V zimě lze uspořit i dva litry paliva na 100km. Stojí to jen deset minut práce.

Škoda Octavia Scout
Foto: Jiří Soukup

Není to žádný převratný objev a skoro každý řidič tenhle tip na úsporu paliva určitě zná. Většina z nich ale nechce do nižší spotřeby investovat deset minut práce a raději jezdí s vyšší spotřebou.


Začíná zimní období, během kterého roste spotřeba paliva u všech automobilů. Více se topí, používá se vyhřívání sedaček, volantu i obou skel, některé vozy mají dokonce nezávislé topení, které si majitelé takových aut rádi zapínají, aby usedli do již vyhřátého vozu. Spotřebu dále zvyšuje také celodenní svícení, prokluzování kol na zasněženém terénu nebo třeba pořád časté ranní běh motoru naprázdno. Kromě poslední položky jde o vlivy na spotřebu, které jen velmi obtížně ovlivníme. Je nesmysl nezapínat vyhřívání skel nebo sedaček, když už jsme si to do auta pořídili. I tak lze ale spotřebu snížit, tedy alespoň u těch řidičů, kteří jezdí na hory a lyže ukládají do střešního boxu.

Vybírali jsme ojetá auta za jednu průměrnou českou výplatu
Pískání brzd lze snadno a levně odstranit, někdy ale může jít i o náročnější opravu
Testujeme nejžádanější ojetiny současnosti v ceně do 200 000 Kč

Podle dřívějšího testu ADAC totiž spotřeba vozu se střešním boxem vzroste při dálniční rychlosti až o dva lity na sto kilometrů, při rychlosti 80 km/h potom o nezanedbatelných 11 procent. Spotřebu dále zvyšuje náklad ve střešním boxu. Jestliže tedy jezdíte s boxem, ve kterém je dalších 50 kilogramů zavazadel, bot a lyží, může spotřeba stoupnout o dalších až 10 procent. Dva litry paliva, to je v dnešních cenách přibližně 60 korun. To znamená, že každý ujetý kilometr stojí řidiče 60 haléřů navíc. Ujedete-li za zimu třeba 10 tisíc kilometrů, utratíte se střešním boxem na střeše až o 6 tisíc korun více, než bez něj. Jestli je to hodně nebo málo, to musí posoudit ten, kdo tahá peníze z peněženky. Za nás je to ale například cena týdenního skipasu na Kaprunu.

Přitom stačí tak málo – sundání moderních boxů ze střechy nezabere více než 10 minut. Většina současných boxů má tzv. rychloupínaky, tedy zamykání pomocí zacvakávacího mechanismu. Instalace i demontáž je velmi snadná a rychlá a za ty dva litry to určitě stojí. Nehledě na to, že tu a tam chcete zajet do myčky nebo garáže nákupního centra a se střešním boxem to je občas nemožné. Nejezdíte-li tedy na lyžovačku každý víkend, sundání střešního boxu, případně i střešních nosičů, stojí rozhodně za úvahu.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.