Testy ojetých aut, recenze nových aut

S ojetou Škodou Superb Outdoor 2.0 TDI (2014) jsme vyrazili na chorvatské nudapláže

13.09.2020 Luděk Kortus
Foto: Luděk Kortus

Komfort 9 / 10

Prostornost 10 / 10

Testovaná motorizace 9 / 10

Kvalita zpracování 9 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 7 / 10


Hodnocení redakce8.50

Uživatelská hodnocení8.50


Kam vyrazit s partnerkou, když se skoro nikam nesmí a peněz není nazbyt? No přeci do Chorvatska. A když máte za partnerku takovou volnomyšlenkářku jako já, můžete se odvážit i na chorvatské nudapláže. U moře nám dělá hodně věcí dobře. Vzduch, voda, slunce, strava, opálené ženy…. Nečekal jsem ale, jak moc významnou součástí příjemných vzpomínek na dovolenou se stane velký bílý kombík. Vyrazili jsme s ním do chorvatských kempů, kde na oděvu zase tolik moc nelpí. Ale musím přiznat, že tentokrát to oděv testovaného Superbu v krásné bíle barvě vyhrál na plné čáře. Nový stál sice 1,2 milionu, dnes ho ale pořídíte již za nějakých 300 tisíc korun.


Foto: Luděk KortusSpecifikace Outdoor byla v roce 2014 vlastně takovou předzvěstí verze Scout. V bílé barvě v paketu Outdoor působí Škoda Superb mohutným dojmem a budí respekt. Byl magnetem pozornosti nejen u nás, kde jsme na škodovku relativně zvyklí, ale v daleko větší míře v Chorvatsku. Od Holanďanů, Italů, Francouzů, Němců, Rusů, Čechů i domácích sklízel zvědavé pohledy a gesta uznání. Na parkovišti jsem si dokonce všiml, jak si lidé dělají dlaněmi okolo obličeje stín a přisávají se na boční sklo, aby se mohli podívat dovnitř. Superb, ačkoli vzešel ve své první generaci z passata a byl mu hodně podobný, ve druhé generaci se vydal vlastní cestou a po faceliftu nabral ještě více individuality. Spontánní reakce lidí to potvrzovaly: „Óóóó, ňjú skóda, lúks gút!“

Foto: Luděk KortusKaždá dovolená autem pro mne začíná v okamžiku, kdy zaklapnu naložený kufr. Někdy to je hlavolam, ale tady? Máme vše na dva týdny včetně potřeb na případný camping a pod roletou ještě zbývá 10 cm volného prostoru. Dva řidiči zvládnou tisíc kilometrů ve velké pohodě. Jeden v pohodlném křesílku s lokty ve stejné výšce a s tempomatem. Druhý odpočívající řidič si může vpředu úplně natáhnout nohy a dokonce se i trochu rozcvičit. Díky druhému elektrickému ovládání sedačky spolujezdce, které je v dosahu ze zadních sedadel si uděláte vzadu malý obývák. Za velkorysost Superba vděčíme oktávii první generace. Ta čelila kritice za nedostatek místa vzadu. Výrobce se proto na tento parametr u modelu Superb zaměřil tak, že dnes více místa ve stejné třídě asi nenajdete.



Během cesty, před kterou nás přátelé i média strašili vysokými pokutami za překročenou rychlost, jsme se snažili na sebe neupozorňovat a plynout s proudem. Výsledkem byla průměrná spotřeba Praha-Pula za 7,1 l/100 km a zpět za 6,9 l/100 km. Samozřejmě, že jsem se snažil využít potenciál motoru a pohonu 4x4 nebo možnost převodovky DSG řazení pádly pod volantem. Vše se hodilo při předjíždění zemědělských strojů na klikatých okreskách vnitrozemí Istrie. S adaptivními světlomety má Superb jedovatý pohled, takže se klidí z cesty i ti v protisměru. Jen do zatáček se s ním muselo opatrně kvůli všudypřítomnému červenému bahýnku, které klouzalo, i když uschlo na silnici. To se pak Superb hrnul ze zatáčky předkem ven.

Foto: Luděk KortusNaprostou spokojenost poskytuje bezklíčové zamykání a start. Klíče nemusíte nikde lovit, stačí vzít za kliku. Když je auto rozpálené, tak dálkovým ovládáním otevřete kufr, stáhnete všechna okna a vyklopíte střešní okno. Horký vzduch rychleji vyvane. Při zamykání podržíte ovladač déle a všechna okna se zavřou včetně sluneční clony pod panoramatickým střešním oknem. Model měl i nezávislé topení, které jsme použili při přestávce v Alpách. V kufru v boční přihrádce je uložen harddisc na 18 GB muziky. Reproduktory multimedia Columbus s navigací, televizním tunerem a DVD basují na desítky metrů od auta a uvnitř produkují křišťálově čisté výšky.

Testovaný Superb na cestě k moři krásně nesl, voněl kůží, dobře hrál, kdekoli nechal zdřímnout dva lidi a skvěle reprezentoval - posádku, Česko i značku. To vše se ale samozřejmě projevuje i na ceně. Jako nový stál tenhle koráb silnic 1.200.000,-Kč. Dnes ho v této výbavě pořídíte za nějakých 300 tisíc. Počítat však musíte s nájezdem nad 200 tisíc kilometrů a nutnou investicí do prvního servisu. Ta by v případě rozumně udržovaného vozu neměla přesáhnout 20 tisíc korun. Superb vám pak bude ještě dlouho sloužit a odveze vás určitě i na delší cestu než na chorvatské pobřeží.

Další články




K provozování webových stránek www.testyojetin.cz využíváme takzvané „cookies“. Jde o soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováním cookies nesouhlasíte, opusťte, prosíme, tyto webové stránky.