Teď je ten správný čas na nákup. Ojetý Volkswagen EOS je neokoukané kabrio se skvělou pověstí

Foto: Volkswagen

Kabrioletů jezdí po našich silnicích relativně mnoho, ale model EOS moc často neuvidíte. V době, kdy se prodával jako nový, byl poměrně drahý, a tak se na trhu ojetin příliš neobjevuje. Přitom jeho kvalita výrazně převyšuje konkurenty. Například z řad francouzských výrobců


Kupé-kabriolet Volkswagen Eos dostal jméno podle bohyně ranního rozbřesku Éós. Jeho střecha se skládá z pěti velkých dílů - jeden tvoří samostatně otevíratelný šíbr, což je u kabrioletu rarita. Dílce se pak skládají z neuvěřitelných 470 součástek. Veřejnosti se vůz představil v roce 2005. Na trh automobil dorazil o rok později a to se třemi zážehovými a jedním přeplňovaným vznětovým motorem. Krátce na to se pod kapotu Eosu nastěhoval také šestiválec 3.2 V6 pracující s výkonem 184 kW. Post vrcholné motorizace ale později převzal šestiválec 3.6 V6/191 kW. Od roku 2008 se vozidlo nabízelo i s menšími přeplňovanými agregáty 1.4 TSI. Slabší z nich o výkonu 90 kW nahradil na pozici základní pohonné jednotky do té doby montovanou šestnáctistovku FSI. Faceliftu se VW Eos dočkal v roce 2011. Kromě světel využívajících technologie LED diod nelze přehlédnout ani ostřejší linky karoserie, které citelně oživily design vozu.  

PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST VOLKSWAGEN GOLF 

Pohonné jednotky v praxi

Původní základní motor 1.6 FSI/85 kW nepodává zrovna výrazné výkony. Tedy kromě toho, že má na šestnáctistovku větší apetit. Později uvedený přeplňovaný agregát 1.4 TSI je rozhodně lepší volbou, a to i ve své slabší verzi. Dodával se totiž o výkonu 90 a 118 kW. S autem si velice dobře poradí dvoulitr FSI o výkonu 110 kW, ale ani zde úsporný provoz nehledejte. Zájemcům o svižné svezení s benzinovým motorem doporučujeme spíše přeplňovanou jednotku 2.0 TSI/147 či 155 kW. S automobilem umí skutečně zacvičit a při jízdě s lehkou nohou pracuje s přiměřenou spotřebou. Zážehové šestiválce jsou sice výkonné, ale i náročnější na spotřebu. Kromě toho více zatěžují přední nápravu, což se negativně odráží na životnosti zavěšení. V nabídce najdeme také turbodiesel 2.0 TDI/103 kW. Jde o poměrně problematický motor, u něhož hrozí řada vážných poruch. Proto je lepší hledat mezi zážehovými agregáty. Zejména přeplňovaný dvoulitr nebo čtrnáctistovka pak mohou být zajímavou volbou. 

Na silnici

Velkým kladem vozu je precizní dílenské zpracování. Právě díky němu a vyšší spolehlivosti na trhu ojetin doslova válcuje francouzskou konkurenci. I přes citelně vyšší ceny si Eos hledá zákazníky snadno. Posádka jistě ocení kvalitní materiály v interiéru i jejich výbornou povrchovou úpravu. Pochvalu si zaslouží pohodlná sedadla, výtka míří ke stísněnému prostoru na zadních sedačkách. Málo místa je v oblasti kolen a při natažené střeše také v oblasti hlavy. V této konfiguraci se i velice obtížně nastupuje. Objem zavazadelníku činí 380 litrů, pokud je střecha natažená. Prostor pro náklad ale neprakticky omezuje kryt, ohraničující místo využitelné i při sundání střechy. Pak lze přepravit náklad jen o objemu 205 litrů. Pro natažení, nebo stažení střechy je třeba 25 sekund. Opravdu povedené je naladění podvozku Eosu. Ten totiž velice zdatně tlumí nerovnosti a zároveň zajišťuje skutečně dobré jízdní vlastnosti vozu. V zatáčkách se auto chová až nečekaně jistě. Kroucení karoserie, které je zejména u kabrioletů nezřídka dost citelné, zde prakticky nepoznáte. Po stránce jízdních vlastností jde tedy o velice povedený automobil. 

Časté problémy

Mezi potíže, které Volkswagen Eos častěji trápí, se řadí například závady elektrické výbavy. Proto před koupí nezapomeňte vyzkoušet elektrická okna, zpětná zrcátka a další prvky. Setkat se můžete také s nadměrně opotřebenými ložisky kol. Jejich špatný stav prozradí typické hučení. K dalším problémům se řadí praskání žárovek v potkávacích světlech nebo vůle v táhlech předního příčného stabilizátoru. U dieselů existuje značné riziko problémů s fitrem pevných částic. Pozorní buďte u verzí vybavených dvouhmotovým setrvačníkem. Ten je u vozidel koncernu VW znám kratší životností a jeho výměna není nejlevnější.

Ceny ojetého Volkswagen EOS začínají na částce cc 5.000,-€ 

 

LÍBILO:

  • praktická střecha z pevných dílů
  • příkladné dílenské zpracování
  • dobré jízdní vlastnosti
  • komfortní odpružení

 

NELÍBILO:

  • vyšší ceny ojetých vozidel
  • menší nabídka ojetin
  • omezená využitelnost zavazadelníku
  • méně místa na zadních sedadlech

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.