Prezident Joe Biden uvedl, že americká federální vláda nahradí svůj vozový park elektrickými vozidly. Chce tak vytvořit až milion pracovních míst a výrazně zlepšit stav životního prostředí.
Poněkud nečekané prohlášení vydal v prvních dnech v úřadu americký prezident Joe Biden. Plán na elektrifikaci vládních vozidel se zdá být smělým počinem a jistě také pomůže akcionářům nejen autmobilky Tesla. Ve hře je také Chevrolet, Ford a samozřejmě i Cadillac.
Federální vláda vlastní obrovskou flotilu vozidel, kterou nahradíme čistě elektrickými vozidly vyrobenými přímo v Americe, americkými pracovníky
Joe Biden; Prezident USA
Prezident uvedl, že tento krok vytvoří milion pracovních míst v odvětvích automobilů a čisté energie. Federální vláda udržuje flotilu 645 000 vozidel, podle zprávy Federální správy flotil z roku 2019 vydané General Service Administration z roku 2020. Patří sem vozidla přidělená různým civilním (jako je poštovní služba) a vojenským agenturám. Z nich většinu – asi 412 500 - tvoří nákladní automobily s 272 000 lehkými nákladními vozy, 102 000 středně těžkými a 39 000 těžkými nákladními vozy. Flotila zahrnuje také asi 224 000 osobních vozidel a 8 000 dalších vozidel, jako jsou autobusy a sanitky. Biden neposkytl konkrétní podrobnosti, například časový plán výměny, výrobce automobilů, kteří by vozidla poskytli, ani kolik by vláda utratila za masivní iniciativu. Toto oznámení přichází jako součást většího úsilí o stimulaci americké výroby. Biden podepsal objednávku zaměřenou na zvýšení počtu pracovních míst v továrnách, které se od loňské pandemie propadly o 540 000.
Minulý týden Pete Buttigieg, Bidenův kandidát na ministerstvo dopravy, naznačil, že bude pracovat na podpoře Bidenových plánů zelené dopravy. Buttigieg navrhl, aby administrativa zvrátila odvolání Trumpovy administrativy ve federálních normách spotřeby pohonných hmot pro automobily, aby se snížily emise skleníkových plynů, a bude usilovat o podporu používání elektrických vozidel prostřednictvím opatření, jako je přidání půl milionu nabíjecích stanic po celé zemi. Buttigieg nespecifikoval, odkud by mohly pocházet peníze na velké investice do infrastruktury, ale nevyloučil ani zvýšení daní, což by zavedlo myšlenku daně z „ujetých kilometrů“ jako alternativu k současné dani z plynu, která financuje Dálniční svěřenecký fond.