Používání klimatizace přináší nečekaná rizika. Především ve vozech, které dlouho nejezdily

Foto: Jiří Soukup

Dlouho odstavené vozy v donedávna uzavřených autobazarech mohou skrývat různá rizika. Například klimatizace. Ty mohou po zapnutí v některých případech posádce dokonce i výrazně uškodit.


Že není moc zdravé nastavit si uvnitř vozu teplotu na 18 stupňů, když jsou venku „třicítky“, to ví pravděpodobně každý řidič. Jenže klimatizace může kromě nachlazení způsobit i jiné potíže, často mnohem závažnější. Týká se to především vozů, které se po dlouhém uzavření autobazarů, kdy bez hnutí stály, dostávají opět do prodeje.

Velkým problémem těchto vozů je totiž to, že kompresor klimatizace nebyl spuštěn mnohdy i déle než půl roku. Nejen, že se nečinností mohl kompresor poškodit, ale především se v systému klimatizace mohly objevit různé plísně, roztoči a bakterie. To všechno po zapnutí větráku klimatizace vnikne do kabiny vozu, kde takto kontaminovaný vzduch posádka vdechuje. To může způsobit vážné zdravotní komplikace, především alergického charakteru.

Klimatizace není bezúdržbová, ačkoliv si to drtivá většina řidičů myslí. Jestliže tedy kupujete vůz, který dlouho nejezdil, a klimatizace tedy byla delší dobu v nečinnosti, rozhodně investujte do jejího dokonalého servisu. Kontrola kompresoru, doplnění chladícího média, výměna filtrů a kvalitní vyčištění celého systému nebude stát žádné závratné částky, ale jestliže jí takový servis dopřejete, odmění se vám i posádce bezchybnou funkcí a čerstvým vzduchem.

Klimatizaci si zvládnete vyčistit i sami, i když je to spíše nouzové řešení. K tomuto účelu se prodávají speciální spreje, které jenom nastříkáte do výdechů ventilace, a po pár minutách klimatizaci zapnete. Ti šikovnější zvládnou vyměnit i pylový filtr, nicméně s doplněním chladícího média a servisu kompresoru se stejně budete muset obrátit na specializovaný servis.

Jakmile už jednou klimatizaci vyčistíte a doplníte chladící médium, nezapomeňte ji ve voze zapínat alespoň jedenkrát za 14 dní. Docílíte tím nejen promazání kompresoru a cirkulaci chladícího média, ale také cirkulaci vzduchu přes filtry. Do kabiny se tak bude dostávat kvalitní vzduch a klimatizace bude dlouho bez problémů fungovat.

Používáte ve voze automatickou nebo manuální klimatizaci? Která vám vyhovuje více? Napište nám do diskuze

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.