Indická škodovka se prohání po českých dálnicích. Naživo vypadá opravdu skvěle

Foto: Jan Smékal

SUV Škoda Kushaq bylo ve světové premiéře představeno 18.března. Ačkoliv jde o vůz určený výhradně pro indický trh, několik exemplářů zkouší automobilka i na českých silnicích


Nová Škoda Kushaq byla sice vyvinuta speciálně pro indický trh a až 95 % všech dílů bude mít od indických dodavatelů, ale kdyby byl tento model nabízen i na evropském trhu, domníváme se, že by rozhodně nebyl bez šance. Exempláře v bílé barvě Candy White , které se aktuálně prohánějí po českých dálnicích, vypadají totiž opravdu hodně dobře, což ostatně můžete posoudit z fotografií v galérii níže.

Foto: Jan SmékalNapříklad dvě barvy z nabídky vozu, červená Tornado Red a oranžová Honey Orange, budou v nabídce exkluzivně právě pro indický trh. Jak již dříve popsala designérka Caroline Liehrová, která vede designové studio ŠKODA v Púně, zákazníci v Indii mají barvy rádi a jsou v tomto ohledu odvážnější než řidiči v Evropě. Odměnou za tuto odvahu jsou jim právě nové výrazné barvy modelu Kushaq. K dispozici ovšem samozřejmě budou i konzervativnější odstíny: oblíbená bílá (Candy White), metalická stříbrná (Reflex Silver) nebo metalická šedá (Carbon Steel).

Foto: Jan SmékalPotřebám zákazníků se Kushaq přizpůsobil i z hlediska rozměrů. Míry 4 221 × 1 760 × 1 612 mm (délka × šířka × výška) a rozvor 2 651 mm dělají z novinky ideální vůz do téměř jakéhokoli prostředí: do přeplněných ulic velkoměst i pro rušné a často rozbité cesty mimo města a v menších aglomeracích. Tady mimochodem pomáhá i světlá výška 188 milimetrů. Kushaq také dostává opravdu velká kola, základem jsou šestnáctipalcová plechová s ozdobnými kryty, zákazníci dále mohou volit šestnáctipalcová nebo sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny.

Dalším z detailů, které vychází z potřeb místního trhu, je standardně dodávaná klimatizace. Tu obsahuje už základní stupeň výbavy Active, lepší stupně Ambition a Style pak dostávají klimatizaci Climatronic s digitálním ovládáním. Interiér modelu je velmi prostorný a vzdušný (výbava Style nabídne i posuvnou elektrickou prosklenou střechu), pro zavazadla je za zadními sedadly 385 litrů místa. Dalších 26,2 litru odkládacích prostor je přímo v kabině. Například přihrádka před spolujezdcem s objemem 6,1 litru je od výbavy Ambition klimatizována. Drobnou specialitou pro indické zákazníky je odkládací prohlubeň na palubní desce, do které si může řidič bezpečně uložit svůj talisman pro štěstí: nebude mu nikde cestovat a bude ho tu mít stále na očích.

Jedním z důležitých faktorů, který je základem úspěchu na indickém trhu, je cenová dostupnost. Kushaq nemá ambici být nejlevnějším vozem v Indii, ovšem tamním zákazníkům nabídne pro značku ŠKODA tak typický výborný poměr užitné hodnoty a ceny. Za své peníze dostanou zákazníci prostorný a praktický automobil, který přinese široké rozpětí výbav s možností získat i ty nejmodernější prvky, na které jsou zvyklí zákazníci na nejnáročnějších automobilových trzích.

Tato strategie se projevuje také v oblasti světlometů. Od výbavy Ambition má Kushaq sadu LED světlometů s typickým krystalickým designem. U dvoudílných světlometů modelu Kushaq slouží LED jak k dennímu svícení, tak pro potkávací i dálková světla, z diod jsou rovněž světla brzdová a zadní svítilny.Od výbavy Ambition má Kushaq sadu LED světlometů s typickým krystalickým designem. Od výbavy Ambition má Kushaq sadu LED světlometů s typickým krystalickým designem. 

Škoda Kushaq je také první automobil na indickém trhu, který standardně ve všech verzích přináší stabilizační systém ESC. To ukazuje důraz na bezpečnost, který pokračuje i dalšími prvky: Kushaq může mít až šest airbagů, standardně má multikolizní brzdu nebo třeba úchyty ISOFIX na zadních sedadlech. Nechybí ani asistenční systémy jako volitelný Hill Hold Control nebo tempomat. Ve volitelné výbavě najdeme i systém sledování tlaku v pneumatikách nebo dešťový senzor. 

O pohon novinky se postará buď tříválec 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 koní) nebo čtyřválec 1,5 TSI se 110 kW (150 koní). Motory mohou být spřaženy se šestistupňovou manuální převodovkou nebo s automatem. V případě menšího agregátu je automatická převodovka šestistupňová, čtyřválec může dostat sedmistupňovou převodovku DSG.

Líbí se vám Kushaq? Uvítali byste ho na českém trhu? Napište nám do diskuze

Indická škodovka se prohání po českých dálnicích. Naživo vypadá opravdu skvěle

Jan Smékal

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.