Jmenuje se Trekka, základem byla dobová Octavia, a od roku 1966 se tenhle předchůdce současných SUV vyráběl na Novém Zélandu. Do Evropy se však dostalo jen několik exemplářů
Celkem v novozélandském městě Otahuhu vznikly téměř tři tisíce těchto vozů, které můžeme nazvat předchůdci dnešních SUV značky Škoda. Do Evropy se dostalo v nedávné době jen několik exemplářů, jeden z nich je součástí sbírky Škoda Muzea, další v plně provozuschopném stavu vlastní majitel z jižní Moravy. Na našich silnicích tak tohle auto jen tak nespatříte, nicméně na Novém Zélandu ho, při troše štěstí, ještě tu a tam potkat můžete.
Trekka, historicky první automobil navržený a vyráběný na Novém Zélandu, byl společným dílem automobilky Škoda, novozélandského importéra mladoboleslavské značky a tamních specializovaných firem. Z Mladé Boleslavi byly v rozloženém stavu dodávány kompletní technické skupiny (motor, převodovka, nápravy) vozu Škoda Octavia. Podvozek se ale lišil, především zkrácením rozvoru z 2 389 mm na 2 165 mm. Na takto upravený podvozek se pak montovala karoserie, která byla společným dílem britského designéra George Taylora a někdejšího vedoucího vývoje karoserií automobilů Škoda Josefa Velebného.
K výhodám vozu Trekka patřilo především nezávislé zavěšení všech kol a tuhý páteřový rám podvozku. To dávalo vozu poměrně zajímavé terénní schopnosti, které ale byly limitovány slabým motorem. Vpředu se totiž nacházel podélně uložený čtyřválec OHV o objemu 1 221 cm3, který dosahoval výkonu 34 kW (47 k) při 4 500/min. Ve spojení se synchronizovanou čtyřstupňovou převodovkou umožňoval dosáhnout největší rychlosti až 110 km/h.
Zákazníci mohli vybírat z řady variant: třídveřových pick-upů ve dvou až osmimístném uspořádání, provedení s plátěnou střechou, nebo pevnou střechou z plastů, dále vozy STW (kombi) či plážovou variantou.