Češi jsou nepoučitelní. Ve vláčku v levém pruhu dálnice jsou ale bez šance

Foto: David K.

Na tachometru 110km/h, rozestup maximálně 15 metrů a všichni v levém pruhu. Že to nemůže skončit dobře se ukazuje skoro každé ráno na příjezdových dálnicích v okolí Prahy


Zákon o provozu na silničních komunikacích hovoří ve svém paragrafu č. 19 naprosto jasně. Říká totiž, že řidič vozidla jedoucí za jiným vozidlem musí ponechat za ním dostatečnou bezpečnostní vzdálenost, aby se mohl vyhnout srážce v případě náhlého snížení rychlosti nebo náhlého zastavení vozidla, které jede před ním. Jenže každodenní situace na českých silnicích vypadá úplně jinak. A kdo jezdí v ranní špičce po dálnicích v okolí Prahy, jistě nám dá za pravdu, že někdy je to skutečně na hranici zdravého rozumu.

Jezdí jako blázni. Všichni v levém pruhu, mezi sebou mezeru 15 metrů a nejlépe ještě telefon u ucha. Je pak jenom otázka času, kdy někdo skončí ve svodidlech
David K.; Autor titulní fotografie z dálnice D10

V jízdě v levém pruhu jsou Češi skutečnými mistry. Stačí kamion v pravém pruhu půl kilometru vepředu, a všichni okamžitě najedou do levého pruhu, i kdyby v něm mělo být třeba třicet aut. A protože všichni spěchají, nalepí se jeden na druhého a na problém je zaděláno. Stačí potom malé zaváhání, nepozornost, nepatrné zpomalení, případně jiný řidič, který z pravého pruhu vjede do toho levého, a končí to nehodou. Někdy jde „jenom“ o zmačkané plechy, často ale v takových rychlostech končí podobné nehody i poměrně fatálně.

Přitom určit bezpečnou vzdálenost není nijak složité. Odborníci doporučují tzv. pravidlo dvou sekund. Tedy jestliže dojedu k bodu, který právě minulo vozidlo přede mnou, dříve než za dvě sekundy, tak se nejedná o bezpečnou vzdálenost. A proč dvě sekundy? Nějaký čas sebere reakční doba řidiče, tedy než oko předá informaci do mozku a ten do pravé nohy, další čas sebere náběh brzdové soustavy, no a pak tady máme také brzdnou dráhu. Ta se například na suché silnici při rychlosti 100km/h pohybuje těsně nad hranicí 30 metrů (například Porsche Carrera s keramickými brzdami), ale u běžných aut může brzdná dráha přesáhnout i 40 metrů.

Jestli tedy nechcete skončit jako řidič na titulní fotografii, stačí abyste do mezery mezi vámi a vpředu jedoucím autem přidali pár metrů. Nijak vás to nezpomalí a do cíle dojedete rozhodně s větší jistotou a klidem.

Víte, jakou vzdálenost potřebuje vaše auto k úplnému zastavení z rychlosti 100km/h ? Napište nám do diskuze

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.