Nepodceňujte pískání brzd. Může to být problém za pár korun, ale také za desítky tisíc

Foto: Pixabay

Pískavý zvuk od brzd nejčastěji indikuje problém s brzdovými destičkami. Ne vždy je ale potřeba je měnit. Někdy stačí drobný zákrok, jindy však může pískání indikovat problém i za desítky tisíc korun.


Měsíce a roky je vše v pořádku až jednou se při dobržďování na křižovatce ozve od brzd pískavý zvuk. Není potřeba hned panikařit, ale rozhodně se vyplatí hned po příjezdu domů zkontrolovat, co může být příčinou pískání. Někdy si s tím poradíte sami a ani vás to nebude nic stát, jindy se bez návštěvy servisu neobejdete. A pozor, varovný signál v podobě pískavého zvuku se rozhodně nevyplatí podceňovat. Mohlo by vás to stát nemalé peníze.

Projel jsem myčkou a bylo po problému. V první chvíli jsem ale myslel, že to bude něco zásadního, ale proud vody ty nečistoty vyplavil
Marek K.; Praha 

Jednou z nejčastějších příčin pískání brzd jsou nečistoty, které se dostanou mezi brzdovou destičku a brzdový kotouč. Může to být zrnko písku nebo třeba i obyčejný prach. Jakmile se pískání ozve, je dobré co nejdříve zkontrolovat, zda nejde právě o tento důvod. Zrnko písku nebo kamínek totiž může v dlouhodobém horizontu napáchat na kotouči, nebo destičce nemalé škody. Jakmile se totiž kamínek „zataví“ do destičku, už půjde jen velmi těžko samovolně ven. Při každém brzdění tak bude ničit kotouč, což po čase poznáte podle toho, že na kotouči je vyrytá drážka.

Dalším  důvodem pískavého zvuku může být také zkorodovaný povrch brzdového kotouče. K tomu dojde poměrně snadno, především v situaci, kdy se s autem delší dobu nejezdí. Budete-li kupovat například auto z autobazaru, kde stálo měsíc bez hnutí, může se při pár prvních sešlápnutích brzdového pedálu pískání od brzd ozvat. Při rozsáhlejším zreznutí kotoučů však bude potřeba je vyměnit, nebo alespoň nechat zbrousit.

Podle Martina Foltýna ze společnosti CarTrax, která se zabývá technickou kontrolou ojetých vozidel, je poměrně častým důvodem pískání brzd také ohnutý, nebo poškozený plechový štít, který je za brzdovými kotouči. Štítek by měl chránit kotouče před nečistotami ze silnice, ale někdy se prostě může ohnout a dřít o kotouč. V takovém případě je pomoc snadná, ale bez zvedáku to půjde těžko.  V nouzi by však mělo postačit sundat kolo a plech vyhnout do původní polohy.

Pískání brzd ale v žádném případě nepodceňujte. Poškozené brzdové kotouče totiž mohou na některá vozidla, především těch prémiových značek, stát i několik desítek tisíc korun. Jakmile se proto pískání ozve, hned to řešte.

Pískaly vám na autě brzdy? Jak jste to vyřešili? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.