Jezdit dlouhodobě na rezervu v nádrži může způsobit poruchu za několik desítek tisíc

Foto: ŠKODA Auto

Kdo jezdí často s rozsvícenou kontrolkou nízkého stavu paliva v nádrži, může brzo splakat nad výdělkem. Nejde o to, že zůstane na silnici bez paliva, hrozí mnohem větší problém.


Je spousta řidičů, kteří u benzínové pumpy netankují plnou nádrž a to co v ní mají, vyjíždějí až téměř na doraz. Většinou za tím stojí ekonomické důvody, přeci jen dát dva tisíce za plnou nádrž se chce málokomu. A tak jezdí, dokud se nerozsvítí červená kontrolka, alias „hladové oko“ a pak zase načerpají třeba za pět set nebo tisíc korun. Jenže, tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. Nejen že v takovém případě hrozí, že řidič zůstane někde stát s prázdnou nádrží, ale hrozí i docela drahé poškození palivového čerpadla. Palivové čerpadlo není nikterak složité zařízení, přesto jeho oprava může přijít velice draho. A jak k jeho poškození může vlastně dojít?

Vybité baterie v autě se bojí každý řidič, dá se tomu ale snadno vyhnout
Drahé výměně filtru pevných částic lze předejít skoro zadarmo, málokdo to ale ví
Zahřívat studený motor na místě nemusí být vždy špatně. Ale jen u některých aut
V dešti nebo vánici byste bez stěračů neviděli na krok. Častá chyba řidičů je ale zničí

Čerpadlo je vlastně taková malá elektrická turbínka, která přes sítko vhání palivo do regulátorů tlaku a dále do vstřiků. Protože se čerpadlo pochopitelně zahřívá, je potřeba jej chladit. V drtivé většině případů je takové chlazení řešeno právě teplotou paliva. Ta stačí malou turbínku, resp. elektromotorek, který ji pohání, bez problémů uchladit a zabránit tak jeho poškození. Problém ale nastává, když je v nádrži málo paliva a to se začne vířit a vytvářet jakousi pěnu. Do systému se tak dostávají výpary a turbínka proto musí pracovat rychleji. A to je právě kámen úrazu – elektromotorek se více zahřívá, jenže není palivem dostatečně chlazen. To v důsledku způsobuje větší tření, které může skončit až zadřením celého systému. Jakmile začne pocukávat motor, je potřeba ihned zastavit a doplnit palivo. Jestliže jste takto nejezdili často, lze situaci zachránit. Při dlouhodobém přehřívání elektromotorku a vyšším tření ale bývá osud čerpadla většinou zpečetěn.

Oprava není nikterak levná. Jedna věc je totiž cena součástky, ale druhá věc je cena práce. Většinou je totiž potřeba navíc vyměnit i další části palivového systému a oprava se tak u některých aut může vyšplhat i na desítky tisíc korun. A to nemluvíme o možném poškození motoru usazeninami, které se obzvláště u starých aut s kovovou nádrží mohou do motoru dostat. I přes různé palivové filtry se jemné částečky koroze mohou dostat do motoru a způsobit tak následný nepravidelný chod, malý výkon, v tom nejhorším případě i jeho poškození. Doporučení proto zní – vyjet nádrž až k rezervě není problém. Nesmí se z toho ale stát styl. Mohlo by vás to stát opravdu hodně peněz.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.