží velkou pochvalu. Vše je zpracováno s maximální péčí, nikde nic nevrže, neklepá, neskřípe. Některým řidičům s postavou nad 180cm může vadit středový panel, který tlačí do pravého kolena. Samozřejmě záleží na nastavení sedadla, ale v některých polohách tomu tak skutečně je. Vestavěný navigační systém Amundsen+ (byl za příplatek 18.000,-Kč) nabízí kromě navigace také přehrávání MP3 a WMA souborů buď z CD, nebo z paměťové karty typu SD. Informace se zobrazují na 5“ TFT dotykovém displeji. Volant nabízí pouze ovládání autorádia, palubní počítač je nutno ovládat tlačítkem na pravé páčce, kterou se ovládají stěrače. Interiér působí velmi vzdušně, což je i důsledek pronikajícího světla příplatkovým střešním oknem. Interiér nabízí dostatek místa čtyřem dospělým cestujícím, pátý dospělý by se na středním místě zadních sedadel cítil už poněkud stísněně.
Ačkoliv je Škoda Fabia kombi Scout s převodovkou DSG velmi kvalitním vozem, k nejprodávanějším modelům značky nepatřila. Důvodem byla pochopitelně cena. I přes nespornou kvalitu se totiž základní cena 403.900,-Kč mohla před deseti lety zdát poněkud vysoká, přičemž cena testovaného modelu byla v té době (2012) skoro 460.000,-Kč. Dnes by se nám to zdálo asi víceméně přiměřené, nicméně Fábií ve verzi Scout se opravdu mnoho neprodalo. To se ostatně projevuje i na sekundárním trhu, kde je velmi obtížné na tento model narazit. Když se vám to ale povede, neváhejte.