Zimní bunda a boty s tlustou podrážkou, to je skoro řidičská sebevražda

Foto: Pixabay

To je jenom kousek, to se ani nevyplatí si tu péřovou bundu sundat, říká si mnoho řidičů, kteří usedají ráno do promrzlého auta a vydávají se na nákup nebo do práce. Jenže chyba lávky…


Podle statistik totiž právě v zimním období vzrůstá počet dopravních nehod kvůli špatné nebo pomalé reakci řidičů, především v městském provozu, nebo na krátkých cestách od horské chaty ke sjezdovce a zpět. Příčina takto pomalých reakcí je sice poněkud kuriózní, ale nikterak překvapující. Mnoho chybujících řidičů totiž usedá za volant v tlusté péřové bundě nebo v kabátu a navíc se zimními botami na nohou. Nejen, že taková bunda velmi ztěžuje pohodlný a hlavně rychlý pohyb za volantem, ale boty s traktorovou podrážkou téměř znemožňují citlivou práci s brzdovým, plynovým i spojkovým pedálem. V krizové situaci tak velmi často nevhodné oblečení a nevhodné boty způsobí, že řidič reaguje zbrkle nebo nedostatečně a způsobí dopravní nehodu.

Velmi často se například stane, že řidič v širokých zimních botách při brždění tlačí hranou boty zároveň na pedál plynu
Norbert Malý; Instruktor autoškoly, Plzeň

Například při rozjezdu nebo třeba snaze vyjet ze závěje je potřeba velmi citlivě pracovat se spojkovým pedálem, což je v botách s tlustou zimní podrážkou velmi obtížné. Stejně tak brždění na zledovatělé vozovce vyžaduje velmi jemnou práci s brzdovým pedálem, což opět zimní boty příliš neumožňují. Podle Norberta Malého z plzeňské autoškoly je znám i případ, kdy řidič usedl za volant s lyžařskými botami na nohou. Dopadlo to jak muselo a hned na parkovišti u sjezdovky poškodil před ním stojící automobil. V takové botě prostě nelze citlivě ovládat ani plynový ani spojkový pedál.

Učitel autoškoly vysvětluje, jak vyjet ze závěje. Zvládnout to může i začátečník, musí se ale zout
Jednu z těchto chyb dělá v zimě v autě úplně každý řidič. Některé jsou opravdu nebezpečné

Kromě toho, že v takovémto zimním skafandru se opravdu obtížně řídí, má zimní oblečení ještě jednu velkou nevýhodu. Na botách se mohou držet kousky sněhu, které následně v autě tají a zvyšují vlhkost vzduchu. To má samozřejmě negativní vliv na zamlžování skel. Stejně negativně působí i mokrá nebo zasněžená bunda. Vlhkost vzduchu může být pak v autě natolik vysoká, že ani zapnutá klimatizace okna jen tak neodmlží. Je-li vaše oblečení a boty mokré, je vhodné dát je do zavazadlového prostoru, aby v autě nezabíraly místo a nezvyšovaly vlhkost vzduchu. Boty je samozřejmě vhodné vyměnit. Stačí mít v autě uložené pohodlné nazouvací boty, které si po příchodu ze sjezdovky nebo zimní procházky jednoduše nazujete. Těch pár vteřin navíc za to rozhodně stojí.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.