Brýle HoloLens se skládají nejen ze skutečných brýlí, ale také z kamery a projektoru. Brýle umožňují dobré periferní vidění a lze je kdykoli během práce otevřít. Po nastavení virtuální reprezentace doplňují pohled na skutečné prostředí.
Brýle HoloLens promítají holografické obrázky příruček, kontrolních seznamů údržby a dalších dokumentů před oči uživatele. Pohled přes brýle lze sdílet také s kolegy během videohovorů na technických jednáních a školeních.
Brýle dodávají každodenní práci atraktivní interaktivní prvky a inspirují tak mladé kandidáty k výběru technické profese
Miroslav Kroupa; vedoucí řízení značky ve společnosti ŠKODA AUTO
Miroslav Kroupa, vedoucí řízení značky ve společnosti ŠKODA Auto, vysvětlil: „V tomto pilotním projektu využíváme technologii rozšířené reality. Chceme využít její potenciál k dalšímu zefektivnění údržby a servisu našich strojů a zařízení a ještě více minimalizovat potenciál chyb. Díky těmto brýlím mají technici všechny potřebné informace přímo před sebou a mohou se plně soustředit na vykonávanou činnost. Brýle HoloLens tak usnadňují našim zaměstnancům práci a dále zvyšují její bezpečnost. Tento nástroj umožňuje flexibilně si vyměňovat informace, a to i s kolegy v jiných lokalitách nebo v různých časových pásmech. To výrazně zrychluje procesy údržby. Zejména v dobách covid-19 jde o značnou výhodu. Brýle navíc dodávají každodenní práci atraktivní interaktivní prvky a inspirují tak mladé kandidáty k výběru technické profese.“
Oddělení Centrálního technického servisu a ŠKODA Auto FabLab v rámci aktuálního pilotního projektu testují použití technologií rozšířené reality při údržbě výrobních systémů. Během videohovorů mohou technici pomocí brýlí HoloLens zprostředkovat svůj pohled na stroj, a rovnou se poradit s kolegy, kteří nejsou na místě. Brýle lze navíc použít k přenosu technické dokumentace a dalších pracovních materiálů ostatním partnerům.
AR brýle lze navíc použít k zobrazení hologramů příruček, kontrolních seznamů nebo pokynů během technické údržby. Poté, co zaměstnanci naskenují QR kód na příslušném stroji, uložené dokumenty jej interaktivně provedou krok za krokem údržbářskými pracemi s fotografiemi a videi. Takto mají technici vždy obě ruce volné. Jakmile je pracovní krok dokončen, technik jej gestem ruky zaškrtne v hologramu. Technologie rozšířené reality snižuje pravděpodobnost chyb a umožňuje flexibilnější servisní intervaly a zrychluje údržbu. Další servisní požadavky jsou hlášeny internímu systému prostřednictvím připojení WLAN. Brýle HoloLens také výrazně usnadňují opravy: díky videonávodům již není nutné hledat rozsáhlé technické příručky.
ŠKODA AUTO digitalizuje své produkty, služby, procesy a výrobu. Výrobce automobilů se v oblasti údržby chce systematicky spoléhat na rozšířenou realitu. Automobilka považuje digitální technologie za základní součást své strategie a činí tak své podnikání ještě flexibilnějším a efektivnějším.