Některá auta začínají rezavět již po ujetí pouhých 3 tisíc kilometrů, přesto se prodávají dobře

Foto: Pixabay

Jsou auta, která odolávají rzi bez problému, ale pak i jsou taková, která jsou rezavá snad už i na prospektu. Asi nejlepší přehled takových aut již několik let připravuje švédský časopis Vi Bilägere.


A proč právě Švédové mají pravděpodobně nejlepší přehled aut, která odolávají rzi? Severské státy mají mnohem delší zimu než zbytek Evropy a jakkoliv se tvrdí, že se ve Švédsku silnice nesolí, tak solí. Určitě například dálnice, silnice ve městech nebo hlavní tahy. Auta, která jezdí po švédských silnicích, jsou proto velmi často vystavena extrémnímu působení posypové soli. Některé značky, především ty japonské, spoléhají na kvalitní lak, jiné naopak na vyplňování dutin voskem. Ukazuje se ale, že mnohem účinnější ochranou je vosk, který používají spíše evropské automobilky. No a jaké vozy odolávají rzi podle časopisu Vi Bilägere nejméně?

Švédové při testování použili endoskop, kterým kontrolovali stav nosných částí vozů. Zároveň sundali plastové kryty na podvozku a v podbězích blatníků, kam se může dostat voda a sůl, a prověřili, jak jsou tato místa odolná. Zjistili, že některé vozy jsou na tom opravdu špatně.

Například Ford S_Max má největší problémy se rzí u zavěšení motoru. Podle odborníků z časopisu Vi Bilägere začíná zavěšení na některých místech rezavět ještě před ujetím pouhopouhých 3 tisíc kilometrů. Stejně tak kapota motoru, která není z vnitřní strany chráněná voskovým filmem, začíná rezavět relativně brzy.

Úplně dobrá vysvědčení nedostala ani dvojice japonských aut Nissan Qashqai a Honda Civic. Zatímco Nissan má relativně dobře chráněná místa, kde se potkávají dva různé díly karoserie, prahy a ramena odolávají rzi podstatně hůře. Podobně je na tom i Honda Civic, která nemá dobře utěsněné prahy dveří. Nosníky jsou pak voskem ošetřeny pouze na některých místech, což odolnosti působení vody a soli také moc nepřispívá.

Mezi auta, která na tom nejsou s antikorozní úpravou zrovna nejlépe, patří i oblíbený Citroen Cactus. Podle švédských odborníků není u tohoto vozu dobře provedena galvanizace karoserie a některé sváry vůbec nejsou chráněny proti působení vody. V mírném francouzském podnebí to nemusí vadit, ale ve švédské zimě se tyto nedostatky na karoserii rozhodně projeví.

Ale abychom nemluvili pouze o vozech s diskutabilní antikorozní ochranou, zmíníme i vozy, které v testu obstály nejlépe. Mezi takové vozy patří například prémiové Audi A6 nebo Mercedes třídy S. Překvapivě se ale do pětihvězdičkové kategorie, tedy do kategorie vozů s nejlepší antikorozní ochranou, zařadil i Renault Espace.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.