Automobilová LED světla mají vlastnost, která se v zimě může stát velkým problémem

Foto: Jiří Soukup

Standardní automobilová světla nebo xenonové výbojky vydávají poměrně velké teplo. V zimě to má jednu velkou výhodu, o kterou ale majitelé vozů s LED technologií přicházejí a může nastat problém.


A je to tady, ranní mrazíky, zasněžené auto, na sklech a světlometech ledová krusta. Zatímco sníh z auta ometeme košťátkem a skla očistíme škrabkou, světlomety málokdo řeší. Proč? Většina řidičů si myslí, že teplo ze žárovek nebo xenonových výbojek během chvilky sníh a led rozpustí. A mají v podstatě pravdu. Ve většině případů skutečně led a sníh během chvilky ze skel zmizí. Ale co auta, která jsou vybavena technologií LED?

Menší tepelný výkon u technologie LED má samozřejmě pozitivní vliv na spotřebu (i když asi marginální), ale negativně se projeví v situaci, kdy je na skleněných, resp. plastových, krytech ledová krusta nebo vrstva sněhu. Ta se totiž tolik nezahřeje a nelze tak počítat s tím, že se LED a sníh přemění během chvilky na vodu jako je tomu u xenonových výbojek nebo starších světel s halogenovými žárovkami.

Až polovina čerstvých řidičů se bojí vyjet na silnici. Neznají totiž základní patero
Ojeté Octavie se nejčastěji dovážejí z Německa a Francie. Jsou starší a mají více najeto

Tepelný výkon technologie LED je dokonce tak malý, že se při velkých mrazech a sněžení může stát, že se na světlech navátý sníh nerozpustí, ale naopak vytvoří vlivem proudění chladného vzduchu na skle ledovou krustu. Přes tu potom světelný paprsek protéká mnohem hůře, světlo se nevhodně lomí a vytváří nechtěné odrazy a odlesky.

LED světla ale mají za normálních podmínek skvělou účinnost a rozhodně je nezatracujte. Jen prostě při dlouhé jízdě v hustém sněžení  a mrazu občas zastavte u pumpy a zkontrolujte, zda nejsou krycí skla zanesena špinavým a hlavně zmrzlým sněhem. Pomoci může samozřejmě také ostřikování světel ostřikovači, které bývají standardní výbavou. Někdy se ale do činnosti uvádí jiným ovládacím prvkem než ostřikovače čelního skla, což si řidič občas neuvědomí.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.